Gibberish | Darky Git

Tierelantijn

Gibberish
Lid sinds
27 januari 2020
Berichten
796
Locatie
Utrecht


Werktitel. Nieuwste track van de vakantie, hoop nieuwe gear gebruikt. Korte samenvatting
- Analog four mki (o.a. drums en bas loopje)
- Roland Aira E4, vocal processor die ik heb gebruikt om mijn gitaar o.a. te pitch shiften ven te harmonizen.
- Gitaar door de Grandmother (signal boosted met de E4) voor o.a. spring reverb en filter FM gedoe.
- A4 snare geluid gedubbeld met sample (iets wat ik zelden doe)
- Noise Engineering BIA voor wat extra gekker percs sounds beetje cymbal achtig)
- Beetje lead melodieen van de moog grandmother.
 
wist dat je een analog four had. ik heb een analog keys toevallig ook voor de bas gebruikt in mijn laatste werk.

de track klinkt mij kwa mix wat geknepen en dofjes en ook het laag kan wel beter.
ff kijken waar de high mids en highs geboost kunnen worden.
Denkt dat dat bv bij die heel lage gitaar part kunt doen.
Daar ook de bas uitsnijden zodat de sub meer ruimte krijgt.

leuke track. beetje spooky sfeertje.
vond je vorige wel veel sterker.
 
wist dat je een analog four had. ik heb een analog keys toevallig ook voor de bas gebruikt in mijn laatste werk.

de track klinkt mij kwa mix wat geknepen en dofjes en ook het laag kan wel beter.
ff kijken waar de high mids en highs geboost kunnen worden.
Denkt dat dat bv bij die heel lage gitaar part kunt doen.
Daar ook de bas uitsnijden zodat de sub meer ruimte krijgt.

leuke track. beetje spooky sfeertje.
vond je vorige wel veel sterker.
Ik heb de analog four net een week! Tof dat je de AK hebt. Ik heb begrepen dat de bas op de AK beter is dan de A4.

Bedankt voor de inhoudelijke tips. Ga er zeker naar kijken.
 
ooeps typo... moest zijn . wist niet dat je een a4 had.

soundwise vind ik hem super. maar de bediening gaat moeizaam.
 
Ja marktplaats staat vol met die dingen, dat zal denk ik wel met de bediening te maken hebben. Ik kom van een DSI tetra dus een hoop dingen zijn een stuk sneller en fijner op dit ding. Zoals paginas voor het editen van de synth en de overbridge integratie. Dat gezegd hebbende blijft het zeker een uitdaging en loop ik nog tegen simpele dingen aan die ik niet voor elkaar krijg en heb ik ook al per ongeluk een paar tracks verwijdert.
Ik vind de presets voor drum verassend heel erg goed. Ik denk dat het bij mij wellicht dienst zal doen als drummachine in de toekomst. In Unison klinkt ie ook erg lekker.
 
ja hij is pittig wellicht helemaal als eerste Elektron.
moet je je dan voorstellen dat de Octatrack nog 10x dieper is.

je kan met de A4 veel leuke dingen.
zoals cv uitsturen en bv duofoon synths bespelen via cv.
hij kan ook Buchla 1.2v / oct.

een sequence is wel te doen maar bv pattern chainen loop ik altijd mee te klooien.

maar goed hij is denk ik wel de moeite waard.

drums zijn idd ook goed. de sounds ook.
heb de manual uitgeprint.
 
Back
Top