Elektron Digitakt II

Ja overbridge is strak in ableton. Erg fijn!

Toch ff m’n takt op mp gezet, en 400 is de max wat men geeft. Bieder had er bij iemand anders een voor 400 gescoord. Kans is dus groot dat ik er straks 2 heb. Ook niet rot. Wel kut dat ik geen bushalte ben. Handen tekort 🤣
Bushalte had buddha moeten zijn ;( )
 
Tis jammer wat Korg met de Electribes heeft laten gebeuren..
Nou ja laten gebeuren… ze hebben ze gewoon gemaakt, en thats it ;) verder niks mee gedaan verder.

Revamps en nieuwe jasjes, maar lijkt me dat de digitakt een stuk veelzijdiger is.
 
Laatst gewijzigd:
Dedicated portamento is hemels. Vooral met p-locken feature! Maar what's up met dat "grid slicing" ding weeral? Dat bestaat toch maar enkel en alleen omdat ze octatracks willen blijven verkopen?
Een comb filter is ook wel best nice. Strereo sampling boeit me dan weer niet zo veel
Is de reverb dezelfde? Want die vond ik niet echt bruikbaar. En een povere reverb zonder individuele outputs is een nachtmerrie
 
Een mooie upgrade hoor! Ik moet zeggen dat het een beetje afhankelijk is van je setup en welke mogelijkheden dat biedt. Stereo playback ik natuurlijk de belangrijkste feature als je het mij vraagt. Ik heb zelf een setup met meerdere elektrons, modular en een paar andere bakken. Ik zie niet in waarom ik de upgrade zou doen...

Was het nou dat ik 1 of synts had, geen drumcomputer én geen sampler... dan is het een no-brainer. Kopen dat ding.
 
Ik doelde wel op de oude electribes , ES-1 en ESX. Snelle resulttaten, samples onder knoppen, invoeren in seq, beetje vogelen, effect erover, snel en intuitief.
Ik snap dat de digitakt 100x moderner is, maar als je naar die prettige oude electribe flow kijkt, hoopte dat het een beetje te vergelijken is. Heel heel in de verte dan ;)
Van zeer zeer zeer zeer ver weg….
Misschien

Maar ik zeg neen :D ;)

Jij zegt gemaakt, ik zeg verneukt.. 😜
 
Leuk ding; wie slim is en eens iets wil proberen van elektron kan nu wel redelijk cheap een mk1 scoren... .
Ik heb hetzelfde destijds zien gebeuren met de TR8 toen de TR8S uitkwam.

Ik lees hier hele positieve opmerkingen over overbridge. Ik zal het toch nog maar eens moeten proberen.
Ik had latency problemen maar ik denk dat mijn setup te 'ingewikkeld' is.
Ik heb 24 ins en outs via adat (RME kaart) maar mijn midi clock komt uit een Usamo.
Ik ga eens proberen om een elektron de master clock te laten zijn maar alsnog zal er latency verschil zitten tussen de overbridge audio en de audio interface.
 
Heel tof ding, maar toch jammer dat er nog beperkingen zijn die eigenlijk in 2024 niet meer kunnen. Dit is bijna de sampler die ik in 2017 al had willen hebben.

Maar 16 voices, geen polyphony op audiotracks, slice/grid machine die je niet aan kan passen, geen crossfade of pingpong loopfunctie, max 4x midi polyphony.

Toch gek dat samplers uit de jaren 90 hierin meer functies hadden (excl sequencer)

Hoop dat ze dit nog aanpassen adhv updates. Zal nog wel even duren en hopelijk net voor die tijd de prijs ook wat degelijker ;)
 
wel echt een toffe update. Heb mijn oude ook verkocht voor 399, denk dat die nieuwe er ooit wel gaat komen maar ik wacht nog even. Lijkt me wel leuk om allemaal gekkigheid uit de modular te samplen en dat is bij mij vaak stereo, dat miste ik wel… meer mb’s en meer tracks ook erg welkom!
 
De OG Digitakt wordt massaal gedumpt op marktplaats nu. Wie zal de eerste zijn die er voor €350 eentje gaat scoren :D

Mooie upgrade, al is hetgeen dat mij tegenstaat van Elektrons ook vermenigvuldigd in deze versie - nog meer menu's, nog meer shortcuts. Ik denk dan ook dat ik hem laat liggen, ook al vind ik het op zich een tof ding met een goede sound.

Begin van de avond 26 te koop en 4 gereserveerd.
De Digitakt II kost een kleine duizend euro. Voor 1100 koop je een tweedehands Octatrack MK II.
Ik weet niet hoe gebruiksvriendelijk de Digitakt II is met de sub, sub, sub opties/schermen.
De Digitak I vind ik prettig werken. Voor mij is het voldoende.
 
De OG Digitakt wordt massaal gedumpt op marktplaats nu. Wie zal de eerste zijn die er voor €350 eentje gaat scoren :D

Mooie upgrade, al is hetgeen dat mij tegenstaat van Elektrons ook vermenigvuldigd in deze versie - nog meer menu's, nog meer shortcuts. Ik denk dan ook dat ik hem laat liggen, ook al vind ik het op zich een tof ding met een goede sound.
Net even gekeken.. sommigen vragen er nog €650 voor 😂 nice try guys.. nice try
 
Er staat er nu een op MP voor €360, maar ik vermoed dat het een scammer is;
- Geen 'ervaringen' ondanks vrij lang lid
- Alleen verzenden
- Te lage prijs
- Zou in grensplaats wonen
- Nog 2 andere producten te koop met andere achtergronden en ook te lage prijzen
 
Laatst gewijzigd:
als je veel Elektron hebt en graag update dan zou ik vrij rap alles verkopen.
Klein onderbuik vermoeden via Cuckoo dat ze die nieuwe tech in alle gear.. nieuwe lijn gaan stoppen.
 
Er staat er nu een op MP voor €360, maar ik vermoed dat het een scammer is;
- Geen 'ervaringen' ondanks vrij lang lid
- Alleen verzenden
- Te lage prijs
- Zou in grensplaats wonen
- Nog 2 andere producten te koop met andere achtergronden en ook te lage prijzen

Die is al langer bezig met Elektron producten extreem laag geprijsd onder elke keer een andere naam. Octatracks en digitakts, andere advertentie is vaak een oculus rift
 
Heb m besteld, maar ff wachten want overal uitverkocht. OG takt net de deur uit aan iemand die er flink lol aan gaat beleven.

Zat ook te denken dat ie tegen een 2e hands Octatrackmk2 aan zit, maar vind de workflow van de DT wel een stuk fijner dan een octatrack. En nu met 16 tracks wel echt genoeg tracks. Met de 1.5 update had ie er wel al wat meer weg van kwa functionaliteit. Ja jammer dat ie geen schuif heeft.
 
Ik hou het nog even bij mijn DT1. Heb er nog steeds veel lol mee en zie niet in waarom ik meer lol aan het DT2 zou hebben. Heb wel net mijn OT MK2 geruild voor een Machinedrum MK2 UW... ik ga terug in de tijd ipv vooruit haha.
 
Ik heb de mk2 UW nog maar net, had al een MK1, waar ik goed mee om kan gaan. Maar het is een heel ander ding. De monomachine en machinedrum zijn net even anders qua workflow, misschien iets meer 'ouderwets' Ik vind soundwise wel echt vet. Ik ben benieuwd hoe de sampling gaat... dat heb ik nog niet uitgetest. De digitone en syntakt heb ik nooit mee geklikt. Wel hele toffe apparaten, de enige waren de digitakt en de Rytm mk1. De OT klikte ik ook niet echt mee. 2x geprobeerd. Tof apparaat maar niet voor mij denk ik.
 
Back
Top