No Joy But Faith (Sunrise Mix)

MarZ

Nieuwkomer
Lid sinds
19 april 2024
Berichten
5
Locatie
Lisse
Hi Vrienden,

Hernieuwde forum lid (voorheen "Northlake") MarZ wil dan maar gelijk in huis vallen met een nieuwe tune voor het weekend...

Geniet ervan, evt. niet vd muziek maar dan het Weekend :dubbel:



Groeten Marcel Zlobinski
 
Tof hoor, qua sounds en sfeer heeft (vooral het tweede deel) het wel dat Ibiza-achtige sfeertje van die oude Tiësto-cd's. Een paar mineure puntjes van kritiek:
- Die lage mannenstem vind ik wat afdoen aan het verder chille sfeertje;
- De vrouwelijk 'oehs' staan ook wat hard of versterken bepaalde frequenties zo dat het wat onprettig luistert;
- De algehele opbouw vind ik wat warrig: in het begin doet het aan als een puur elektronisch plaatje zonder beats, dan volgen wat drums erbij en later een 4x4-patroon. Ik houd enorm van afwisselende muziek (ook binnen een nummer) maar bij deze zou ik toch wat meer kiezen. Het tweede deel is wat mij betreft het best geslaagd, en dan voelt het voorgaande wat meer als een intro dat veel te lang duurt in verhouding tot de rest van het nummer.

Maar al met al toch een fijn plaatje. :okdan:
 
Tof hoor, qua sounds en sfeer heeft (vooral het tweede deel) het wel dat Ibiza-achtige sfeertje van die oude Tiësto-cd's. Een paar mineure puntjes van kritiek:
- Die lage mannenstem vind ik wat afdoen aan het verder chille sfeertje;
- De vrouwelijk 'oehs' staan ook wat hard of versterken bepaalde frequenties zo dat het wat onprettig luistert;
- De algehele opbouw vind ik wat warrig: in het begin doet het aan als een puur elektronisch plaatje zonder beats, dan volgen wat drums erbij en later een 4x4-patroon. Ik houd enorm van afwisselende muziek (ook binnen een nummer) maar bij deze zou ik toch wat meer kiezen. Het tweede deel is wat mij betreft het best geslaagd, en dan voelt het voorgaande wat meer als een intro dat veel te lang duurt in verhouding tot de rest van het nummer.

Maar al met al toch een fijn plaatje. :okdan:

Thanks voor deze puntjes van kritiek (wordt zeer gewaardeerd hoor!).
- de lage mannenstem is eigenlijk een sample van een vrouwenstem, beetje zitten prutsen om er wat anders van te maken (just for the fun);
- die vrouwelijke "oehs", daar kan nog wel wat meegedaan worden idd;
- arrangement is altijd lastig, passages die je zelf wel tof vindt wil je er altijd wel in hebben. Was eingelijk niet de bedoeling om er 6 minuten van te maken, maar meer rond de 3 a 4 minuten.
Vandaar de toevoeging (Sunrise Mix) met de (te) lange intro.

Al met al toch een leuke hobby op je zolder kamertje met mn lappie....:dubbel:
Thanks voor luisteren en reviewen anyway.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top