Welke Cinematic Drums VST moet je hebben?

NorthernLightX

Prutser
Lid sinds
18 april 2002
Berichten
1.807
Locatie
Velserbroek
In navolging van het topic over orkestrale VST plugins; welke Cinematic Drums mogen niet ontbreken in je arsenaal?

Voor mijzelf:
- ik gebruik Ableton, het mag een pack zijn die daar speciaal voor bedoeld is
- ik houd Kontakt liever buiten de deur dus een native plugin heeft de voorkeur

Ik ben de UJAM Drums tegengekomen en dit lijkt precies de sound te zijn die ik zoek. Echt die diepe cinematische drums, niet alleen maar wat laffe taikos of pauken. Dat ligt vast aan de processing die er al op zit maar ja, direct bruikbaar is gewoon goed lijkt me.


Kost wel €199 via hun eigen site (of $169 via KVR, hoe werkt dat dan?). Er is ook een optie voor "Crossgrade" voor €74, geen idee wat daarvoor nodig is als je al een plugin van UJAM hebt).

En dan nu de hamvraag: wat zijn de alternatieven die ik zeker ook nog moet bekijken voordat ik geld uitgeef?
 
Laatst gewijzigd:
Alleen is Komplete dus weer NI Kontakt. Ik heb daar moeite mee.

Nog een aanvulling op die UJAM Drums; de goedkoopste manier om die te krijgen lijkt om eerst hun Groovemate ONE te kopen voor €19 en dan de Crossgrade naar Drums aan te vragen voor €74, dan heb je in theorie voor €93 de plugin die normaal €199 kost.
 
EastWest Hollywood Fantasy Percussion zou je ook eens kunnen checken.
 
EastWest Hollywood Fantasy Percussion zou je ook eens kunnen checken.


Deze dus. Dank je, nu kan ik niet meer kiezen. :erm:
 
OK, heb dat ding van UJAM geprobeerd. Klinkt heel vet, maar is echt super beperkt in wat je ermee kan; het zijn alleen maar phrases waar je een beetje mee kunt remixen. Je kunt nauwelijks individuele sounds triggeren. Dan zou ik die geluiden moeten gaan opnemen en dan als samples gaan verknippen. Dat was nou net niet de bedoeling. Maar wel goed dat ze een trial aanbieden anders was ik nu vrij teleurgesteld geweest.

Volgende probleem; EastWest heeft geen trial van hun software (of ik kan die optie niet vinden). Nog maar even goed de filmpjes bekijken en beluisteren dan.
 
Ik gebruik vaak UVI Asteroid: UVI Asteroid - Cinematic Rhythm and Effect Designer - zeer flexibel in het gebruik.

En dan vaak in combinatie met UVI Meteor: UVI Meteor - Swell and Impact Designer

IKMultimedia heeft nog twee goedkope sets voor hun Sampletank. Niet zo diep en kwaliteit is minder, maar voor sommige dingen best aardig:
Orchestral: IK Multimedia - Orchestral Percussion
Cinematic: IK Multimedia - Cinematic Percussion

En Spitfire heeft natuurlijk ook nog deze: Originals Cinematic Percussion — Spitfire Audio
 
Laatst gewijzigd:
'Modern 80's hit MAX' van Dom Sigalas (werkt alleen met Halion Sonic!) heeft enkele cinematic patches met cinematic sounds, check 2:37:
Cubase (pro) heeft cinematic (percussie) sounds in de samples Library: Noir en Blockbuster

Op mijn verlanglijstje staat Damage 2 maar wie weet komt er via dit forum nog wel meer moois met vergelijkbare kwaliteit naar voren!
 


Volgende probleem; EastWest heeft geen trial van hun software (of ik kan die optie niet vinden). Nog maar even goed de filmpjes bekijken en beluisteren dan.
Da’s de pest met EastWest.. geen trail versies inderdaad.. heb zelf alleen beetje ervaring met de koortjes van ze, en die klinken heeel fijn! Gok dat het met die percussie ook prima is. 🙂
 
En als je wel dikke drums wilt maar (nog) even geen geld wilt uitgeven dan... moet je maar gewoon ouderwets samples knippen.

1713541168723.png


Los klinkt dit arrangement niet 100% strak, in context hoor je dat niet of nauwelijks dus ik ben tevreden. MP3 bijgevoegd voor wie nieuwsgierig is.
 

Attachments

  • cinematic-drums.mp3
    5,6 MB
Ik heb hieronder een stukje ruimte gemaakt waarin je alle stoom kunt afblazen m.b.t. Kontakt. :D
Wat speelt er? Irritaties? Bugs? Gedoe? Ik zal er wrsch het nodige in kunnen herkennen, maar wellicht was ik nog niet tegen alle 'horror' aangelopen, dus 'k ben benieuwd ... :halleluja


.
.
.
.
.
.
.
Ik ben er gelukkig nooit aan begonnen, maar @sKeLeTvM heeft recent deze screenshot gedeeld in een ander topic:

1713542795841.png
 
Ik ben er gelukkig nooit aan begonnen, maar @sKeLeTvM heeft recent deze screenshot gedeeld in een ander topic:

Ah, dat vat het eea wel fraai samen! :erm:

'k Vraag me af of er een waardige hedendaagse opvolger kan bestaan (of er wellicht al is) die al die Kontakt sample-libs out there kan gebruiken?
Dat zal vast een legal dichtgetimmerd ding zijn, dus bestaat/kan/mag vast niet. En wellicht zitten die libraries zelf ook in dezelfde doodlopende straat?

OK, dank voor de info, en terug naar 't eigenlijke topic.
 
En als je wel dikke drums wilt maar (nog) even geen geld wilt uitgeven dan... moet je maar gewoon ouderwets samples knippen.

Bekijk bijlage 3847651

Los klinkt dit arrangement niet 100% strak, in context hoor je dat niet of nauwelijks dus ik ben tevreden. MP3 bijgevoegd voor wie nieuwsgierig is.
Alsof ik in een film zit met een spanende achtervolging!
 
Back
Top