Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Watje dus percies niet wilt, kleuren...Maar dat een mix op een digitale tafel of PC het zelfde klinkt als een mix op een analoge mixer met analoge outboard: zo gek krijg je me niet. Het kanaal kleurt, de EQ kleurt, de compressie kleurt, de summing kleurt. Ik zeg niet beter of slechter, maar gewoon niet het zelfde.
Softube M-A-S is echt goed voor low boom en high sizzle imo.Ik heb vandaag een Maag EQ4 plugin aangeschaft via Plugin Alliance, na wat gesprekjes met de jongens daar. Kwam er bv achter dat m'n mixjes 'air' misten, en in 't laag is er ook veel bij te leren want dat was best een soepje op goeie monitoren. Die Red Sock Sound ga ik uitchecken, thanks!
1. Wat 'beter' is verschilt toch per persoon en per beoogd doel?Er zijn net zo goed volledig digitale opnames en producties gemaakt die zelfs beter klinken dan analoge.
Het is een misvatting die helaas wijdverspreid is. Wetenschappelijke testen heb al lang geleden aangetoond dat mensen het verschil tussen analoog en digitaal NIET kunnen horen.
Dit is precies wat ik bedoelde in de allereerste post van deze thread. Thanks voor het zo mooi verwoordenDat het digitaal ook zo kan klinken betekent niet dat die analoge klank van de tafel niet alsnog warm kan zijn.
Lange post.
Zullen we nu weer over iets anders praten?
De tafel was inderdaad lekker warm. Zo ongeveer 40 graden Celcius bij de roostertjes aan de achterkant schat ik in, en dat met ventilator! hahaHet enige wat @Dorian Urac dus 'verkeerd' heeft gedaan is dat ie het had over 'analoge warmte' en niet gewoon 'warmte'
Ja dit is toch vrij pittige tekst, en behoorlijk fanatiek. Als je wetenschappelijk wilt blijven accepteer je niet zomaar de geleerde theorie.Die neem je mee in je veldwerk in de jaren daarna anders zouden we nog steeds denken dat de zon om de aarde draait. Daarnaast is het ook niet echt waard al geniet ik wel van analoog digitale discussie's om tot de dood voor zoiets triviaals als een subjectieve ervaring te vechten want, je kunt AES er wel bijhalen en het is fijn dat het er is maar ja zij weten over 10 jaar wellicht ook weer wat meer. Ontneem niet keihard iemands aanname maar blijf in gesprek.Lange post.
De verschillende onderdelen van een Venice zijn niet dezelfde kwaliteit als die van een XL4. Er moest budgetwise tenslotte ergens op bespaard worden. Dat geldt natuurlijk ook voor de hoeveelheid inputs en outputs. Persoonlijk vind ik trouwens dat een Venice echt voldoende in- en outputs heeft voor leuk studiowerk. Maar qua pre amps en eq is de XL4 echt superieur. Dus qua 'leuk' en 'topklasse' vind ik het appels en peren.Ja!
Waarom is een Venice vergelijken met een XL4 hetzelfde als appels met peren vergelijken? Dat de een meer opties en wat andere kwaliteiten snap ik wel, maar dat geldt voor alles waar je een instapper en een topmodel hebt. Zijn ze zo verschillend dat een venice je niethetzelfdesoortgelijk plezier kan geven in de home studio, zonder dat je er een extra kamer voor nodig hebt?
Daarom wijs ik steeds op het belang van een goede ADDAC en ditto monitors. Die maken het verschil als je bereid bent aaniznlijk te investeren.
Dank oh dank. Daโs superleuk om te horen!Hele leuke ervaring,,maar die Bowie stem van jou hoeft helemaal niet gemixt te worden..,
Klinkt van nature al "analoog warm".
Weet niet waar jij op luisterd, maar ga nou werkelijk de kwaliteit van ATC monitors in twijfel trekken?De duurste luidsprekers hebben nog steeds een minder vlakke frequentie reponse dan de goedkoopste ADDA chips