Gratis Choir-library van Jacob Collier

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.665
Locatie
Zwolle
Ik ken Jacob Collier niet, maar hij trekt wereldwijd volle zalen. Daar laat hij altijd zijn publiek hard meezingen, als een groot koor. Van die opnames is nu een gratis Choir Kontakt-library gemaakt, die hij zelf toelicht in onderstaande video. Grappig detail: per noot die je aanslaat, zie je welke 'plaatsen' er zingen. Leuk gedaan 😀




P.S. Ik lees net dat hij als 6 Grammy's heeft gewonnen, dus ik zal zijn muziek snel eens checken.
 
Ik ken Jacob Collier niet, maar hij trekt wereldwijd volle zalen. Daar laat hij altijd zijn publiek hard meezingen, als een groot koor. Van die opnames is nu een gratis Choir Kontakt-library gemaakt, die hij zelf toelicht in onderstaande video. Grappig detail: per noot die je aanslaat, zie je welke 'plaatsen' er zingen. Leuk gedaan 😀




P.S. Ik lees net dat hij als 6 Grammy's heeft gewonnen, dus ik zal zijn muziek snel eens checken.

Leuk voor een nieuwe versie van O Fortuna
 
Ik ken Jacob Collier niet

Ooooh, wrong answer...dan moet je dringend videos van deze jongen beginnen kijken.

Wat de 'gratis' library betreft: dat lijkt in eerste instantie een mooie 'gift', maar wat blijkt? Je moet eerst Kontakt 7 of een upgrade kopen. Ik ben sinds versie 4 met Kontakt bezig en de ervaring leert mij dat de vorige upgrades à 99€ (nu 49€ van v6 naar v7) eigenlijk bitter weinig substantiële verbeteringen inhouden. Ze komen om de haverklap met nieuwe versies die eigenlijk net hetzelfde doen maar gewoon op een nieuwer OS draaien. En nu moet ik ALWEER upgraden om deze (gratis) library te kunnen laden. Intussen zit ik over de 700€ voor een software sampljertje...huh? De NI winkel moet blijven draaien natuurlijk...Ik doe niet meer mee aan die geldklopperij. Sorry. Ik vind het er gewoon zwaar over. In het Vlaams noemen we dit: truuken van de foor.


1713194304721.png
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb die Kontakt 7 Player en daar werkt hij gewoon in.
Misschien toch maar es proberen dan.. heb beetje twijfels over Kontakt, geen idee waarom.. krijg een beetje graai-gevoel van hun..
 
Wat de 'gratis' library betreft: dat lijkt in eerste instantie een mooie 'gift', maar wat blijkt? Je moet eerst Kontakt 7 of een upgrade kopen.
Werkt gewoon in de gratis Kontakt 7 player. Schuimbekkerij om niets dus.

Misschien toch maar es proberen dan.. heb beetje twijfels over Kontakt, geen idee waarom.. krijg een beetje graai-gevoel van hun..
Kontakt zit al eeuwen in Komplete, en zelfs als je een aantal versies overslaat kun je regelmatig voor een relatieve habbekrats upgraden naar de laatste versie als er weer eens een sale is. Qua bang for buck is er weinig dat aan Komplete kan tippen, zeker als je de aanbiedingen in de gaten houdt. Daarnaast zijn er in de afgelopen 22 jaar welgeteld 7 releases van Kontakt geweest. Waarbij upgraden naar de laatste of betaalde versie (want er is ook altijd een gratis Player versie beschikbaar) lang niet altijd nodig was tenzij je de hipste nieuwste of bepaalde 3rd party libs wilde. Dus wat dat betreft houdt NI niet echt een pistool tegen je hoofd toch?
 
Laatst gewijzigd:
Waarbij upgraden naar de laatste of betaalde versie (want er is ook altijd een gratis Player versie beschikbaar) lang niet altijd nodig was tenzij je de hipste nieuwste of bepaalde 3rd party libs wilde.

Zo doe ik het ook. Ik loop een aantal versies van Komplete Ultimate achter, want ik heb de helft nog nooit geïnstalleerd. Werkt een Library niet in Kontakt, dan doet hij dat altijd wel in de Kontakt Player. Ik overweeg ook niet echt om te upgraden. Tenzij ze een aantal plugins nu eindelijk eens schaalbaar maken, waaronder Battery. Ik word ook ouder (en mijn ogen slechter 👴).
 
Goed om te weten, thanks @Nap

Was dus een nergens op gebaseerde, nutteloos onderbuik gevoel van me .. 😁
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Zo doe ik het ook. Ik loop een aantal versies van Komplete Ultimate achter, want ik heb de helft nog nooit geïnstalleerd.
Ik sla meestal ook wat versies over als er weinig noemenswaardigs nieuws bij zit, en dan upgrade ik een een keer als er een halve-prijs update is. Dan krijg je voor €99 ineens een hele bak nieuwe libraries, nieuwe instrumenten/fx en updates van bestaande producten (zoals Kontakt of Guitar Rig of Massive oid) erbij. Ik zit momenteel op Komplete 14 Standard.
 
Is die Free Choir software overal op te gebruiken?
 
Ooooh, wrong answer...dan moet je dringend videos van deze jongen beginnen kijken.

Wat de 'gratis' library betreft: dat lijkt in eerste instantie een mooie 'gift', maar wat blijkt? Je moet eerst Kontakt 7 of een upgrade kopen. Ik ben sinds versie 4 met Kontakt bezig en de ervaring leert mij dat de vorige upgrades à 99€ (nu 49€ van v6 naar v7) eigenlijk bitter weinig substantiële verbeteringen inhouden. Ze komen om de haverklap met nieuwe versies die eigenlijk net hetzelfde doen maar gewoon op een nieuwer OS draaien. En nu moet ik ALWEER upgraden om deze (gratis) library te kunnen laden. Intussen zit ik over de 700€ voor een software sampljertje...huh? De NI winkel moet blijven draaien natuurlijk...Ik doe niet meer mee aan die geldklopperij. Sorry. Ik vind het er gewoon zwaar over. In het Vlaams noemen we dit: truuken van de foor.


Bekijk bijlage 3847530
SQLite is helemaal niet achterhaald.
Wat een onzin en een bewijst dat aka niet weet waarover hij het heeft.

  • SQLite 2.7.6 is significantly faster (sometimes as much as 10 or 20 times faster) than the default PostgreSQL 7.1.3 installation on RedHat 7.2 for most common operations.
  • SQLite 2.7.6 is often faster (sometimes more than twice as fast) than MySQL 3.23.41 for most common operations
V7 zit wel vol met allerlij DRM enzo.
Ik prefereer altijd open sample formaten en ben daarom snel van Kontakt af gestapt.

Maar goed zullen vast een hoop toffe sounds tussen zitten.
 
Laatst gewijzigd:
Jacob Collier is een muzikaal genie. Master of harmonies. De Bach / Beethoven van deze tijd. Zeker interessant om eens te checken!

Is inderdaad heel goed en meer dan 1,5 miljoen volgers op YouTube. Ik heb iets gemist geloof ik, ja 😄 Trouwens ook inspirerend om te zien hoe hij muziek máákt, terwijl we hier vaak lopen te neuzelen over weer een compressor en nóg meer synths. Dat is toch niet het belangrijkste.
 
Laatst gewijzigd:
Ja maar ja.

Nu heb je wel een track maar geen plugin 🤷‍♂️

Ik heb afgelopen weekend een plugin gekocht (Amigo) maar nog niet eens gebruikt. En ook geen track. 🤨
 
Back
Top