REVERB.COM -> F*CK *FF

Ik heb onlangs een pedaal verkocht op Reverb maar daar hoefde ik toch echt niet zoveel op in te leveren, inderdaad ongeveer die 11% ofzo. Moest wel kopie id inclusief bsn inleveren inderdaad, dat vind ik wel wat minder.
 
Had eind vorig jaar ook nog materiaal verkocht op Reverb, kreeg na nieuwjaar request om hen alle nodige papieren zoals Visa/Master kaart??, copie va ID voor/achteraan te bezorgen dit binnen de 5 dagen, indien ik dit niet deed werd mijn account geblokkeerd!. zij moesten mij nog duizenden Euros!! betalen betreffende mijn verkoop. Je mag er idd op rekenen dat alles gerekend je toch een 20 a 25% kwijt bent aan al hun kosten,boosts enz...en niet de zogenaamde 11% ik begrijp waarom sommigen hun materiaal daar zo duur zetten op Reverb.

Ben ook van mening dat zij het recht niet hebben op kopie van mijn paspoort, maar ik had toen ni veel keuze, moest mijn geld hebben.
Volgens de Nederlandse wet mag dat geloof ik ook niet. Grote kans dat Reverb de Europese GDPR wetgeving overtreedt, dus wellicht een goed idee on e.e.a. na te gaan en een melding doen bij de relevante autoriteiten. Waarschijnlijk gaan ze anders piepen als ze wordt gedreigd met een hoge boete...
 
🎵 AVG laat je niet in de steek 🎵

Maar goed, ID vragen bij financiële transacties is op zich niet zo gek. Maar normaal zou je wel je foto en BSN onzichtbaar moeten kunnen maken, maar dat accepteert Reverb geloof ik niet. Dan kun je kiezen om op je strepen te gaan staan en, al dan niet met juridische hulp, het gevecht aan te gaan dat lang kan duren en een hoop geld kan kosten, geen gebruik te maken van hun diensten en evt naar je centen te fluiten of gewoon voorover te buigen en het te ondergaan als een bitch. Leuker kunnen we het niet maken.
 
Om heel eerlijk te zijn zeg ik ook altijd GPDR.. het bekt gewoon beter, ik snap ook niet dat ze daar niet voor gekozen hebben.
 
De AVG is een stuk stricter (in theorie) ten opzichte van de GPDRPDR (voor elk wat wils). Daarom dat ook veel amerikaanse bedrijven datacentras in europa hebben, in amerika komen ze met veel meer weg.
 
Back
Top