Nord Drum 3P back up via SysEx

Talames

Ingeburgerd
Lid sinds
10 januari 2016
Berichten
87
Locatie
Brussel
Graag wil ik een backup van mijn sound design werk op de Nord drum 3P.
Daarvoor voorziet Nord een programma met een beperkte uitleg.
Dit zou ervoor moeten zorgen om alle info via MIDI over USB op je computer te zetten (of terug).

Ik heb een Universal Audio Volt 476 met MIDI over USB maar deze word niet herkend door dit archaïsche programma. Eveneens geen succes met de Roland MC707.
De Elektron Digitone wordt wel herkend maar helaas krijg ik daar een foutmelding "de drum does not respond".
Voor de rest heb ik niet direct nog Midi-Usb interfaces rondslingeren.

Iemand enige ervaring hiermee?
 
Klinkt alsof dat programma is bijgevoegd voor drummers zonder DAW.

Heb je een DAW? En herkent die de MIDI die door je Nord wordt uitgestuurd?

Een sysex dump is een hele bak midi-info, die je gewoon in een muziek-project kunt opnemen.

Zou ook andersom moeten werken, dus dat je de Nord klaar zet voor ontvangst, de midi-file met de dump afspeelt vanaf je DAW, en dan zou het naar de Nord verstuurd moeten worden.

Op papier althans. Wellicht gaat het in de praktijk wat minder soepel.


edit // met dat programma zou je specifieke banks moeten kunnen uitwisselen -- wat ik hierboven omschrijf gaat over een midi bulk dump, dus een snapshot van het gehele ding. Kan dus alsnog verschillen van wat je wil.
 
Je wil je patches etc van je 3P via sysex in je computer krijgen. Je wil dat via USB in je computer krijgen. Je wil de genoemde apparaten als MIDI interface gebruiken? De apparaten zelf doen niks met Sysex en laten het waarschijnlijk niet door.
Je kan gaan zoeken naar een simpele MIDI-USB kabel die WEL wat met Sysex kan (dat kunnen de meeste niet, dus even zoeken) of je zoekt een MIDI-USB kastje wat dat ook kan.
 
Back
Top