Hulp gevraagd: Mini FEX van Behringer

Grumble

Happy Drumming
Lid sinds
21 juli 2008
Berichten
980
Locatie
Eibergen
20240321_112423.jpg

.
Deze ☝🏼😁 heb ik gekregen, hij zou moeten werken, maar ik heb er geen adapter bij gekregen.
Zie ik het nou goed dat deze met 9 volt ac gevoed moet worden?
.
.
20240321_112431.jpg

.
.
Waar kan ik een dergelijke voeding komen zonder diep in de buidel te hoeven te tasten? 😳
 
Nee, die van Blokker heeft DC output!

De benaming "AC adapter" is heel verwarrend. Je moet zoeken op AC-AC.
 
Ze hoeven geen trafo in de behuizing te proppen en hebben dus ook geen 240V zijde in de behuizing, wat meerdere voordelen heeft. Maar ze hebben nog wel AC, dus ze kunnen er verder nog alle gewenste kanten mee op. Inderdaad ook eenvoudig negatieve spanningen.
 
Heb je nog ergens een zware oude 9v gelijkspanning adapter?
Draai die open en verwijder de diode brug en de elco..
Anders een oude halogeen trafo ;)
Beetje diy ben je volgens mij niet vies van
 
Noob vraag: iedereen richt zich op het voltage en AC vs DC.. maar speelt die 750 mA dan geen rol?

Had ooit begrepen dat het amperage ook bepaalt of het de juiste adapter is of niet, en dat bij twijfel ietsje meer beter zou zijn dan ietsje minder - te weinig stroom zou schadelijk(er) zijn itt teveel stroom.. broodje(s) aap?
 
Geen broodje aap hoor, inderdaad beter een zwaardere adapter..altijd beter.
Een adapter die te weinig stroom levert raakt overbelast en gaat dan veel warmte genereren met eventueel brand als gevolg.
 
@stoter : Het moet iig 750mA zijn, maar wat meer mag inderdaad. Al denk ik dat Behringer met die 750mA ook al een marge heeft meegenomen, maw. het apparaat zal in de praktijk minder stroom trekken dan dat.
Het mag zelfs ongelooflijk veel meer zijn. :)

Het apparaat verbruikt 750mA. Dus je hebt een adapter nodig die minstens 750mA kan leveren. 1000mA is ook goed, 9000mA ook, een kernreactor ook.

Die voeding van €3.53 is wel waanzinnig goedkoop! Hoe doen ze het.
 
Ik weet niet of een kernreactor ook goed is, die heeft flink wat koeling nodig, daar moet je maar net plek voor hebben.
 
Back
Top