Wat te doen met oude (ooit deftige) mixers.

kris renton

New Beat terrorist
Lid sinds
8 juli 2004
Berichten
416
Locatie
Merchtem
Ik heb recent een soundtracks delta dlx opgehaald bij een ouder koppel. Het was van hun overleden zoon en hij had er 3 staan. 1 Binnen en 2 in een flightcase in opslag. Uiteindelijk op hun vraag ze maar alle drie meegenomen want zelf konden ze ze niet meer verslepen en het stond in de weg. Ik hou er natuurlijk maar 1 en bij mij staan ze ook in de weg (van mijn vrouw). Een van de tafels hangt vol met de bekleding van de case, een soort foam. Ik merk dat (vanwege de modulaire opbouw) onderdelen van deze tafels nog verkocht worden. Ik heb er een paar kanalen uitgehaald en die lijken me nog ok, met luchtdruk krijg ik die foam er grotendeels uit. Is het de moeite om tijd te steken in de twee overbodige tafels of bepaalde kanalen, kan je daar nog iets mee doen? Of boek ik beter een afspraak bij het recyclagepark. En waar geraak ik die loodware flightcases gemakkelijk kwijt?
 

Attachments

  • IMG_20240320_133513127_HDR.jpg
    IMG_20240320_133513127_HDR.jpg
    297,8 KB · Bekeken: 135
Ligt natuurlijk aan welke mixer het is en hoe de sound is, maar er is zeker wat mee te doen.
De losse broodjes zijn handig voor mensen die iets moeten vervangen, maar kan ook leuk dienen als volledig channelstrip voor opnames.

Zo was ik laatst bij Studio Rocktown en Okki heeft daar nog 4 channels van een oude Amek staan die hij gebruikt als pre-amp/channel strip voor drums. Lekkere saturation op je drums :D
Wel in een zelfbouw case met voeding.

Screenshot_2024-03-20-18-34-41-186-edit_com.whatsapp.jpg
 
Soundcraft Delta, zo te zien aan de foto ;)
Ik zie her en der weer voorzichtig interesse in de grotere mixers.
Met name de klassiekers in goede staat.
Mixen op zo'n tafel is toch een hele andere beleving dan itb.
 
Veel van de grote tafels die te koop staan zijn inderdaad live tafels, geen studiotafels. Hoeft geen nadeel te zijn, alleen mis je soms wat routing voor bv een record/mixdown omschakeling.
 
Dat recappen lijkt me nog zelf te doen, die modules gaan er heel gemakkelijk uit en in. Leuk. Zo kan je er 1 per 1 doen zonder dat je je mixer kwijt bent (buiten de master en groep kanalen). Als er bij dat recappen eenvoudige verbeteringen door te voeren zijn hou ik me aanbevolen. Voor mijn studio is de mixer eigenlijk net te groot, misschien zaag ik er een stukje af (10 cm). Omdat alles aansluit aan de rechter kant lijkt me dat nog goed te doen.
 
Back
Top