Eigenwijze laptop

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.619
Locatie
Zeist
Ik probeer op mijn Windows 11 laptop een mapje van een zelfgemaakte icon te voorzien. Het mapje bevat een 303 emulatie, en dus wil ik er een 303 op afbeelden. Omdat die dingen niet vierkant zijn moet ik eromheen nog een achtergrond aanbrengen. Heb al meerdere dingen geprobeerd, maar steeds haalt de laptop de aangebrachte omgeving weer weg en rekt die de 303 tot een vierkant uit.

Zo ziet de icon er op mijn Linux computer uit:
303.jpg

En dit wordt het op mijn Windows laptop:

op-laptop.png



Wat doe ik fout?

Als bijlage nog het ingepakte icon bestandje.
 

Attachments

  • Roland303.ico.zip
    123,6 KB · Bekeken: 20
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit de oorzaak is, maar toch maar eens vermelden:
Je ICO is niet vierkant: 256x245 pixels

Edit: bij mij werkt het perfect als ik er 256x256 van maak.
 

Attachments

  • Screenshot 2024-03-14 153248.png
    Screenshot 2024-03-14 153248.png
    58,9 KB · Bekeken: 21
Heb je er een snelkoppeling van gemaakt? Net even zelf ook uitgeprobeerd, en voor een snelkoppeling gaat het wel goed, maar als icoon voor een map niet. Ook niet nu ik er een perfect vierkant van heb gemaakt...
 
Eindelijk gelukt! Ik heb een screenshot van het icoontje gemaakt zoals het moet zijn en dat toen weer als ICO-bestand geëxporteerd, en dan werkt het wel. Kennelijk "herinnerde" het vorige ICO bestand zich op de een of andere manier hoe het was opgebouwd en gooide het de toegevoegde omgeving bij gebruik als map-icoontje dan weer weg. Na het nemen van de screenshot was die informatie over de opbouw niet meer beschikbaar.
 
Eindelijk gelukt! Ik heb een screenshot van het icoontje gemaakt zoals het moet zijn en dat toen weer als ICO-bestand geëxporteerd, en dan werkt het wel. Kennelijk "herinnerde" het vorige ICO bestand zich op de een of andere manier hoe het was opgebouwd en gooide het de toegevoegde omgeving bij gebruik als map-icoontje dan weer weg. Na het nemen van de screenshot was die informatie over de opbouw niet meer beschikbaar.
Dit was mogelijks ook een oplossing (de thumbnail cache leegmaken):
Screenshot 2024-03-14 165704.png
 
Sorry to say so, maar zo iets is dus poepsimpel met een Mac. JPEG, ICNS (ICON) of PNG gewoon Command+copy en Command+paste in de Command+I van je folder en klaar. Geen gedoe, geen geleuter.
Dank. Nu weet ik weer waarom ik die-hard Apple fan ben.
 
Voor de andere mapjes was er ook geen probleem, daar kon ik zonder verdere moeilijkheden eigen icoontjes voor maken. Het lijkt me sterk dat er op een Mac nooit iets mis gaat...
 
Ik wist niet eens dat je icons op MacOS aan kon passen, en dat gebruik ik nu toch al bijna 15 jaar :D
 
Ik wacht nog op dat ene sujet die nu komt roepen dat het op Linux nog veeeel eenvoudiger kan om daar meteen achter een midsize code box te zetten met 12 prompts in waarvan minstens 3 installs zijn. Om te eindigen met de melding dat die methode enkel vanaf versie zus of zo werkt. 8o)
 
Ik ben dat sujet in elk geval niet. :P Ik gebruik zowel Linux als Windows, hoewel Linux mijn voorkeur heeft. Maar niet alles wat ik wil gebruiken werkt (even goed) onder Linux. En bovendien wil ik ook zelf kunnen testen hoe eigengemaakte plugins onder Windows werken.
 
Ik wacht nog op dat ene sujet die nu komt roepen dat het op Linux nog veeeel eenvoudiger kan om daar meteen achter een midsize code box te zetten met 12 prompts in waarvan minstens 3 installs zijn. Om te eindigen met de melding dat die methode enkel vanaf versie zus of zo werkt. 8o)
"Ja, natuurlijk hebben alle icons een ander formaat en lettertype, en staan ze schots en scheef door elkaar. Je wil toch geen n00b zijn?"
 
Back
Top