Freqport FT-1 freqtube

Freqport brengt FT-1 freqtube; een box met 4 buizen voor op je desktop, je sluit 'm aan via usb en voila; analoge warmte voor je daw.
De box komt met een plugin die automatisch ingesteld staat op de samplerate van je daw maar ook instelbaar is op 128, 256 of 512 samples als buffer.
Via de plugin of via de acht knoppen op de box kan je kiezen welke buis je wilt gebruiken, er zijn twee E83CC en twee ECC81 buizen en oa ook een wet/dry mix, er is ook de mogelijkheid om presets op te slaan.

Website; Freqport

Uitgebreide review in Future Music; Freqport FT-1 Freqtube Review




freqport freqtube FT1 main.png
 
Last edited by a moderator:
Die buizen zijn inmiddels al aan vervanging toe hoor ;) heb er wel bijna 1 besteld toen ie net uit was maar toch niet over streep..

 
Het is jammer dat ze geen analoge i/o hebben geplaatst. Dan kun je nog kiezen. Grotere markt.

Ik gebruik m’n Analog Heat tegenwoordig ook weer volledig analoog ipv via usb.
 
Freqport brengt FT-1 freqtube; een box met 4 buizen voor op je desktop, je sluit 'm aan via usb en voila; analoge warmte voor je daw.
'Analoge warmte' ... Ik krijg alweer jeuk. Goenoeg epistels geschreven over dat soort onzin uitlatingen. De dag dat iemand een gecalibreerde, door EBU goedgekeurd meetapparaat onder m'n neus schuift met daarop een heel erg eenvoudige meter die een waarde tussen 'koud' en 'warm' aanwijst, op die dag ben ik bereid mijn (op wetenschap gebaseerde) mening te herzien.

Dat buizen iets, zeg maar bepaalde kleur aan je klank toevoegen, daar gaat het niet om en kan ik beamen. Buizen voegen iets toe, maar alles behalve analoge warmte.
Mensen horen niet eens het verschil tssn analoog en digitaal, laat staan dat je over warmte in klank begint...

2000 paper, Geringer, J., Dunnigan, P. "Listener Preferences and Perception of Digital versus Analog."
Bulletin of the Council for Research in Music Education. 1 Jul. 2000, Number 145: 1-13.

In double-blind listening tests, some of the best audiophiles in the world could not consistently tell the difference between the same source material presented in both analog and digital.
Plus, the digital signal can be manipulated and processed in ways that are simply impossible in the analog realm.
The real problem with digital sound is not that it is inferior to analog, but that it is clinically accurate. It reveals everything.
 
Laatst gewijzigd:
'Analoge warmte' ... Ik krijg alweer jeuk. Goenoeg epistels geschreven over dat soort onzin uitlatingen. De dag dat iemand een gecalibreerde, door EBU goedgekeurd meetapparaat onder m'n neus schuift met daarop een heel erg eenvoudige meter die een waarde tussen 'koud' en 'warm' aanwijst, op die dag ben ik bereid mijn (op wetenschap gebaseerde) mening te herzien.

Dat buizen iets, zeg maar bepaalde kleur aan je klank toevoegen, daar gaat het niet om en kan ik beamen. Buizen voegen iets toe, maar alles behalve analoge warmte.
Mensen horen niet eens het verschil tssn analoog en digitaal, laat staan dat je over warmte in klank begint...

2000 paper, Geringer, J., Dunnigan, P. "Listener Preferences and Perception of Digital versus Analog."
Bulletin of the Council for Research in Music Education. 1 Jul. 2000, Number 145: 1-13.

In double-blind listening tests, some of the best audiophiles in the world could not consistently tell the difference between the same source material presented in both analog and digital.
Plus, the digital signal can be manipulated and processed in ways that are simply impossible in the analog realm.
The real problem with digital sound is not that it is inferior to analog, but that it is clinically accurate. It reveals everything.
Gewoon een high shelf filter vanaf 3Khz op -7dB zetten en ‘iNsTaNt aNaLog wArmTh’

😂
 
EQ plugje, bumpje op het laag, dipje of neutraal in het mid, bumpje op het hoog en je maakt van iedere fletse VST een spankelend warm bad.
 
Zo doet REAMP van Klevgrand dat ook. Kijk maar eens naar de frequency-plot van dat ding met de mix knop op 0%
REAMP Freq Plot With Mix at Zero.png

Het leuke van REAMP is dan wel dat je daarnaast nog wel distortion global en per band in kan mixen en andere freq en harmonische responses van gemodeled gear kan laden. Zoals tape, tubes etc.

Maar als ik bij denk "Ooh deze ES2 patch klinkt een beetje harsh in de mids" > hoppa REAMP er op met mix op 0% en klaar... lol Sneller dan EQ zelf instellen
 
Brandverzekering afsluiten hiervoor valt wel mee , ik heb al jaren verschillende buizen ampjes van ali [ douk , little bear , aiyima.]
Ze doen het goed .
En wat je zo gevaarlijk ziet opgloeien zijn gewoon een stel gele of rode ledjes :)
Overigens , als iemand interesse heeft in zulke amps ... bestel gelijk een voorraad reserve tubes , ze kosten [nog] niet veel
Meestal chinese "millitary" spects wat je niet met europese of amerikaanse buisjes om kunt wisselen.
Er zijn voor 12 euro per stuk bij hun wel adapters te koop waar je weer een ecc83 - 12ax7 in kunt drukken.

 
Back
Top