Moog ep-3 expressiepedaal onbruikbare range?

Nicolas 2000

It's a household name
Lid sinds
17 november 2005
Berichten
13.498
Locatie
Bij Herentals, België
Ik heb een Moog EP-3 expressiepedaal. Zowel bij de Kingkorg als een E-mu E4 is de 0-127 range op een zeer klein deel van het bereik van het pedaal gepropt. De stelpot op de zijkant laat je bepalen waar in het mechanische bereik van de pedaal die range zit, maar het blijft altijd 0-127 over slechts een paar graden.

Kan ik iets modden met een weerstand in serie of parallel, of een andere potmeterwaarde om hem bruikbaar te maken? Dus 0 bij het ene uiterste van het pedaal, 127 bij het andere uiterste, en de rest er geleidelijk tussen verdeeld over heel het mechanische bereik.
 
Klinkt alsof het pedaal kapot is, het is mijn fav exp pedal, heb er twee en de range is van onderin 0 tot bovenin 127 (de top waarde kan je instellen met de draaiknop)
 
Ik herken dit probleem ook niet. Heb je de polarity wel juist ingesteld en met de range knop gespeeld? Anders misschien inderdaad een defect.
 
Ik heb hem nieuw gekocht en hij deed dit altijd. Bij de Kingkorg iets minder dramatisch maar toch redelijk onbruikbaar. Ik heb beide polarities geprobeerd. Bij de Kingkorg had dit een invloed, bij de E-mu werkt hij in beide settings identiek.

Ik heb de rangeknop geprobeerd, die heeft invloed maar dus enkel op de plaats in het mechanisch bereik waar hij heel plots van 0 naar 127 gaat.

Ik zal hem eens openen, misschien zie ik een defect.
 
Die is al verkocht dus dat kan ik niet meer testen. Mogelijk had die het wat moeilijk met de 100k weerstand van de Moog ten opzichte van de meeste pedalen die eerder rond de 10k-25k zitten. Die had het ook niet zo dramatisch als de E-mu voordat die gecalibreerd was.

Nu werkt het in ieder geval mooi over heel zijn bereik.
 
Back
Top