Ableton live 10-11 192Khz probleem

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.127
Locatie
Belgie
Ik ben nu de tracks op 192khz aan het exporteren maar merk op dat hij altijd faalt en dat hij dan na lang proberen toch is een keertje lukt.
Ik heb al gegoogled maar geen enkele oplossing werkt.
Het zou allemaal niet zo erg zijn als het exporteren niet zolang duurde, doordat ik op 24b en 192khz exporteer duurt dat langer.
Als het dan elke keer helemaal op het einde faalt omdat hij een file niet vind zogezegd dan is dat kut...
Heb deze dingen nooit meegemaakt als ik op 44.1khz exporteerde.
Ik herinner me dat ik het in live 10 ook is geprobeerd heb, maar snel ervan afgestapt ben omdat ik daar hetzelfde probleem had.
Misschien weet iemand hier wat ik moet doen.
 
Is het toevallig een lange render van, zeg, 30 minuten?

Ableton geeft aan dat een export niet groter dan 2 GB kan worden.

96kHz is nog steeds meer dan prima genoeg, trouwens. Scheelt je bakken tijd en schijfruimte.
Is een track van 2 minuten.

Ik zeg het, na meer maal proberen lukt het wel, hij zegt dat hij de aad file niet kan openen terwijl die er gewoon staat. Heb net hele windows eraf gesmeten en terug erop gezet en ben nu alles terug aan het installeren wat lang kan duren. Ik laat nog weten of dat alles opgelost heeft maar ik moet plugins installeren nu en alleen die van arturia allemaal kan al langer dan een half uur duren. tzijn er 39...
 
Ok check. Je opmerking over een aad-file gaf een extra handvat om te zoeken. Kwam deze tegen.

Het zou gaan om een bug (in het draadje heeft iemand contact gehad met support), dus het ligt niet aan jouw kennis en kunde.

Er staan work-arounds in dat linkje, helemaal onderaan hebben mensen succes met ultra-korte bestandsnamen, liefst 1 letter (bijvoorbeeld "a.wav").

Wie weet helpt dat.
 
Heb die website gecheckt en alles geprobeerd, het lukt dan 1 maal en dan is het terug falen.
Ik hoop eerlijk gezegd dat het helpt dat ik een clean install heb gedaan van Windows. Ben nu alles aan het instaleren terug.
 
Potverdomme, nu werkt het nog tegen lol

Heb ableton gecontacteerd, we zullen zien wat ze zeggen en anders moet ik lager exporteren.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top