Nostalgie - Aan welke bak/machine/synth heb jij mooie herinneringen?

Nostalgie ..... dit lelijke ding stond in de woonkamer..

1990 ..... als 8 - 9 jarige pikkie maakte ik hier mijn house mixtapes mee met opnames van radio Exclusief een kabel piraat.

Die nam ik dan mee naar het kerkkoor en na het hallelujah zingen gingen we dan housen.

Dan progte ik sounds op een C64 en had ik een kerk lucht orgeltje en een Yamaha portasound.

Verder dan wat noises kwam ik niet echt...
mischien een paar akkoorden en mijn grootste soundesign ondekking was de attack knop op de portasound.



1708274283491.png


wat een zooi..... :-)
 
Na meer dan 40 jaar met synthesizers bezig te zijn, denk ik nog heel dikwijls aan het gemak van mijn allereerste setup: een Roland System 100 model 101 gekoppeld met een Roland CSQ600 sequencer. Gewoon een sequenceje snel inspelen, op play drukken en live op de 101 transponeren. Dat is iets wat ik tot de dag van vandaag in mยดn huidige setup mis.

:doei:
 
M'n MPC 1000. Had em gekocht via marktplaats, maar had de gebruikelijke padproblemen. Uiteindelijk online fat pads, nieuwe padsensors en nieuwe knoppen online gekocht en zelf weer opgeknapt. Werkte perfect. JJOS erop gezet, eigen logootje als ik opstartte. Alleen weggedaan omdat ik strontgoedkoop een MPC 2500 kon kopen die wat extra voordelen had. Mis em soms nog best wel, maar meer uit nostalgisch oogpunt dan iets anders.

Ben zeer content met m'n huidige MPC One. :)
 
M'n Casio CZ101. Nieuw gekocht in 1985. Bij veel vrienden gelogeerd die er ook mee wilde spelen.. zelfs ff zoek geweest maar hij is nog steeds bij me.

Eigenlijk wilde ik toen een Korg Poly 800 maar de nieuwere II die toen te koop was vond ik lelijk.. Heb later wel een tweedehands gekocht en toch weer weggedaan.. beetje spijt.
De Casio heb ik echt heel veel geluiden mee gemaakt. Basis synthese had ik al op een Yamaha CS5 geleerd.. :geslaagd:

Heb nadat ik weer begon met synths in 2016 ergens ook een CZ1 gekocht. De grote broer.. Voor 125 euro!!

Om em in te wijden toen het trackje hieronder ermee gemaakt.. paar drum samples en wat vocalen van mezelf.. maar verder alles met de Phase Distortion in de Casio gedaan.. Ook de synth toms.. 8)

 
Laatst gewijzigd:
Roland JX-8P gekocht van mijn studie financiering bij KickMusic begin jaren negentig. Geld opgemaakt van โ‚ฌ800 wat bestemd was voor de studie. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ‘
 
Roland JX-8P gekocht van mijn studie financiering bij KickMusic begin jaren negentig. Geld opgemaakt van โ‚ฌ800 wat bestemd was voor de studie. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ‘
Had jij niet ook een Jx8p bij mij opgehaald in Osdorp?? ;) :mega:
 
Ik denk nog veel aan mijn Roland D-10, overgenomen in '89 van een jongen die een paar klassen hoger zat. Eindeloos veel avonden liedjes nagespeeld en gebouwd in Cakewalk voor DOS. Leren arrangeren en mixen. Verkocht toen ik ging studeren.

Daarnaast heel veel goede herinneringen aan de tijd met mijn Nord Modular. Het systeem van Dieter Doepfer kon ik midden jaren '90 nog niet betalen, dus de Nord was een mooie oplossing toen hij uitkwam. Ook weer heel veel avonden mee zitten experimenteren in een toffe Nederlandse scene (oa. Rob Hordijk en @roland kuit ). De Nord heb ik altijd gehouden.
 
Back
Top