oude 3,5 inch floppy diskettes double density (2DD - dus niet 2HD)

LupkeII

Stamgast
Lid sinds
28 mei 2020
Berichten
399
Locatie
Pijnacker
Voor een oude Yamaha MDR-3 floppy disk recorder zoek ik nog een paar werkende 3,5 floppy diskettes. het gaat om de 2dd variant (double density) en niet om de HD variant. Die leest hij namelijk niet.

Iemand nog een paar van die dingen in de grabbelbak liggen waar hij van af wil? Wil er best wat voor betalen!

In de afbeelding zie je hoe ze eruit zien. Er moet dus 2DD opstaan en geen 2HD.

Stuur me een persoonlijk berichtje als je er nog hebt liggen of laat het hieronder weten. Alvast dank.
 

Attachments

  • s-l1200.jpg
    s-l1200.jpg
    54,8 KB · Bekeken: 62
Vroeger deden we wel eens een gaatje boren in DD diskettes behuizing zodat de drive dacht dat het ging om een HD diskette. Dan kon je hem formateren als HD.
Misschien gaat het andersom ook wel. Door een plakbandje over het gaatje te plakken en deze HD als DD te formateren.
Je zo dit eens kunnen proberen als je wel een HD diskettes hebt liggen.
 
 
Had al een poging gedaan een oude HD als DD te formatteren. Dat lukte niet.

Met deze handleiding ga ik het opnieuw proberen. Die kennis was aardig weggezakt, dus bedankt!

Ondertussen houd ik me aanbevolen als mensen nog DD diskettes hebben liggen. Werkt naar verwachting toch iets makkelijker :-)
 
Gewoon een stukje tape over het gat van een regular floppy disk en dat wordt herkend als een 2DD. Zo deed ik dat vroeger ook met m'n MPC60

Volg de link van BIAM hierboven
 
Back
Top