Start/stop TR8s vanuit MPC One

LocalTrack19

Stamgast
Lid sinds
24 juli 2020
Berichten
197
Locatie
Arnhem
Ik heb een Roland TR8s toegevoegd aan mijn setup, en ik zou graag voor elkaar krijgen dat ik een pattern kan starten zodra op mijn MPC One een sequence gestart wordt. Ik verbind ze via een 5 pin DIN MIDI kabel, die verbinding is er want ik kan wel individuele kicks, snares etc triggeren. Alleen de start/stop triggeren lukt op een of andere manier niet, en YouTube en de manuals bieden geen uitsluitsel. Heeft een kennert een idee wat ik verkeerd doe?
 
Je weet zeker dat de mpc clock stuurt? En de tr8s ernaar luistert? Er bestaan 3 kabelige din kabels en 5 kabelige din midi kabels. Ik weet niet of dat de oorzaak kan zijn… even uitmeten welke je hebt?
 
Belangrijk is ook dat je op de TR8s je midi goed hebt staan. Ik heb het geprobeerd met een TR-8 en krijg meteen een clock vanuit de MPC, dus die staat denk ik standaard al goed. Wellicht even zoekn of of youtube kijken m.b.t. midi settings van de apparaten en dan kom je er vast wel uit.
 
midi clock en start/stop zijn verschillende protocollen. Vaak zijn die gecombineerd onder 1 toggle, soms moet je ze apart aan zetten.

Misschien heb je klok wel op recieve (rx) staan op de tr8s, maar moet je start/stop verzenden of ontvangen ook nog aanzetten op een van je machines. RX Start/Stop of zo.
 
Zou niet moeilijk moeten zijn, check in de instellingen of je TR-8S MIDI clock/sync op external staat en dat de MPC clock/sync verstuurt.
 
Heb je de playbutton op de Roland geactiveerd staan, kan best dat je dat niet goed hebt staan?
Ik heb 't wel gehad met m'n Minibrute 2S, de sequencer wilde niet starten als ik Live op play zette, midisettings alles was oké tot ik de playknop van de Minibrute op play zette, dan begon ie te knipperen en stond ie standby en dan startte die wel als Live ging lopen, was wel zoeken want het stond niet in de beschrijving.
 
Back
Top