IOS als tweede scherm of controller draadje

nomore

Lintage Vid
Lid sinds
6 Maart 2004
Berichten
3.607
Locatie
amsterdam
Misschien wel leuk om even een draadje te hebben om de ontwikkeling bij te houden hoe onze oude ipads en iphones nog meer gebruikt kunnen worden in de studio.

Eigenlijk was ik op zoek naar een mogelijkheid om mijn oude Ipad als 2e (of 3e eigenlijk) scherm te gebruiken, en daar iets van wat visuele dingen op te zetten, of alleen het kanaaloverzicht uit Bitwig. Maar bij nader inzien denk ik niet dat mij oude pc dit gaat trekken. En sowieso vraag ik me even af wat deze extra datastroom voor invloed heeft op je audio timing e.d. Maar het kan dus wel!

Hieronder wat voorbeelden
 
Leuk!!

Ik zit nu te kijken naar iets om de iPad als een soort Streamdeck-achtige controller in te zetten. Kwam op Touch Portal.. kan bv ook faders tevoorschijn laten komen ipv alleen de candyknopjes.. Ik kom er niet uit of het nu ook standaard midi control commando's ondersteund.. Lijkt echt voor heel veel apps geschikt verder..

 
Ik vrees dat Touch Portal toch wat meer specifiek app gericht is en geen midi ondersteund.

Touch OSC is beter geschikt.. maar kun je volgens mij geen andere plaatjes gebruiken dan de standaard beschikbare..
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top