1v/oct met een “vst” concept in Eurorack Namm 2024

MstrFX

Ouwe rot
Lid sinds
12 november 2009
Berichten
2.725
IMG_4341.jpeg

IMG_4342.jpeg

Let op, hardware niet nieuw al ruim een jaar op de markt maar nu versie 2.0 firmware!

We zullen steeds meer dit soort modules gaan zien. Vst achtige in een Eurorack engine

Marcin Dudar presenteerde zijn nieuwste product op NAMM 2023. The Centre, een semi-modulaire versie van zijn Euro-Rack-module, deze is ontworpen voor artiesten maar ook voor beginners in modulaire systemen. Met deze module kunnen gebruikers meerdere geluiden tegelijkertijd bouwen met interne patching naar de mixer en MIDI-besturing. De module heeft vier analoge uitgangen naar de rest van het modulaire systeem en kan worden bestuurd door CV-spanning, poorten, ingangsspanning per octaaf en MIDI.

De digitale engine is gebaseerd op drijvende-kommaprecisie en kan wave-tabellen van populaire synths overnemen, inclusief VCO's, LFO's, vormen, VCA's en effecten zoals low-fi delay en reverb. De firmware van het systeem is bijgewerkt naar versie 2.0. Marcin demonstreerde het intuïtieve en eenvoudige patchingproces. De module is verkrijgbaar als Eurorack-module of als semi-modulair systeem en wordt geleverd met optionele extra modules.
 
Je hebt zelf een drijvende commaprecisie :P

Maar on topic: Dreamer, misschien is dit een toffe module in voor in Cardinal. Dan kan je een rack virtueel rack bouwen waarin je weer een VST plugin van Cardinal kan bouwen waar weer een VST in draait die weer...

Ik vind het in ieder geval leuk om te zien hoe digitaal en analoog steeds dichter naar elkaar toe groeien. Ik herinner me een tijd dat modulars alleen voor de analoge puristen was.
 
Overigens is die "2.0 Firmware" alweer meer dan een jaar oud.
Oh dan voel ik me in de maling genomen! ik kijk elke ochtend zeer vroeg tussen 05 en 07 met een bakkie koffie Namm 2024 om hier eventueel met iets nieuws te komen..(vind het 1e plaats natuurlijk zelf leuk)

Valt sowiso beetje tegen dit jaar....
 
Back
Top