MstrFX

Ouwe rot
Lid sinds
12 november 2009
Berichten
2.740
Hierbij een draad over en voor EAGANMATRIX gebruikers die verder willen gaan dan de geleverde patches.
Dit is een website waar je al wat kunt vinden: EaganMatrix | Patchstorage

Zowel Osmose als Module gebruikers raad ik wel echt aan om een CC aan te sturen stereo filter aan je stereo uit aan te sluiten.

Ben heel benieuwd hoe ver en wie er eigenlijk al bezig is op dit terrein. Zo heb ik nu een concept voor hybride gebruik wat helaas alleen bij de module kan zover ik weet ivm audio in.
Ik wil graag een Analoge Oscillator mengen met de EaganMatrix, FX, Osc, en controle data samenvoegen in patches.
Hoor graag wat jullie uitspoken en willen delen.


EM_13.jpg


@ishi
@vinnieq
 
Laatst gewijzigd:
Dit filmpje verteld meer over patchstorage. Gaat veel verder dan ik dacht want je kunt allerlei tags en vragen en hulp toevoegen aan een patch die je niet af krijgt bijvoorbeeld.

 
Even een leuke mededeling, ik heb wat lopen corresponderen met Haken audio en kreeg vandaag een mail van Ed Eagan himself!
Ik had de haken medewerkers o.a.verteld over mijn bevindingen met de Elektron Analog heat i.s.m de EaganMatrix module.
Hij stuurde me een bedankje voor mijn opbouwende bevindingen en nou noem het toevallig hij heeft via iemand van Buchla and friends een demo gezien
met de Analog Heat / FX en hij vind het Fantastisch! Haha. nou dat vind ik toch sympatiek dat ie daar even over mailt.

Nog belangrijker eigenlijk, hij schrijft ook dat voorlopig helemaal geen plannen zijn voor een MK2 model ofzo.
quote:

"We are very sensitive to making the EaganMatrix engine sound as awesome as possible, so to that end we have implemented a number of new features, including a new much richer reverb model, additional audio filter types (including a rich ladder filter emulation), convolution sources, saturation models including tanh, among other improvements.
These new features will be included in a future firmware release which will be compatible with the current manufacturing hardware we have out there"

Nou das mooi nieuws :mega:
 
Even tussendoor, (macro controlle)

Er komt een nieuwe module van 4MS aan die 8 macro's kan aansturen. Deze module is gebaseerd op Emblematic Catalyst 16HP. Alleen nog tweedehands te vinden.

Het 4ms model is 20HP maar ook als sequencer te gebruiken als je de faceplate omdraait.
 
Mijn Favo code is (baby stapje 1) v=Input_Min_Max :D
Echt een hele nieuwe wereld voor me...(let aub niet op de compositie maar het feit dat ik externe vco+vcf door de Eagan kan gooien is zo leuk

 
Zo, ben weer wat verder zijn er nog meer EAGANMATRIX Module gebruikers hier of ben ik de enige?

Wat je echt nodig hebt is een controleerbaar analoog filter en MPE is een must, anders komt er echt crap uit.
Om te proberen kun je makkelijk een MPE kanaal aanmaken:

Screenshot 2024-02-13 at 16.03.55.png
Microtuner werkt met scales check it out!
Screenshot 2024-02-13 at 16.03.31.png
De microtuner trigger je met midi note data
Screenshot 2024-02-13 at 16.04.23.png

 
Laatst gewijzigd:
Ik vind de osmose en die eaganmatrix best interresant.
maar nee... gebruik het niet.
vind al teveel interresant en moet nog veel andere dingen onder de knie krijgen voor ik me hier echt in wil/kan verdiepen :D.

Wel goed om te weten dat als ik daar aan toe ben (over een jaar of 2-3), dat ik dan dit topic kan opgraven voor wat info :)
 
Er is een nieuw OS voor "new Slim Continuums that use the 8X DSP" Deze wordt ook beschikbaar voor de andere units maar nog geen release date helaas. V10.21.
Hier vast een voorproefje van een nieuwe optie blackwhite editor.

Screenshot 2024-03-23 at 11.09.41.png
 
Haken FB group
 
Ah.. ok.. dan zwengel ik mijn facebook-sandbox even aan ,want die wil ik wel.. :)
 
Back
Top