Sax en vocalen test opname (met 1 mic..)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.010
Locatie
-
Alles kan altijd beter.. maar heb voor de test eens een opname gemaakt. 1 mic die de stem en sax tegelijk opneemt. Heb momenteel eigenlijk ook maar 1 werkende condensator mic ook..de Neumann U87 lijkt ermee opgehouden.. andere, SE2200 ook, nu alleen deze SE Titan nog over.
Verder heb ik 2 USB mics.. maar daar doe je niks mee als je een beetje galm op je opname wilt in OBS studio. :D Dus nu maar eens deze eenvoudige opstelling geprobeerd.. beetje galm uit de XR18.. master van de XR in de OBS app met n Webcam tot video gemaakt.. lekker eenvoudig.. :)
Volume verhouding valt me alles mee..

 
De sax klinkt oké. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je stem zo matig klinkt door de mike.
 
De sax klinkt oké. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je stem zo matig klinkt door de mike.
Dank je. Sax kan voor mijn gevoel beter klinken maar stem is qua klankkleur wat mij betreft ok. Deze Mic had iets meer ruis dan de U87. Maar daar had ik ook een rare klank mee als ik er een vocal scherm omheen had hangen.
Of bedoel je dat mijn stem zelf anders is? Het is nogal een lage zanglijn. Dus ik zing heel erg ingehouden.. als ik meer volume geef ga ik over de toon heen.
En misschien immiteer ik Mark Knopfler onbewust een beetje?

Ik heb de opname trouwens zelfs nog een halve noot moeten verhogen.. anders was de Tenor partij niet te doen op een Alt. (dat is het type sax waar ik op speel).. maar ondanks die verhoging is het best een lage zanglijn..
 
Laatst gewijzigd:
Ik speelde deze zomer met gitaar en amp buiten met sax en trompet.
Sax is het luidst en dan moet je wel veel meer volume geven.

Met 1 kun je wellicht vanaf grote afstand sax spelen en dichtbiij komen voor de zang.
In veel muziek word een toontje hoger gezongen zodat de zang er goed doorheen komt.
 
Met 1 kun je wellicht vanaf grote afstand sax spelen en dichtbiij komen voor de zang.
In veel muziek word een toontje hoger gezongen zodat de zang er goed doorheen komt.
Idd.. dat is de setup die ik nu heb. Toch, een mic iets dichter bij de beker zou een directer saxgeluid geven.. Met optredens maak ik gebruik van een dynamische mic voor zang. En heb dan een draadloze condensator boven de sax hangen.. met zo'n clip. Dat is de ideale wereld zeg maar.. 'n Condensator voor zang klinkt mooier.. maar is weer veel gevoeliger.. heb je weer overspraak van de sax. En bovendien is een Condensator echt een probleem met feedbacken.. als het een tandje harder gaat allemaal..

Ik denk dat het beste tocht gewoon gescheiden tracken is.. of de opgenomen sporen achteraf kunnen muten.. het verreist ook trouwens behoorlijke concentratie.. zang afwisselen met sax spelen.. maar dat is weer een ander verhaal. Voor nu vond ik het eens leuk om een van de liedjes die ik live doe vast te leggen in 1 take.. simpel via OBS studio. Maar zoals ik al schreef, het kan altijd beter..
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top