Foam/Schuiplaten, isolatie deur

Harry Turtle

Ouwe rot
Lid sinds
11 oktober 2009
Berichten
769
Locatie
Pernis
hoi,
recent heb ik bij aixFOAM iets gekocht maar dat was een ramp. dat bedrijf heeft de kudste klantenservice ooit en foutjes met bestellen zijn allemaal de schuld van de klant..
kortom genaaid.

ik wil nu zelf een deurisolatie gaan maken met foam/schuimplaten..
zijn er mensen die dit ooit zelf hebben gedaan en gesneden?
hoe snijd je dat foam material strak en belangrijker.. wat zijn de juiste bedrijven om het te bestellen..
het lijkt echt een hele dikke snake oil wereld die van de isolatie foam panelen...
thanks for any advice!
 
Ja geluiden van buiten naar binnen / binnen naar buiten weren dus mag hoge dichtheid hebben..
Reflecties enzo pak ik wel aan met wat huis tuin en keuken wedges
 
hoi,
recent heb ik bij aixFOAM iets gekocht maar dat was een ramp. dat bedrijf heeft de kudste klantenservice ooit en foutjes met bestellen zijn allemaal de schuld van de klant..
kortom genaaid.
Bedankt voor de verwittiging, was laatste tijd ook aan kijken om bij hen een bestelling te plaatsen. Was bij hen terecht gekomen via reclame op Google
 
Ik weet niet wat voor deur je nu hebt maar in geval van een hardboard deur (met holle ruimtes, kan je met kloppen checken, klinkt hol) vervangen voor een massieve deur van MDF oid. Bereik je veel meer mee. Verder bereik je ook veel met een goeie kierafdichting. Goed tochstrip wat het luchtdicht maakt.. scheelt veel lucht geluid maar geen bassen.. dan moet je een dubbele deur maken..

Dat pyramide foam of zwarte spul doet helemaal niets.. is alleen maar voor akoestische behandeling. Hoge dichtheid Polypress moet je hebben.. maar werkt alleen in een constructie.. Dit alleen op een deur plakken is weggegooid geld, werkt niet.. er moet dan toch weer een plaat voor.. en die moet gewicht hebben.. qua afhangen niet te doen met een gemiddeld kozijn.
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de verwittiging, was laatste tijd ook aan kijken om bij hen een bestelling te plaatsen. Was bij hen terecht gekomen via reclame op Google
ik zit in gevecht met de customer care.. het is een regelrechte ramp.. hun configurator is zo'n kut tool daar is bij mij iets mis gegaan.. minder foam is net zo duur als meer foam.. ze weigeren me te helpen, iets te bieden of ook maar als klant te behandelen.. heb het idee dat ik met een mail chat bot zit te praten.. heel vervelend als je met deze partij een verkeerde order plaatst. ik betwijfel ook of wat ze verkopen echt het geld waard is gezien hun onvriendelijke robotische klanten afhandeling. een 5% discount op een volgende bestelling kneep ik er na een order van 300 euro uit op een product dat niet het juiste formaat blijkt.. maatwerk beroepen ze zich op. ook hun esthetiek is het handelsmerk.. echter komt het vilt materiaal alleen op de voorkant. ik zit met een 8cm dik foam product dat aan de zijkanten alsnog gewoon lelijk donkergrijs is.. heb er ook 5 weken op zitten wachten.. bizar. maar hun customer care is echt om te huilen. grootste spijt.. misschien als mn order precies goed was ingezet (2 x gecheckt. en ik zweer bij een formulier bug..) was ik hier niet gekomen.. maar zoals ik aangaf hun customer care is zo gruwelijk ijzig en onpersoonlijk dat ik dit bedrijf echt helemaal af ga serveren. er zijn nergens ook reviews te vinden over het bedrijf.. dat vind ik het bizarre.. alsof ze dat allemaal pro actief van het web houden.. dat stinkt.
 
Ik weet niet wat voor deur je nu hebt maar in geval van een hardboard deur (met holle ruimtes, kan je met kloppen checken, klinkt hol) vervangen voor een massieve deur van MDF oid. Bereik je veel meer mee. Verder bereik je ook veel met een goeie kierafdichting. Goed tochstrip wat het luchtdicht maakt.. scheelt veel lucht geluid maar geen bassen.. dan moet je een dubbele deur maken..

Dat pyramide foam of zwarte spul doet helemaal niets.. is alleen maar voor akoestische behandeling. Hoge dichtheid Polypress moet je hebben.. maar werkt alleen in een constructie.. Dit alleen op een deur plakken is weggegooid geld, werkt niet.. er moet dan toch weer een plaat voor.. en die moet gewicht hebben.. qua afhangen niet te doen met een gemiddeld kozijn.
zijn dat niet ook die blokken met die vlokjes die flexibel zijn die bij de bouwmarkt soms liggen? die zijn redelijke zwaar ook.. ik heb dat recent voor isolatie van iets anders gebruikt en moet zeggen dat dat behoorlijk opneemt..
 
zijn dat niet ook die blokken met die vlokjes die flexibel zijn die bij de bouwmarkt soms liggen? die zijn redelijke zwaar ook.. ik heb dat recent voor isolatie van iets anders gebruikt en moet zeggen dat dat behoorlijk opneemt..
Ja.. onder de naam Isofix dacht ik. Maar is een variant met een lagere dichtheid. 80kg/m3. Als spouwisolatie bedoeld maar best wel duur.. kun je beter een hogere dichtheid steenwol gebruiken.. veel goedkoper.

Mag ik vragen wat voor deur je nu hebt. Welke scharnieren? Als je een opdekdeur hebt kun je deze vrij eenvoudig vervangen voor een massieve deur. Dat heeft veel meer demping dan je deur afplakken met steenwol of isofix / polypress.
 
Ja.. onder de naam Isofix dacht ik. Maar is een variant met een lagere dichtheid. 80kg/m3. Als spouwisolatie bedoeld maar best wel duur.. kun je beter een hogere dichtheid steenwol gebruiken.. veel goedkoper.

Mag ik vragen wat voor deur je nu hebt. Welke scharnieren? Als je een opdekdeur hebt kun je deze vrij eenvoudig vervangen voor een massieve deur. Dat heeft veel meer demping dan je deur afplakken met steenwol of isofix / polypress.
ja ook over nagedacht... het zijn diet de meest solide scharnieren. van die pennen.
 
Dit soort ophanging? Inboorpaumelle staal SKN kopen? Bekijk hier!

Geloof dat ik destijds wel nieuwe heb gekocht.. maar volgens mij kun je dit gewoon 1op1 overzetten.. De nieuwe moest ik een aanpassing aan doen op het werk (lassen).. weet niet meer precies..

Die opdekdeuren zijn gewoon te koop in universele maten. 201,5 x 73 of 83. Ik had een 73cm brede deur, en vervangen voor massief MDF. Het zou kunnen dat je de onderkant wat moet bij schaven, door 'n dorpel die net wat hoger is..
 
Wat betreft schuimrubber, Polypress.. kopen.. er zitten aardig wat handelaren in de buurt van Rotterdam maar ik ben daar 'n keer voor niks naartoe gereden.. Toen ik dit spul nodig had om een ontkoppelde vloer te maken had ik een afspraak met iemand om het af te halen en toen ik naar em toe wilde gaan, met een nog een paar andere aankopen in die omgeving ging ie z'n telefoon niet opnemen.. en er was ook niemand..

Ben later bij dit bedrijf uitgekomen hiervoor: Koudschuim - Polypress kopen? | Schuimrubber Betaalbaar
En hebben ook foam producten: Pirame en noppenschuim bestellen | Schuimrubber Betaalbaar - Schuimrubber op maat - comfort schuim - schuimrubberbetaalbaar.nl
Had prima prijzen en ze konden leveren.. wel zelf afhalen.. maar spul zit gewoon op een rol.
 
ja ook over nagedacht... het zijn diet de meest solide scharnieren. van die pennen.
Vaak hebben deuren 3 scharnieren, je kan de middelste eruit halen en dan op gelijke afstanden 2 scharnieren plaatsen zodat je vier scharnieren hebt en je kan aan de kant waar de deur aan hangt bijv twee stevige schroeven extra plaatsen zodat je kozijn nog beter aan de muur vastzit, je laat die schroeven iets verzinken, lik verf er over heen en klaar

ja ook over nagedacht... het zijn diet de meest solide scharnieren. van die pennen.
Je hebt ook nog gelagerde scharnieren die soepel blijven draaien als een deur zwaar is, op deze manier kan je een steviger (hogere dichtheid) isolatie tegen je deur plaatsen.
Wat @MacGyverGear zegt is heel belangrijk; zorg dat je deur kierdicht is dus maak een rubberflap oid zodat de boel goed dicht zit en als de deur klaar is zorg dan dat aan de andere kant je een dun latje/dorpeltje precies tegen de deur aan plaatst zodat ook aan de onderkant er geen geluid doorlekt.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top