bijlevel - Alba

Toffe track. Goed gebruik gemaakt van het stereobeeld. Inderdaad jammer dat hij zo snel eindigt. Hij had van mij wel 5-6 min mogen zijn :) Thumbs up!
bedankt. een langer nummer is in wording, want geen tijd om dat nog voor de deadline toe te voegen
Ik schrok eerst even want ik dacht nee heh ABBA :(
Maar alba het is, en inderdaad wakker worden...
En dan is ie voorbij, jammer!
een langere versie is in de maak. (toch... abba is bij analytisch luisteren niet zo slecht, zeker als je van goed geproduceerde nummers houdt. daar kan ik niet aan tippen!)

Ik ben weer helemaal Zen :).
Alleen je mid/hoge frequenties wat bewaken.
Prima trackie.
bedankt. ik ga idd nog eens goed kijken naar het frequentie spectrum en wrsch met eq de boel aanpassen.
Mooi gemaakt. Ik mis een progressie aan het eind.
bedankt voor het compliment. ja, klopt wel van die progressie, het solo-instrument op het eind kan wel wat meer opbouw gebruiken. mss valt dat minder op als de langere versie klaar is...
 
Dit is de tweede vanochtend die ik twee keer achter elkaar heb geluisterd. Super mooi gedaan, ingetogen opbouw, pads die wegdronen doen wegdromen en het geheel daar boven mooi dragen. Ik was er nog niet klaar mee, ook toen de tweede luister ronde voorbij was. Sfeervol.
 
In het begin dacht ik even aan Pink Floyd, en toen werd het tubular bells, en toen werd het geheel iets anders maar nog steeds goed, en toen was het afgelopen, misschien net iets te vroeg maar dat het naar meer smaakte is natuurlijk positief.
 
Mooi man! Heerlijke geluiden, lekkere mix! Enige punt van qritique is dat ik het jammer vind dat je me 1.30 min aan het lijntje houdt met een zweverige intro. Die had wat korter gekund, zodat er wat meer vlees aan zat.

Ik ben een beelddenker, en ik zie bij deze track gewoon letterlijk meerdere beelden en scenario's voor me. Mensen die na een Apocalips de draad weer oppikken met elkaar, na een heftige tijd waarin alles kapot ging door dood en verderf. Lekker samen in vrede werken op het land om de boel weer op te bouwen.

Of elfjes die speels ontwaken in de ochtenddauw en vrolijk van bloem tot bloem vliegen om hun ochtend-nektar te drinken :)

Heerlijk! 🧝‍♂️
 
Ja mooi, ik dacht aan wat middeleeuws fantasy achtigs... bos, rpg, elven ja, het is al gezegd :)

Kom ik ook nog even met hetzelfde :) Probeer andermans mening zo min mogelijk te lezen :)
 
Dit is de tweede vanochtend die ik twee keer achter elkaar heb geluisterd. Super mooi gedaan, ingetogen opbouw, pads die wegdronen doen wegdromen en het geheel daar boven mooi dragen. Ik was er nog niet klaar mee, ook toen de tweede luister ronde voorbij was. Sfeervol.
2x luisteren beschouw ik als een mooi compliment en hopelijk niet omdat de muziek te complex is om in 1x te vatten :).
:P In het begin dacht ik even aan Pink Floyd, en toen werd het tubular bells, en toen werd het geheel iets anders maar nog steeds goed, en toen was het afgelopen, misschien net iets te vroeg maar dat het naar meer smaakte is natuurlijk positief.
ik wist (of hoopte?) dat er in de commentaren voor het beginstuk aan PF gerefereerd zou worden. dat had ik zelf ook en ik ben wel een liefhebber van het meeste werk (niet alles!) van PF. dus dan komt dat er vanzelf in. en ook tubular bells lieten mij niet onberoerd, vooral ook toen ik het voor het eerst hoorde. tegenwoordig iets minder :beard:. en ja, het is relatief kort, maar daar wordt aan gewerkt...
Zeer mooi en integer, je hebt een heel mooie plaat weten neerzetten, puik! Stem.

Gloomy

'integer' vind ik een mooie karakterisering, maar ik hoop wel dat dat voor alle inzendingen geldt! bedankt alvast voor je stem.
idd seventies synth, me like... (soms een vleugje dead can dance.) en;

dauw...
ik ben gevormd, denk ik, door de muziek van de jaren '70 (en iets eerder), hoewel ik daarna natuurlijk ook heel veel invloeden heb ondergaan. 'dead can dance' hoort daar zeker bij. me like you like it ;)!
 
Lekkere sound, mag nog wel wat langer duren van mij, of eigenlijk overgaan in een 2e deel waar wat meer stevigheid in zit zoals een lekkere bas en wat drums en dan de melodie wat verder uitwerken. :okdan:
 
Zeer mooie soundscapes (en mix op mijn koptelefoon), intro wat lang de rest misschien wat kort. Ik mis verder een beetje een lijn in het nummer maar qua geluiden zeer mooi gemaakt.😀
 
Mooie opbouw in deze track, maar ik had wel zoiets van hey, we zijn net begonnen, waar is de rest? Mooie sounds heb je gebruikt en er zitten een paar leuke verassingen in je melodieen.
 
Lekkere sound, mag nog wel wat langer duren van mij, of eigenlijk overgaan in een 2e deel waar wat meer stevigheid in zit zoals een lekkere bas en wat drums en dan de melodie wat verder uitwerken. :okdan:
ik hoor (gelukkig) vaker dat het wat aan de korte kant is. heb ik voor deze contest min of meer met opzet gedaan, maar eerlijkheidshalve zou ik met een langere versie ook de deadline niet gehaald hebben.
Zeer mooie soundscapes (en mix op mijn koptelefoon), intro wat lang de rest misschien wat kort. Ik mis verder een beetje een lijn in het nummer maar qua geluiden zeer mooi gemaakt.😀
dank voor je complimenten. ik ga idd het intro wat inkorten, of interessanter maken en het thema aan het eind wordt uitgebreid. Dat basis ligt al op de plank...
Mooie opbouw in deze track, maar ik had wel zoiets van hey, we zijn net begonnen, waar is de rest? Mooie sounds heb je gebruikt en er zitten een paar leuke verassingen in je melodieen.
Dank voor je positieve commentaar en de rest komt er aan ;). ik zal er aan denken om die versie ook op SF the posten.
 
Fantastische opbouw van heerlijke sequences. Ahh, ik hou ervan. Had van mij qua sounddesign wat meer 70's gemogen, de geluiden, de mixage/beetje tapewiebel, zoiets.. Maar prachtige inzending.

Benieuwd naar die langere versie!
 
Erg mooie track! De beste die ik tot nu toe heb geluisterd Was weer even toe aan muziek zonder drums Mooi dat drone-lfo geluid en dat gespiegelde (1_3_3_1_) keys-lijntje
 
Fantastische opbouw van heerlijke sequences. Ahh, ik hou ervan. Had van mij qua sounddesign wat meer 70's gemogen, de geluiden, de mixage/beetje tapewiebel, zoiets.. Maar prachtige inzending.

Benieuwd naar die langere versie!
Dankjewel voor de positieve reactie! Dat van die '70's is toch meer toeval, maar kennelijk speelt dat toch onbewust mee in mijn keuzes.
Hola,

Mooi gemaakt :okdan:

Groeten van Andreos:)
Zeer bedankt voor het compliment!
Erg mooie track! De beste die ik tot nu toe heb geluisterd Was weer even toe aan muziek zonder drums Mooi dat drone-lfo geluid en dat gespiegelde (1_3_3_1_) keys-lijntje
Ga er van blozen! Uiteraard zeer bedankt. Ik ben geen tegenstander van drums, maar soms is het gewoon niet nodig. Bovendien is het goed programmeren (wanneer je geen echte drummer tot je beschikking hebt) een heidens karwei. Ik vind dat het moeilijkst van alle instrumenten!
 
Ik zie de zonsopkomst hierbij ook wel voor me. Had iemand al RPG gezegd? In die categorie zeker een topper! Maar ook op andere vlakken een knap stuk, blijft boeiend.
 
Mooie sounds, al is dat shimmerende belachtige geluid resonerend met mijn tinnitus dat niet heel prettig is. De verhouding intro - melodieus stuk had wat mij betreft wel omgedraaid mogen worden qua lengte en misschien wat meer human feel in die pluck sounds want die klinken nu wel erg op de tel ingetekend op een pianoroll, wel mooie melodie die zou profiteren van wat meer swing/feel.
 
Back
Top