Kreakleuter - J’ai trouvé ma main

kreakleuter

Stamgast
Lid sinds
1 oktober 2004
Berichten
128
Mijn inzending voor dit jaar is zwaar geïnspireerd door de fantastische filmmuziek van Dan Levy bij de animatiefilm “J’ai perdu mon corps”.
De basis is grotendeels op de synthstrom deluge gemaakt van de zomer, heerlijk in de hangmat in het zonnetje. Ik vond op mijn 2e hands Deluge nog een ritmische sample die er mooi bij paste, dus bij deze dank aan de vorige eigenaar mocht die sample van hem zijn. Later is er nog wat omheen toegevoegd dmv de Haken audio Continuüm en de Expressive E Osmose. Deze twee voegen wat meer “organische” elementen toe aan het ietwat statische deluge sequence werk.
Was leuk om te maken en ik hoop dat iemand hier er ook plezier aan beleeft, ben benieuwd naar de andere inzendingen.
Veel succes en plezier allemaal!
 
Knappe compositie, ik voel die filmische vibe zeker. Mis wat dynamiek, minder braaf doen!! Zit meer in
 
Dank je, fijn om te horen. Dynamiek klopt idd, de opname ging niet zo lekker, heb nog veel te leren😊
Wat ook niet helpt is dat de Deluge geen separate uitgangen per track heeft zodat ik die tracks alleen globaal kon masteren.
Braaf, haha leuk gezegd! Was juist bang om teveel erbij te gooien en overkill te krijgen, maar dit neem ik mee voor versie twee👍
 
Titel is grappig gevonden a.h.v. je inspiratiebron :okdan:.

Er zitten mooie geluiden in, interessante sequences en het geheel heeft potentieel maar voorlopig is het me nog een beetje te eentonig. Probeer er wat afwisseling in te leggen door modulaties of zo of de sequences even laten vallen voor een stuk met enkel pads om dan opnieuw de ritmiek te hernemen.

In ieder geval, met wat TLC wordt het een afgewerkt eindresultaat.

:doei:
 
Fijn commentaar, dank! Leer ik van😁 , leuk jullie mening en tips te horen. Moet maar eens een cursus studiotechniek gaan doen misschien.(YouTube?😬)
Wat betreft de muzikale aanpassingen, daar kan ik ook inkomen. Het is af en toe echt “staring up your own arse” zoals de Engelsen plegen te zeggen als je lang met iets bezig bent. Dan zie je door de bomen het bos niet meer a.h.w.. Kortom af en toe wat afstand nemen.
 
mooie sequencerloops waar je duidelijk veel "bij kan doen" zo te horen. ik vind 'm wel mooi. wat betreft de mix: je kan eindeloos bezig blijven en de ene versie is soms weer beter, dan weer niet. de volgende dag wel dan weer niet. uiteindelijk kies je en that's it, een mix blijft in mijn oren toch heel erg persoonlijk.
 
de ene versie is soms weer beter, dan weer niet. de volgende dag wel dan weer niet. uiteindelijk kies je en that's it, een mix blijft in mijn oren toch heel erg persoonlijk.
Dat heb ik ook. Het ligt aan zoveel factoren. Stemming, sfeer, haast, volume, geluids-installatie groot of klein, omgevings-bijgeluiden, aandacht, herkenning, vergelijk met wat je zelf zou kunnen,
of juist zou willen.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
 
Goed om te horen dat jullie mix-gedoe een subjectief verhaal vinden. Had zelf veel ruzie met de omzetting naar mp3, klonk gelijk weer heel anders. Er was zelfs verschil in het geluid van die mp3 bij het afspelen op een Iphone en een Ipad met dezelfde EarPods pro.
ik dacht dat dat eigenlijk geen verschil zou kunnen opleveren. Live and learn!
mp3 was gemaakt met GarageBand, lekker eenvoudige DAW. Ik hou het graag eenvoudig.
 
Goeie compositie, leuke sounds. Het blijft wat oppervlakkig; ik denk dat je het nog veel spannender kunt maken door bijvoorbeeld een break in te bouwen waarbij de arpeggio even weg is.
 
lekker... met wat spannende belletjes en af toe een spannende breuk met het voor de rest rechtdoor-knallende arpje.
drums niet echt speciaal, maar geven wel netje een klein beetje stuwing aan het nummer.
Die arp word wel echt gered door de kleine melodische variatie hier en daar vind ik, en denk dat Danny gelijk heeft als ie zegt dat de eentonigere aspecten van het nummer (die arp dus) een stuk beter uit de verf komen met wat meer automation of wat stiltes hier en daar.
maar verder zeker een goede inzending hoor :)
 
ik vind het mooi een echt liedje. Maar de arp staat teveel op de voorgrond denk ik.
De Osmose en Continuüm hadden wat meer naar voren gekund.
 
Leuke track. Ik denk dat een andere mix al veel zou kunnen doen. Zeker als je de sequence op sommige plekken meer naar de achtergrond brengt en/of laat in en uit faden ofzo, dan komt de rest ook beter tot z'n recht.
 
Fijn opbouwend commentaar allemaal, als ik alles toe pas heb ik volgende keer een geheide winner om in te sturen. Al zal je wel niet twee keer hetzelfde in mogen sturen, hè wat jammer.
 
Geslaagde track want dit zou idd een inleidende track voor een film kunnen zijn.
De arp is wel iets te aanwezig in de mix vind ik, je zou misschien nog 'ns een remix kunnen maken waarbij je dan wat speelt met de volumelevels misschien?
Enigste wat mij betreft is dat je misschien hier en daar nog een paar subtiele sounds in je arrangement had kunnen toevoegen, da's meer omdat ik als luisteraar zit want voor een film zou dit juist prima zijn.
 
Back
Top