Work Room

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.130
Locatie
Belgie
Alles dat ik momenteel heb.

De Korg en Casio moeten dicht aan pc staan voor de audio interface die op men desktop staat. De Yamaha heeft er eentje ingebouwd waardoor je direct wav formaat op usb stick kunt opslagen.

Mogelijk koop ik nog twee keyboards bij zeer binnenkort, een zeer goedkoop van 169€, zo cheap ben ik nog niet gegaan maar theeft precies nog een paar goei stijlen en heeft toch al wat technologie voor die prijs want je kan ook op
usb normaal opslaan, weer geen audio interface dus nodig wat goed is.

De andere is iets duurdere maar het duurste dat ik zie van Thomann zelve: ook weer makkelijk op usb op te slagen.

Dan denk ik dat ik het even laat, mis nog een roland maar hoor daar niet veel goeds van om eerlijk te zijn...
 

Attachments

  • 20231217_145158.jpg
    20231217_145158.jpg
    115,3 KB · Bekeken: 75
  • 20231217_145222.jpg
    20231217_145222.jpg
    132,3 KB · Bekeken: 47
  • 20231217_145249.jpg
    20231217_145249.jpg
    82 KB · Bekeken: 52
  • 20231217_145320.jpg
    20231217_145320.jpg
    116,8 KB · Bekeken: 45
  • 20231217_145341.jpg
    20231217_145341.jpg
    169 KB · Bekeken: 52
  • 20231217_145430.jpg
    20231217_145430.jpg
    99,9 KB · Bekeken: 50
De Startone MK-400 is hetzelfde als de (meestal duurdere) Medeli MK-401 en ook Alesis heeft deze uitgebracht als de Harmony 61 Pro. Gearfacts deed een tijdje geleden een review:



De Thomann is een iets uitgeklede versie van de Medeli AKX10:

 
De Startone MK-400 is hetzelfde als de (meestal duurdere) Medeli MK-401 en ook Alesis heeft deze uitgebracht als de Harmony 61 Pro. Gearfacts deed een tijdje geleden een review:



De Thomann is een iets uitgeklede versie van de Medeli AKX10:


Van de Thomann wist ik. Om eerlijk te zijn de Startone had een paar goeie dance stijlen dat ik vond en het kost niet zoveel, 169€. Als het echt slecht is dan is het zo, ik vond vooral ook dat het voor die prijs vrij technisch was, zo kan je ook normaal denk ik op usb opnemen waardoor externe audio interface overbodig word en dat heeft mijn voorkeur.

Bedankt voor het opzoek werk, heb dat zelf ook veel gedaan, gezocht naar stijlen dan, vind er enkel niet veel van terug... ben moeten verder gaan op de demo's op Thomann, die klonken goed, zal wel zien wat het word.
 
De Startone MK-400 is hetzelfde als de (meestal duurdere) Medeli MK-401 en ook Alesis heeft deze uitgebracht als de Harmony 61 Pro. Gearfacts deed een tijdje geleden een review:



De Thomann is een iets uitgeklede versie van de Medeli AKX10:


Is het dan beter dat ik de Medeli AKX10 koop? Is die iets beter dan? Onthoud dat het mij echt alleen te doen is om de stijlen, audio verander ik toch enorm op pc.

Heb de videos bekeken, denk dat ik beter voor de Medeli AKX10 ga, is zien hoe groot het verschil is in prijs, heeft meer internal geheugen voor expansion packs. Kan er dus meer stijlen opzetten nog extra. Moet ik is over nadenken.
 
Laatst gewijzigd:
Ja, als je toch van plan bent om meer expansion packs te gebruiken, dan lijkt me de Medeli beter met meer geheugen. Tenzij het prijsverschil echt heel groot is.
 
Ja, als je toch van plan bent om meer expansion packs te gebruiken, dan lijkt me de Medeli beter met meer geheugen. Tenzij het prijsverschil echt heel groot is.
150-200€... uiteindelijk heb ik dankzij je video ook ontdekt dat er officiele packs zijn en ik begin te vermoeden dat die op etsy ze verkopen ze gratis zo gevonden hebben. Casio heeft blijkbaar een heel forumsectie gewijd aan user ritmes voor downloads.
Dit is goed nieuws, want wat ik gezien heb is allemaal gratis, korg heeft er een zeer klein aantal, yamaha lijkt wat meer maar niets echt dat me direct aanspreekt, casio heb ik door de hoeveelheid nog niet bekeken. Ik ga dus eens goed nadenken inderdaad dat ik niet beter voor de Medeli ga
 
Ik heb een ander idee, ik heb nu toch al drie goei keyboards, ik wilde eigenlijk gewoon een paar goedekope nemen voor er is wat mee te spelen en zien wat ik kan doen, daarmee viel die van 500 nog in de prijsrange omdat dat ook Thomans duurste was. Als ik nu 150€ meer betaal word dat al een duur keyboard en uiteindelijk zijn er voor alle keyboards waarschijnlijk wel iets van extra stijlen te vinden, kheb er eigenlijk zoiezo al genoeg met die aankoop van stijlen.
Ik ben aant denken van is echt een paar cheape te kopen, ik hoor al toffe dingen, natuurlijk geen professioneel geluid maar toffe zaken, ik houd de andere zoiezo en zit nu op de casio CT-S 200 te kijken, ja de audio is niet goede kwaliteit maar het zijn wel dance tunes en er zitten leuke dingen tussen. Misschien kan ik het met audio design wel ietsje verbeteren. Komt ocharme op 139€ maar wel maar 77 rythms maar vermoed allemaal dance.
Ik denk dat ik dat allemaal is ga bekijken en gewoon is een paar cheape koop, de belasting terug gave komt toch binnen binnenkort. En als ze allemaal tegen slagen dan is dat zo, dan weet ik dat weer, heb toch drie goei maar ik vermoed dat ik altijd wel zeker met een paar stijlen op zen minst iets zal kunnen maken.

doeme da zal nie gaan den casio want die kan ik niet op pc met audio interface connectere
 
Loop je niet het risico dat je veel overlap krijgt? Ze zullen allemaal wat anders zijn, maar dat de verschillen vrij gering blijken?
 
Loop je niet het risico dat je veel overlap krijgt? Ze zullen allemaal wat anders zijn, maar dat de verschillen vrij gering blijken?
Ik weet dat eerlijk gezegd niet, daarom probeer ik verschillende merken en prijsklasse. Uiteindelijk doe ik dit gewoon voor mijn plezier en ik denk dat ik het nergens meer ga delen, enkel op soundcloud en mijn website.
Tgaat mij eigenlijk om het plezier en vanaf dat ik het deel komt er toch gezaag op dat ik niet zelf de instrumenten speel en dan gaat de vreugde weg. Ik ben dat beu. Ik wil gewoon eigenlijk muziek maken maar ja. Sommige willen precies liever enkel maar uitbreken en bekend worden, awel ja, da heb ik dus totaal niet.
Ik wil gewoon plezier maken en ik doe ook werk kwa audio design, het is gewoon allemaal niet genoeg omdat ik die trompetten niet zelf helemaal speel, deels wel, want ik zorg voor de noten op sommige momenten dat ze spelen, in welk akkoord dat ze het spelen. Dus ergens creeer ik ook zelf. Ik ben dat beu als niets afgedaan te worden daarom.

Sorry, ik denk dat het even er is uit moest, het spijt mij
 
Geeft niet. :) Wat al is gezegd in het andere draadje, niks van aantrekken wat een ander zegt over jouw muziek, of als die ander kritiek heeft op de manier hoe je het liefst met muziek bezig bent. Het enige wat telt is dat jij er plezier in hebt. :okdan:
 
Back
Top