Nieuw nummer in de maak, tweede Decembernummer! (Rock en rap)

Dilago

Ouwe rot
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
1.707
Locatie
burgum
Ik was met mijn hond aan het fietsen en toen schoot mij het idee te binnen om een rock rebuilt te doen van een bestaand hiphopnummer.

De drums en gitaar zijn alreeds opgenomen, dus het begin is er. Welk nummer het is zeg ik nog niet, ik verloot drie Slechterik en DJ-Dulac t-shirts onder degenen die het goed hebben! ;)

Vanaf nu worden de updates al dan niet in 'rap' (lol) tempo achter elkaar gepost! Voorheen deed ik tien jaar over een track dus wie weet!
 

Attachments

  • net mei frjemden.mp3
    3 MB
Last edited by a moderator:
Heb de gitaar wat breder gemaakt en wat licks erbij gespeeld. De tekst is grotendeels af en die neem ik spoedig op. Maar komt eerst nog een baslijn onder.
 

Attachments

  • net mei frjemden.mp3
    3 MB
Couplet 1 en het eerste refrein staan er op. Ik denk dat hen die het origineel kennen nu wel horen waar ik het op gebaseerd heb. En zo niet? Des te beter! :D

Er komt nog een baslijn onder.
 

Attachments

  • net mei frjemden.mp3
    3,5 MB
Heb de gitaar overnieuw opgenomen, ditmaal clean en daarna middels Guitar rig de distorion gedaan. Tevens heb ik er een baslijn onder gespeeld. Zo klinkt het imho lekkerder.
 

Attachments

  • net mei frjemden.mp3
    3,5 MB
Ik heb de melodielijn hetzelfde gehouden maar het geheel nu over een hele andere boeg gegooid.
De distortion gitaren zijn er uit want ik voelde ze toch niet helemaal.
 

Attachments

  • wah beat.mp3
    3,4 MB
Het nummer is totaal anders geworden, heb er nu een wah gitaar overheen gespeeld!
Dus was je eerst afgeschrikt, aarzel dan niet de tweede verzie te checken! :D
 

Attachments

  • wah beat.mp3
    3,4 MB
Back
Top