Moog Mariana VST/iOS

Kevin

Tis niet te gleuven
Lid sinds
25 augustus 2002
Berichten
3.258
Lees net dat Moog een nieuwe desktop/iOS plugin heeft uitgebracht genaamd Mariana.
Geen idee of het wat is, las elders al ''I guess it's harder to make hardware with no employees''.
De demovideo laat weinig los, ik heb me nog niet laten verleiden tot het starten van een demo.
Introprijs voor Desktop (Mac/PC) is $49 (normaal $99) en voor iOS $14,99 (normaal $29,99).
Op basis van de Moogerfoogers schat ik in dat de introprijs ongetwijfeld vaker langs zal komen.


 
Correctie: ik krijg niet eens een demo gevonden, enkel wat tutorials die de synth tonen.
 
Leek wel een door AI gegenereerde tekst. Niets oorspronkelijks of informatiefs. Na een paar minuten heb ik het uit gezet.
 
ik heb hem net gekocht, zit echt veel power in dat ding. en laaaaaaaaaag.
 
Heb hem net voor iOS aangeschaft. Het geinige is dat je ook de CV opties van de individuele Moogerfooger plug-ins kunt doorlussen.
 
ja vet man, Moog is goed bezig met die software van ze
 
ja is ie echt goed? ik heb wat geluiden gehoord op youtube, was niet direct onder de indruk....
en hoe is de beveiliging? ilok? hopelijk niet ilok cloud?
 
Gisteren gekocht als VST (omdat ik de model 15 en animoog Z toch wel echt goed vind) en snel even presets kunnen surfen. Klinkt op eerste gehoor zeer overtuigend, veel aandacht voor verschillende diiiieeeepe bassen ook, mijn Grandmother had moeite om bij te benen. Maar goed, is ook nog maar de honeymoon fase ;-).
 
Ben benieuwd hoe dit afloopt. Ik heb zelf geen hardware Moog dus kan het niet vergelijken. We gaan het zien...
 
Dit ziet er vet uit, maar weet niet of ie voor mij is. Heb Diva en Repro al... :D
 


Hier wat presets in een techno arrrangement om een beetje het gevoel te krijgen hoe die in de mix ligt, zwaar op de maag is mijn ervaring :D
 
Net even de app naast de Mother-32 en Grandmother gehouden. De Grandmother is zoals bekend een stuk doffer, niet echt te vergelijken. De zaagtand van de Mother-32 heeft (veel) gelijkenissen met Mariana, wanneer ik naar de pulse schakel of naar het filter grijp komt de Mother-32 naar mijn mening een stuk krachtiger naar voren. Los daarvan vraag ik me af in hoeverre je dat ook moet willen vergelijken, er is al een aardig verschil in prijs en functionaliteit en persoonlijk vindt ik in dat opzicht Mariana voldoende “Moog“ klinken. Of ik hem aan ga schaffen als VST betwijfel ik, voor krap €18,00 een aardige synth met het karakter en stempel van een Moog op iOS is m.i. een no-brainer. Er zitten stiekem aardig wat mogelijkheden voor modulatie onder de motorkap.

Stel dat Moog Mariana als hardwaresynth uit had gebracht (als VA welteverstaan) hadden we het dan qua geluid “ Moog” genoeg gevonden?
 
Laatst gewijzigd:
Heeft iemand hem al vergeleken met NI's Monark? Dat vind ik tot dusver een van de beste Moog-achtige VSTs.
 
Wat vind je dan tegenvallen? Het geluid zelf?
Met name de interface, het nodigt niet uit. Geluid ben ik ook niet kapot van. Ik ken de originelen niet goed, dus ik weet niet hoe ze vergelijken maar ik merk in de praktijk dat ik ze gewoon nooit gebruik en liever andere plugins pak. Beetje jammer, want ze waren best duur.
 
Met name de interface, het nodigt niet uit. Geluid ben ik ook niet kapot van. Ik ken de originelen niet goed, dus ik weet niet hoe ze vergelijken maar ik merk in de praktijk dat ik ze gewoon nooit gebruik en liever andere plugins pak. Beetje jammer, want ze waren best duur.
Afgelopen week update gekomen voor die dingen ik vind ze goed klinken! In Ableton kun je ze ook gewoon uitklappen in je rackje beneden.. Ik vind het "cv" koppelen wel geinig

Screenshot 2023-12-07 at 11.39.19.png
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top