Foute cheesy koortjes

Dorian Urac

Cozy stay-at-home rock star
Lid sinds
12 oktober 2022
Berichten
271
Locatie
Utrechtse Heuvelrug
Weet iemand hier of er een virtual instrument VST bestaat waarmee je van die foute, cheesy, jaren ’50 en musical medley achtergrondkoortjes kan maken? Zo van “Shoebedoebiebah” en “Shoe shoe shoewááááááá-aaaah”? Kan zoiets nergens vinden. En dan bedoel ik geen Mellotron koortjes, maar met meer uitspraak.

Zoiets als dit (zet je schrap want dit gaat pijn 8) doen):



’t Is uiteraard :dubbel: bedoeld om mensen hier op het forum blij en gelukkig te maken met wanproducties. :duivels: Haha
 
Laatst gewijzigd:
Emvoice is een voice synth, je moet dan op de timeline de noten plaatsen waarin je de tekst zet, je kan verschillende stemmen kopen en momenteel is het sale bij ze.
Binnen een bepaalde range was het indertijd free en alleen als je een groter bereik wilde dan moest je het kopen, misschien is het wat voor je; Emvoice | Next-Generation Vocal Synthesis



Je kan ook een formant shifter gebruiken en dat je zelf inzingt of een combi van een shifter en emvoice bijv;



Er is ook nog pitchproof, een free vst waarin je van één stem een harmony kan maken zodat je koortjes krijgt;

 
Laatst gewijzigd:
Hm, die Emvoice klinkt over het algemeen wat te geproduceerd en modern voor het doeleinde wat ik zoek.
Maarrr, met de paar natural voices die er tussen zitten zou je akkoorden kunnen layeren en zo een meerstemmig koortje kunnen vormen. Geen idee of ik daarmee van die cheesy vintage harmonieën kan bereiken (nog niet helemaal overtuigt), maar ga me er in ieder geval even in verdiepen. Thanks!
 
Ja, ik begrijp wat je bedoelt, echt die cheezy harmonies uit de fifties en die doowap koortjes zoek je maar ik ken niet voicesoftware wat zoiets doet, het is toch veelal meer de moderne sound.
Ik ben bang dat je dan bij samples uitkomt of je kan een plugin gebruiken zoals UVR5 een gratis vocal isolator en dan kan je daarna met melodyne het helemaal naar je hand zetten zoals jij wilt

 
Maar deze 'NL-doo wop ellende' van Bots lijkt zowaar eerder in de tijd, wellicht mede als inspiratie gediend... ?
Het Nederpop bandje BOTS is i.d. jaren '70/'80 of zo, en inderdaad mede mijn inspiratie om deze fantastische :D weg in te slaan (nee ik ben niet te stoppen, zelfs niet voor koekjes). Zo'n koortje heeft gewoon zo'n ongelofelijk vet knulligheidsgehalte (indertijd uiteraard bedoeld als humor (ehhh... hoop ik :dubbel: :dubbel::dubbel:
Maar het gaat uiteraard om het type beebabbeloeba koortje. Ik ben er iets serieus mee van plan (als het ooit lukt om dit hoogwaardige niveau te overstijgen :mega:

Doo wop it is!
 
Roland heeft trouwens in veel van hun apparaten al de basis scats (doo, daa...) zitten. In een sampler kan je ze best laten velocity switchen, dus bv alles tot volume 70 gespeeld is een doo, alles daarboven een daa. Zo kan je het een beetje lekker inspelen zonder 3 uur met de muis te schuiven.
 
Loads of vocal processors die te krijgen zijn.. inputje (voor de key, kan alles zijn; gitaar, keys..) mic inpluggen en je hebt complete koortjes..

Boss heeft een vocal processors.. Digitech vocalist is inmiddels ook ´n classic..
Heb zelf tijden een TC Voiceplay gebruikt... zitten naast harmonisers ook doublers in.. gebruikte jusit deze effecten´niet zo´ maar het zat er echt allemaal in.. ook autotune..

Roland heeft ook een paar leuke vocal processors.. maar ben ik niet zo bekend mee..

Heb het TC ding nu vervangen voor een Gigcaster. 5.. kosten niet veel (iets meer dan 200..) maar ben nog niet met de harmonizers bezig geweest.. zitten er wel in.. ook doublers.. . had em meer voor de gitaar effecten gekocht.. En het is tevens een mixer.. oh en Audiointerface..
Zijn geen video´s helaas van die vocal harmony fx..

 
Laatst gewijzigd:
Dit is een Boss processor.. redelijk vergelijkbaar met de effect op de micinputs van de Gigcaster zitten..

 
@MacGyverGear Oh, zo'n TC Helicon is inderdaad wel wat. Dan kan ik 't koortje zelf inzingen. Daar ga ik eens in duiken, en ik ken iemand die zo'n ding volgens mij heeft liggen. Thanks!
Ja.. ik begreep al uit een eerder topic dat je zong.. dus idd.. zo´n harmoniser is dan top!!

Als je iemand kent met zo´n TC ding is het meest voordelig.. ik zou zelf, als ik niks had nu ´n Gigcaster kopen.. kost minder en kan veel meer.. (weet niet of je ook gitaar speelt?)
 
Back
Top