Roland GALAXIAS

Roland heeft de GALAXIAS gelanceerd en schrijft hier over:

"GALAXIAS brengt 50 jaar legendarische Roland-synths en drummachines samen in één krachtig superinstrument. Krijg toegang tot duizenden iconische geluiden en combineer vrijelijk authentieke Roland-instrumenten, van vintage tot modern. Verken superzware GALAXIAS-scènes vol ingewikkelde lagen en diepgaande macrobediening. En ontdek spannende nieuwe werelden met oneindige creatieve mogelijkheden."

overview-ui-image.jpg


De belangrijkste features:
  • Eén instrument boordevol synths en drummachines uit de lange geschiedenis van Roland
  • Een evoluerend platforminstrument dat voortdurend groeit met nieuwe geluiden, functies en meer
  • Combineer, layer en rangschik maximaal vier instrumenten per instantie
  • Ontdek meer dan 20.000 inspirerende geluiden en tientallen scènes
  • Zoek op instrument, geluidstype, sound pack, trefwoorden en meer
  • Scènes bevatten alle instrumentinstellingen plus patronen, effecten en meer
  • Bouw setlists voor dynamische liveoptredens met naadloze scènewisselingen
  • Sleep audio of MIDI naar uw DAW-tijdlijn
  • Intuïtieve interface met kleurcodering voor eenvoudige navigatie
  • Krachtige bedieningselementen voor macroprestaties voor maximale expressie
  • Contextgevoelige browser laat automatisch zien wat je nodig hebt
  • Temposynchronisatie voor effecten, sequencers, LFO's met macroknop en meer
  • Gebruik standalone of als VST3- of AU-plug-in* voor uw favoriete DAW
GALAXIAS is (alleen :stupid) beschikbaar met een Roland Cloud Ultimate.

Hier nog een introductie filmpje

 
Vraag me af hoevelen er zullen overstappen naar ultimate.
Wellicht zal het ooit wel uitkomen in Pro.
 
Ik dacht dat Roland cloud juist al die instrumenten bij elkaar zijn. Wat voegt dit dan toe?
 
lijkt wel een Arturia clone, die hebben/hadden ook zo’n overkoepelend vst ding waar je alle andere plug-ins in kon draaien (als dat nog bestaat althans)
 
Ja, doet wat denken aan dat Analog Lab ding van Arturia inderdaad. Zal het er eens opzetten straks.
 
Laatst gewijzigd:
Volgens mij gebruikt Arturia hun ding juist als lokkertje om al hun andere modellen mee te flexen (en dus wellicht de consument te verleiden die erbij te kopen), maar bij Roland krijg je het pas als kers op de taart op het moment dat je alles al hebt. Interessant benadering.
 
Oh, dit is wel heel suf. Er is nog geen plugin versie van maar alleen een standalone app. "GALAXIAS DAW plug-in support coming soon."

Tot die tijd heb ik er dus sowieso niks aan dan.
 
Oh, dit is wel heel suf. Er is nog geen plugin versie van maar alleen een standalone app. "GALAXIAS DAW plug-in support coming soon."

Tot die tijd heb ik er dus sowieso niks aan dan.
Wow.. ja ze leven bij Roland kennelijk nog echt in de illussie dat er mensen zijn die dit als vanaf een keyboard gaan aansturen.. net zoals ze eens een TB303 in de markt zette om de bassist te vervangen.. :D
 
Wow.. ja ze leven bij Roland kennelijk nog echt in de illussie dat er mensen zijn die dit als vanaf een keyboard gaan aansturen.. net zoals ze eens een TB303 in de markt zette om de bassist te vervangen.. :D
Nou ja, het is aangekondigd dat er een plugin van komt, maar ik had dan als Roland denk ik toch even gewacht tot het helemaal klaar was. Maar misschien hopen ze hiermee BF sales aan te jagen ofzo.
 
Gek dat Arturia wel weg komt met dit soort all-in one mega paketten.
En eerlijk? Ik heb die Arturia V-Collection full option mega veel -shit versie met 10.000 presets... die ik nooit gebruik.
Al een geluk dat het een 1-time buy was, en niet van die - ik ram je in je k()nt - en steel je geld abonnementen.

Hoe langer hoe meer... hardware rulez!!!

:D
 
Laatst gewijzigd:
Nou ja, het is aangekondigd dat er een plugin van komt, maar ik had dan als Roland denk ik toch even gewacht tot het helemaal klaar was. Maar misschien hopen ze hiermee BF sales aan te jagen ofzo.
Tot die tijd dat de plug er is gaat het van je abbonementsperiode af vermoed ik?? Heb 1 x zo'n jaarabbonement gedaan.. kreeg dan de plugs van de Jupiter X(m) dan in Zenowlogy als lifetime keys erbij.. En de Zenowlogy had geloof ik meer functies tov van de onbetaalde versie.. Achteraf best een slechte uitgave maar je leert elke dag weer wat nieuws.. geef mij maar harde waren :)
 
Op zich valt er weinig te klagen over de hoeveelheid instrumenten en sounds die je krijgt in een Cloud abo, maar ik snap best dat mensen er niet aan willen. Ik betaal er niet zelf voor dus ik vind het wel prima, maar als ik ieder jaar dat bedrag af moest tikken weet ik ook niet of ik het zou houden. Ik gebruik toch vooral hardware synths, en de soft synths die ik wel veel gebruik zijn vooral ook echt gemaakt als plugin synths ipv emulaties (met dito interface) van bestaande bakken :D
 
Ik denk dat deze oplossing het layeren van synths wel veel makkelijker maakt vanuit de cloud en vooral sneller. Daarnaast kun je zo wel zeer interessante patches/performances maken (kopen) ipv alle losse instrumenten inladen op een apart spoor en dan effecten er opzetten etc.
 
Ik vind het weleens handig om met een cloud synth te klooien, maar vaak wel met het doel de resultaten in één van mijn hardware instrumenten te importeren.
Ik werk nog steeds graag met hardware en mijn studio is 'computerarm' zullen we maar zeggen. Aangezien mijn Fantom, System-8 en Jupiter-X in mijn Roland behoeften voorzien en mijn pro abonnement verder goed genoeg is als aanvulling, ben ik niet echt de doelgroep voor dit.

Het is mij dus zeker geen ultimate abonnement waard.
 
Wow.. ja ze leven bij Roland kennelijk nog echt in de illussie dat er mensen zijn die dit als vanaf een keyboard gaan aansturen.. net zoals ze eens een TB303 in de markt zette om de bassist te vervangen.. :D
Nou, met die historische fout hebben ze toch wel wat teweeg gebracht. Laat ze maar lekker doorgaan met dit soort fouten.
 
Back
Top