Scaler EQ

Ik vind dat "in-tune boosten tegelijk met out-of-tune cutten" wel charmant klinken, maar weet niet of dat ook echt zo werkt.
Gezien de bruikbaarheid en de robuustheid van Scaler 2 ben ik er erg benieuwd naar.
Heb effe geen tijd om te trail-en en ben sowieso benieuwd wat je ervan vindt.
 
Ideal for musicians and producers looking to enhance the musicality of their tracks by ensuring all instruments are in harmony with the chosen scale
Om het hier genoemde doel te bereiken, gebruik je het liefst zoveel mogelijk andere dingen, vooraf, juist om te voorkomen dat je veel (chirurgisch) moet EQ-en lijkt mij?
Als instrumenten in harmonie moeten zijn met de gekozen scale, dan denk ik niet als 1e aan een EQ maar aan: Stemmen, compositie, etc

Toch ziet die er wel interessant uit, er zullen altijd foutjes zijn die je wilt oplossen, dat zal die vast prima doen.
 
Om het hier genoemde doel te bereiken, gebruik je het liefst zoveel mogelijk andere dingen, vooraf, juist om te voorkomen dat je veel (chirurgisch) moet EQ-en lijkt mij?
Als instrumenten in harmonie moeten zijn met de gekozen scale, dan denk ik niet als 1e aan een EQ maar aan: Stemmen, compositie, etc

Toch ziet die er wel interessant uit, er zullen altijd foutjes zijn die je wilt oplossen, dat zal die vast prima doen.
Een noot met harmonics heeft altijd wel wat dissonantie, die haal je hier wel heel makkelijk mee weg, gisteren even geprobeerd, ik ben wel redelijk enthousiast, behalve dat ik toch wel wat mis, je zou wel verwachten dat je op 1 of andere manier pitch zou moeten tracken, of desnoods met midi ook een andere key kan automaten, het lijkt me dan ook nog niet af. Maar het werkt wel erg goed al, de juiste key kan je gewoon weer laten afluisteren zoals in Scaler, en je kan de dissonantie cutten en alle noten in key boosten, simpel maar doeltreffend. Werkt ook goed op een reverb. Gelukkig doen de makers van Scaler normaliter aan veel updates, dus ik verwacht dat dit nog wel een stuk uitgebreider gaat worden.
 
Waar ze vroeger meestal met een 3, 4, of 5 band eq per spoor aan het mixen waren, kan je tegenwoordig tot in het oneindige eqen en in de raarste vormen. Naar mijn mening kan je er beter voor zorgen dat alles (harmonisch) goed met elkaar samenwerkt, dan heb je ook niet zo veel banden of vreemden settings nodig.
 
Waar ze vroeger meestal met een 3, 4, of 5 band eq per spoor aan het mixen waren, kan je tegenwoordig tot in het oneindige eqen en in de raarste vormen. Naar mijn mening kan je er beter voor zorgen dat alles (harmonisch) goed met elkaar samenwerkt, dan heb je ook niet zo veel banden of vreemden settings nodig.
Dat moet sowieso en daar begint het ook mee, maar het is meer sound design gericht, zodra je saturators, distortion of reverbs gaat gebruiken ga je toch al gauw out-of-key harmonics vinden, die kan je hier wel mooi mee weg duwen, het heeft denk ik dus wel degelijk een functie, je mix wordt hier wel een stuk schoner door.
 
Wat ik soms ook wel eens denk, en dit geld lang niet voor alle muziek (wel voor het gene wat ik maak 😀), is dat we er zo veel geluiden in stoppen dat je dit soort tools wel nodig hebt. Luister de afgelopen tijd veel naar muziek uit de jaren 80, en wat me daar opvalt is dat het een stuk leger klinkt, als in maar een paar elementen, en toch is de mix zelf heel vol.
 
Wat ik soms ook wel eens denk, en dit geld lang niet voor alle muziek (wel voor het gene wat ik maak 😀), is dat we er zo veel geluiden in stoppen dat je dit soort tools wel nodig hebt. Luister de afgelopen tijd veel naar muziek uit de jaren 80, en wat me daar opvalt is dat het een stuk leger klinkt, als in maar een paar elementen, en toch is de mix zelf heel vol.
De dikke jaren 80 galm vulde alle leegtes in misschien :P ben persoonlijk wel fan van die leegtes
 
Ik zie het niet echt als EQ maar meer als een "gevonden materialen" in-key brengert en/of opschonert... een belangrijk onderdeel van mijn crea/bea proces,
dank @Jason31. Het gaat hem wel worden denk ik.
Ik ben ook wel om denk ik, ik hoop wel dat ze snel met een update komen want het is nog niet mogelijk om te automaten naar een andere key, dus bij een key switch in de track moet je nu meer scaler eq's gebruiken, ze zijn er wel mee bezig.
 
Ja, functionaliteiten kunnen automaten zou tof zijn en de updates van scaler waren/zijn boven verwachting, dus (als het genoeg verkoopt) zit dat wel goed denk ik.
 
Back
Top