Knutselaar

hmesman

Nieuwkomer
Lid sinds
13 november 2023
Berichten
6
Locatie
Nieuwkoop
Beste liefhebbers van elektronische muziek,

Ik ben Hans, sinds 1,5 jaar gepensioneerd en een grote liefhebber van symfonische muziek uit de 70-jaren, met name Genesis.
Ooit heb ik gewerkt bij een fabrikant van (legendarische) elektronische orgels en het is ook daar waar mijn passie voor synthesizers is gerijpt.
Ik mag mij de gelukkige bezitter noemen (sinds 1975) van een ARP Pro Soloist 2701 synthesizer, maar heb ook een 5-octaafs keyboard staan dat ik zelf gebouwd heb en grotendeels gebaseerd is op verschillende typen orgels van dat eerder aangegeven orgelmerk.
De ARP ondergaat momenteel een restauratie, die moet resulteren in een perfect werkend instrument.
Diverse TTL IC's en Op Amps zijn al vervangen en op een kleinigheid na is het apparaat 100% in orde.
Door de restauratie is mijn elektronica kennis, die behoorlijk vastgeroest was, óók gerestaureerd, dus dat is weer een meevaller.
Ik hoop hier leuke discussies te kunnen voeren over van alles en nog wat.
 
Welkom!

De kennis die je meebrengt zal vast ook zijn weg en waardering hier vinden.
 
Welkom! Veel plezier hier. :)


Nu las ik deze thread sowieso, maar n.a.v. onderstaande ook maar meteen een vraag:
Ooit heb ik gewerkt bij een fabrikant van (legendarische) elektronische orgels en het is ook daar waar mijn passie voor synthesizers is gerijpt.
Ik had recent een thread gestart over restauratie van een electr. orgeltje,
't gaat over het hoe/waarom van bepaald busbar materiaal van de toetscontacten (het lijkt geleidend rubber).

Om nu deze welkoms-thread hier niet te kapen voeg ik hieronder even een linkje naar die orgel-busbar thread toe.
Mocht je bij gelegenheid eens een kijkje willen nemen, wellicht duikt er wat know-how van weleer op?

Electronisch orgel - busbar materiaal?

Bedankt/groet!
 
Orgels uit Bodegraven / Nieuwkoop wonende uit de legendarische zeventiger jaren. Nu weer bekend van de Bodengravenboog. En daar nu weer geen geld voor hebben terwijl ik daar voor vier maandsalarisen spul voor kocht in der tijd.
 
Back
Top