Synthforum woord / uitdrukking van het jaar 2023 ?

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.146
Locatie
HybriDe L!Fe
Dit jaar zijn er nogal wat lollige synth/muziek gerelateerde woorden en uitdrukking voorbij gekomen.
Heb je nog leuke voorbeelden met de definitie?
Wellicht kunnen we in het eind van het jaar een poll doen.

bv

- Soldeerprofeet: Iemand die thuis audio spul inelkaar steekt en daardoor zichzelf meer expert dan een leek voelt en daardoor meer overtuigd is van zijn geloof.
- Extra belegen hardware: Hoe langer je sommige hardware laat liggen hoe beter die gaat klinken. Bv de polysix als daar de voeding gaar is dan krijg je een geweldige ruis en 50hz toen door je muziek.
- Moogbegaafd Iemand die zich de selecte en elitairegroep van Moog bezitters in heeft gekocht :-)
- Engelen pis kabels: speciale kabels met engelen pis erop. Die "als je er in geloofd" beter dan zilverdraad klinken. Zo zijn er ook special engelenpis besmeurde kabels voor 230V.
- GAS .... nou cliche alweer?
 
Ik had hem destijds eigenlijk zo ingeschoten :D
- Soldeerboutprofeet: iemand die door zijn ervaring met reparatie van oude hardware op basis van een gelekt plaatje van de behuizing van een nieuw toestel de technische levensduur denkt te kunnen voorspellen. Voorbeeld: "Over 3 jaar ligt de hele storthoop vol met defecte, niet te repareren Roland TR-8s' (februari 2014).
 
Ik vind ‘Behringer’ het woord van het jaar. Geen uitleg nodig 😁
 
Mij n raadsel. Ik gooi nog ff een rostilator in t frietvet.
 
@Disharmonic Inderdaad, ik hoop dat er een (geld)prijs aan de uitverkiezing verbonden is :D

Mijn laatste bestelling in Baxweken is de Korg Keystage 61. Bij bestelling 2 Baxweken levertijd, maar inmiddels van Korg al begrepen dat er hoe dan ook pas vanaf januari units geshipt gaan worden, zonder nog indicatie van welke landen/winkels ze als eerst krijgen.
 
Ik voel me nu ook wel een soldeerprofeet nu ik een tf-1 module tot leven heb gewekt met een nieuwe mpu.
Dat betekent denk ik wel dat jullie nu nog maar naar me moeten luisteren als ik onzin aan het verkopen ben :-)

@Nap gefeliciteerd met het winnen van de prestigieuze literaire synth en muziek nerd prijs.
Het woord 'Soldeerprofeet' profeet is toegevoegd aan het elitaire synth jargon.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
"binnenmuts" is denk ik nog wat nieuw.
Wellicht kun je een lobby starten en de prijs voor 2024 pakken?

@Nap leuk. Heb je al een project gevonden?
 
Back
Top