Casio CT-X 5000 Jazz: The Golden Girl

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.130
Locatie
Belgie
Akkoordenprogressie van de dag is een jazz style. Bewerkt met Neutron en gemastered met Ozone 9
Keyboard is Casio CT-X 5000



 
Hoeveel moet je hier eigenlijk zelf spelen?
Is dat zo'n keyboard waar die midi begeleiding helemaal ingeprogrammeerd zit en jij alleen de akkoorden en melodie speelt en een variatie van de begeleiding kiest?
 
Hoeveel moet je hier eigenlijk zelf spelen?
Is dat zo'n keyboard waar die midi begeleiding helemaal ingeprogrammeerd zit en jij alleen de akkoorden en melodie speelt en een variatie van de begeleiding kiest?
Ja inderdaad, een arranger keyboard, speel enkel akkoorden.
 
En welke akkoorden plingels zijn dan van jou? De piano, de strings?

Ik snap het hele 'masteren' dan ook niet helemaal. Het komt er al kant en klaar uit, alle geluiden zijn dan door een pro op een bepaald niveau gezet, op jouw deuntjes na dan.

Is Mozex niet gewoon de reincarnatie van King Fred? :) :)
 
En welke akkoorden plingels zijn dan van jou? De piano, de strings?

Ik snap het hele 'masteren' dan ook niet helemaal. Het komt er al kant en klaar uit, alle geluiden zijn dan door een pro op een bepaald niveau gezet, op jouw deuntjes na dan.

Is Mozex niet gewoon de reincarnatie van King Fred? :) :)
Euhm neutron en ozone verbeterd het geluid enorm... De opname klinkt niet zo. Het keyboard speelt een begeleiding en ik speel daar akkoorden mee, dan verandert de toon van de hele begeleiding. Ik speel enkel akkoorden. geen melodie.

Ik zal het geluid eens laten horen met mp3 ZONDER neutron en ozone ;) zal het hieronder delen
 
Ja dat verschil is wel heel duidelijk ja, hoor ik zelfs met mijn mindere oren ;)

Dus voor de duidelijkheid, de akkoorden van de strings zijn niet door jou gespeeld, maar alles loopt via de begeleiding (dus de hele beat en alle instrumenten) en dmv akkoorden verspringt het geheel naar een andere toonhoogte en of ritme brengt?

Ik ken dergelijke keyboards niet, dus snap de werking blijkbaar niet,

Ik dacht je pakt een ritme, en speelt dan bijv de piano of de string in, en dan laagje voor laagje opbouwen tot t eindresultaat.
 
Inderdaad
Ja dat verschil is wel heel duidelijk ja, hoor ik zelfs met mijn mindere oren ;)

Dus voor de duidelijkheid, de akkoorden van de strings zijn niet door jou gespeeld, maar alles loopt via de begeleiding (dus de hele beat en alle instrumenten) en dmv akkoorden verspringt het geheel naar een andere toonhoogte en of ritme brengt?

Ik ken dergelijke keyboards niet, dus snap de werking blijkbaar niet,

Ik dacht je pakt een ritme, en speelt dan bijv de piano of de string in, en dan laagje voor laagje opbouwen tot t eindresultaat.
Inderdaad, met de akkoorden verander je de toon van de begeleiding. Elke keer je een toon switch hoort speel ik een ander akkoord. Zoek maar eens arranger keyboard op.
 
Ja dat verschil is wel heel duidelijk ja, hoor ik zelfs met mijn mindere oren ;)

Dus voor de duidelijkheid, de akkoorden van de strings zijn niet door jou gespeeld, maar alles loopt via de begeleiding (dus de hele beat en alle instrumenten) en dmv akkoorden verspringt het geheel naar een andere toonhoogte en of ritme brengt?

Ik ken dergelijke keyboards niet, dus snap de werking blijkbaar niet,

Ik dacht je pakt een ritme, en speelt dan bijv de piano of de string in, en dan laagje voor laagje opbouwen tot t eindresultaat.
Wat ik probeer te doen is te luisteren naar de beat (stijl) en dan met die stijl iets te creeëren doormiddel van akkoorden te gebruiken. Ik gebruik dus de instrumenten die gegeven zijn en probeer daar een soort van melodie mee te creeëren, niet echt natuurlijk, maar doormiddel van de toonaard te veranderen met akkoorden kan ik toch een soort van melodie creeëren. Het is vooral belangrijk de juiste akkoorden te vinden voor de stijl, zodat de instrumenten een mooie "melodie" vormen.

Wat ik doe is dus heel simpel, maar je moet de juiste timing hebben van de akkoorden te spelen en je moet de juiste akkoorden vinden. Zodat het eigenlijk niet opvalt wat je doet aan de stijl: alsof de stijl zo is van zichzelf. Dan heb je goed werk gedaan. Als mensen niet kunnen thuis brengen wat je nu eigenlijk gedaan hebt. Dan klinkt het natuurlijk.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top