Streaky Audio lanceert Colourbox EQ

IMG_0270.jpeg


Streaky Audio brengt een EQ met maar drie knoppen: Colourbox
  1. Warmth
  2. Clarity
  3. Focus

Dit zal niet de meest transparante EQ zijn, want hij introduceert ook enige saturation.

Streaky zelf zegt dat de doelgroep voor de EQ zowel mensen zijn met nul EQ ervaring, maar ook de Pro’s.

Tot en met 20 oktober krijg je nog 50% korting met de code LaunchYT, daarna kost hij $119.

Hier de introductievideo

 
Alles van streaky is qud, de hoeveelheid onzin die deze man kan uitkramen is ongekend. Nog los van de manier waarop.
Dit ziet eruit als een ordinaire cashgrab, maar ik ben dan ook het tegenovergestelde van de doelgroep.
 
Haha... dat is duidelijke taal!

Maar tja... het is een wide-range equaliser met drie knoppen en kekke kleurtjes. Je moet toch iets doen om zoiets nog aan de man te brengen.
 
Als je een goede cursus mixen volgt (raad ik mijzelf ook bij deze aan :P ) dan weet je zélf hoe je Clarity, Focus en Warmth aanbrengt, vrij van de beperking van deze voorgebakken settings ; die vast ok zijn, maar het blijven gewoon settings.
 
Ja, en volgens mij zijn dit gewoon wat wollige omschrijvingen van laag, midden en hoog.

Ik neig dus sterk naar "nothing to see here, move along folks".
 
Filmpje wel gekeken? Is natuurlijk ook wel eens grappig om de demo te downloaden en kijken/luisteren of dit je claim ondersteunt en dan natuurlijk wel objectief 😇
 
Filmpje wel gekeken? Is natuurlijk ook wel eens grappig om de demo te downloaden en kijken/luisteren of dit je claim ondersteunt en dan natuurlijk wel objectief 😇

Jazeker, maar als iemand zijn filmpje begint met een opdringerige 'I've got something that's going to change your life...' en het heeft over 'a little sparkle' om zijn product te onderscheiden van de rest, vind ik het inderdaad erg lastig om nog objectief te zijn. Laten we het erop houden dat ik - persoonlijk - de toegevoegde waarde niet zie of hoor en dus geen interesse heb.
 
Hier een comment onder het filmpje en in zijn reactie ontkent hij het niet ("niets te verbergen, gewoon een simpele EQ met wat saturation").
Dus tja, over het nut hiervan voor $119, oordeel zelf maar...

"Downloaded the trial. Tested in plugin doctor.
Warmth - boost at 200hz
Clarity - -18db hpf rolls off low end and attenuates 500hz
Focus - boost at 10khz
Do not buy this."
 
Ik kijk alles van streaky, en koop ook meteen alles wat ie uitbrengt of zelf gebruikt.
Heb aan de hand van dit filmpje zelfs m'n hele hok volgehangen met foam, coz its so cool :)



Maar alle gekheid op een stokje, ik denk dat ie het concept marketing wel goed snapt. Over z'n werk of plugin heb ik verder geen mening :/
 
Ik kwam afgelopen jaar een productie video voor vocalen tegen van Streaky en werd compleet verliefd op een track die hij gebruikte.. :o: Ik vond de tips die hij gaf zeker nuttig en heb zelfs tijd geinversteerd om de tekst af te maken.. (er waren slechts 2 regels).. de vocalen op te nemen en de techieken toe te passen.. alleen daarvoor was het leerzaam.

Het is apart wat muziek met mensen kan doen.. hoe je je kan overgeven aan een stukje compositie.. misschien wel fan kunt worden.. De track die hij gebruikte bleek na heel veel reverse engineren en berichten uitwisselen met andere reageerders een royality free track. De 2 regels had hij uit Splice gebruikt en stond compleet los van elkaar, hadden een totaal verschillend BPM.
Ik wilde de complete track horen, de artiest erachter kennen, meer muziek ervan horen.. en velen met mij. Zoveel berichtjes die vroegen naar de Track-ID maar Streaky reageerde daar niet op.. :D. Wel op de vele reacties waar ze hun blijk van dank voor de produceertip gaven..
Toen ik in de zoveelste produceer video, waar hij weer dezelfde track en vocalen gebruikte, reageerde dat ik letterlijk gek werd van die track en de illussie heb moeten verwerken dat de artiest jammer genoeg niet bestaat en het me zelfs tot het verzinnen van de ontbrekende vocalen heeft gezet, heeft ie dan toch nog gereageerd.. dat was dan wel weer sympathiek. Maar ik had liever gehad dat ie gewoon materiaal gebruikte van een soort on-ontdekte artiest natuurlijk.. het is niet anders..

Bottomline.. mensen gaan soms heel ver als ze fan van iets zijn. Misschien gaat deze plug bij een bepaald publiek wel als warme broodjes? :D
 
Back
Top