Effecten van plugin Guitar Rig 7 gebruiken tijdens live optreden

Post Rock

Ingeburgerd
Lid sinds
2 januari 2022
Berichten
51
Locatie
NL
Hi, ik zou erg graag de effecten van de plugin Guitar Rig 7 gebruiken voor mijn gitaar tijdens live optredens. Ik gebruik Cubase 12 Pro. Als audio interface heb ik Native Instruments Komplete Audio 6 (de zilverkleurige versie). Als gitaarversterker gebruik ik de Boss Katana 100/212 MK II . Heeft iemand een idee of dat kan en hoe je dat doet? Zie uit naar je reacte!
 
Is er een reden dat je 'm als plugin gebruikt en niet stand alone ?

Van je gitaar naar je audio interface, gecombineerde jack/xlr, in (Mic/instr) dan signaal bewerken in guitar rig, en dan out van je geluidskaart (let op je level) naar AUX in van de versterker, die dan zo neutraal mogelijk instellen om te beginnen, en dan als laatste evt effecten van de versterker toevoegen.
 
Gitaar in de jack input 1. van Audio 6 en schakelaar op instrument zetten.
Audio 1 out van de Audio 6 in de "poweramp in".
Dan Guitar rig standalone draaien en die in en output daar kiezen.

Het kan best dat je het ook zonder audio interface kan doen.
Want via de usb zijn er 4 in en outputs.
Maar goed dat moet je zelf uitzoeken :)

Wellicht met een kabel in de fx return om zo de pre-amp van de poweramp te ontkoppelen.
Dan kijken of je gitaar signaal via usb binnen krijgt.
Daarna usb outputs checken. er staat iets dat de usb via de line out eruit komt.
Dus die dan weer doorverbinden naar de "poweramp in".

Lijkt een hoop gedoe maar als het werkt hoef je alleen een sigaar, laptop en amp mee te nemen.
 
Laatst gewijzigd:
Ah, San-Pierre en flyweight, dank voor jullie Reacties. Begin het goed te snappen nu. Ga het vandaag uitproberen.
 
Ik kan je ook aanraden om eens naar Gig Performer te kijken ter vervanging van Cubase. Is meer toegespitst op livegebruik en biedt nog meer en flexibelere routing en "scenes" opties.
nb. ik heb die een keer bij Plugin Alliance opgepikt voor 30 Euro ofzo, maar PA verkoopt Gig Performer niet meer, moet nu via Deskew zelf. De prijs van GP is daar een stuk hoger (169 USD), maar ik moet zeggen dat als ik live zou gaan spelen met laptop dat ik die dan toch aan zou schaffen. Erg fijne en stabiele tool!
 
Back
Top