Canta

andreos

Ouwe rot
Lid sinds
7 juni 2020
Berichten
1.592
Locatie
Europa
Hola Musicfriends,

Een niet alledaagse track van mij op dit forum :D
Ik overgiet jullie dan ook niet met dit genre ,wel met mijn synth muziek.
Maar toch maar gedaan .Dit komt van mijn vele tracks van optreden en nu opnieuw ingezongen!





Groeten van Andreos:)
 
Niet mijn genre, maar wel meteen trek in pizza en een glas rode wijn! 🤣

Goed gedaan!
 
erg mooi gezongen. met volheid!

(jammer van de clipping, maar aangezien ik ook klassieke muziek opnames heb, die niet voldoen aan bepaalde eisen, het gaat om de kracht van de uitvoering)
Dag vink.


Dank je wel.
Clipping .het is dik onder 3 db.
En 15 lufs..
Dus vreemd.

Groeten van andreos
 
Dag vink.


Dank je wel.
Clipping .het is dik onder 3 db.
En 15 lufs..
Dus vreemd.

Groeten van andreos

hallo andreos!

ik hoor nu niet meer zoals ik me herinner (kan aan de versterker liggen die ik gebruik in de studio, een goede versterker, maar oud, de speaker select knop, is wat versleten, moet ik soms aan draaien, wanneer ik vervorming hoor, die er niet moet zijn, die kan het versterkt hebben, versterkt hebben, is bijna een woordspeling), maar doelde op je stem, die soms tegen vervorming aan zit. zoals ik het hier hoor.
 
Hoi Andreos, indrukwekkend, maar beetje zonde weer van de clipping op de vocals. Dit heb je al te vaak gehad.
Als je wil, stuur mij anders eens (via PB) het audio bestand dat je op Soundcloud hebt gezet, dan kijk ik even mee.
 
Heel mooi gezongen hoor...
mee eens met de opnamen (beetje lo/quasi stereo opgenomen)
en een apart einde...

Verder dit zou zo in de 'The Godfather' kunnen zitten... :D

20230911064243215781.png
 
Hoi Andreos, indrukwekkend, maar beetje zonde weer van de clipping op de vocals. Dit heb je al te vaak gehad.
Als je wil, stuur mij anders eens (via PB) het audio bestand dat je op Soundcloud hebt gezet, dan kijk ik even mee.
oke ga ik doen :okdan:
hallo andreos!

ik hoor nu niet meer zoals ik me herinner (kan aan de versterker liggen die ik gebruik in de studio, een goede versterker, maar oud, de speaker select knop, is wat versleten, moet ik soms aan draaien, wanneer ik vervorming hoor, die er niet moet zijn, die kan het versterkt hebben, versterkt hebben, is bijna een woordspeling), maar doelde op je stem, die soms tegen vervorming aan zit. zoals ik het hier hoor.
Hola vink
Bahamut heeft het gecon troleerd voor mij en met de track is niets mis.
Dus ik denk dan toch dat het
aan de leden hun speakers ligt.
Het is zelfs zo dat men een oordeel geeft om door een telefoon te luisteren.
Dat is dan geen vergelijk.


Groeten van andreos.
 
Dus ik denk dan toch dat het
aan de leden hun speakers ligt.

Dat kan, strikt genomen - maar dan is het wel vreemd dat dit alleen hoorbaar is bij jouw muziek.

@Bahamut wat heb je precies bekeken? Want je kwam er zelf ook mee. Vreemd dat je het ineens niet meer zou horen.

Dat clippings niet leesbaar zijn op de masterbus (of in de render), is overigens goed mogelijk. De oversturing zit denk in de opnames zelf, niet in de master-out. Dan kan je nog zo ver onder de nul dB zitten met je totaalmix, de oversturing zal erin blijven.

Maar goed. Het is lastig praten hierover, als je het zelf niet kunt horen, of andersom: als het aan onze speakers zou liggen. Oh well. Iets met agree to disagree, wellicht.. :)
 
Ik dacht ook dat het in de opnames zelf kon zitten, maar dat lijkt niet het geval te zijn.
Andreos stuurde mij de mp3 van deze track. Als het goed is, is dit de mp3 die Andreos op Soundcloud heeft gezet. Zeker weten @andreos ?
Maar daarmee was niets mis, althans, geen (hoorbare) clipping op de vocals of anderszins, en max -1,3 dB True Peak level volgens Voxengo SPAN in Cubase.
Toen ik deze mp3 vervolgens op m'n eigen Soundcloud plaatste, was er ook niets aan de hand.
En Andreos heeft geen mastering ofzo van Soundcloud toegepast.
Dus wat gaat hier nou fout? En waarom is het bij Andreos op Soundcloud aanzienlijk luider (met clipping) dan bij mij op Soundcloud (zonder clipping).

Andreos, kijk er nog eens goed naar, want hier klopt echts iets niet. :) En het is mogelijk iets heel simpels en dat is gewoon zonde; daarom wilde ik even meekijken.
Het kan echt niet aan de speakers liggen van de leden die het genoemd hebben. Ik heb zelf geluisterd door Focal Alpha 50 Evo's.
 
Hola.
Clipping komt dus alleen op mijn stem.
Bij anderen soundtracks komt het niet voor.
Nu is het wel zo dat ik zonder
Microfoon een zaal kan vullen
Dus ga ik proberen de zang
zachter opnemen.
Dus volgende keer hoor ik het
graag.
Bagamut bedankt.

Groeten van andreos.
 
Ik dacht ook dat het in de opnames zelf kon zitten, maar dat lijkt niet het geval te zijn.
Andreos stuurde mij de mp3 van deze track.

Maar.. als jij alleen de mp3 hebt kunnen controleren, ipv de losse sporen, heb je de opnames zelf toch niet kunnen checken? Althans, ik doelde zelf op de individuele microfoon-opname. Ik ben er vrij zeker van, dat het daar in zit (omdat het alleen hoorbaar is, zodra de stem luid wordt, onafhankelijk van de muziek).

// edit, ah @andreos had 'm zelf ook gevonden.. fijn!
 
Maar.. als jij alleen de mp3 hebt kunnen controleren, ipv de losse sporen, heb je de opnames zelf toch niet kunnen checken? Althans, ik doelde zelf op de individuele microfoon-opname. Ik ben er vrij zeker van, dat het daar in zit (omdat het alleen hoorbaar is, zodra de stem luid wordt, onafhankelijk van de muziek).
Dat doe ik altijd.
Maar ga de stem toch zachter
zetten.
Ik hoor het probleem niet.
en mijn oren zijn in orde.
Nog kort gecontroleerd.

Groeten van andreos.
 
Ik heb de losse sporen niet kunnen checken inderdaad. Maar dat verklaart niet waarom, kennelijk, dezelfde mp3, verschillende resultaten geeft.

degene die je nu linkt is anders dan de OP, dus zonder SC mastering?

lijkt net niet te vervormen.

maar ik zit ook tegelijkertijd aan een projekt te werken, de basis. en dat is al geklooi.. goed..

@andreos geluisterd in mijn studio, redelijke kwaliteit spul lijkt én zojuist ook in mijn huiskamer, zeer goed spul.. daar hoor ik, in de OP track, ook de vervorming, een vreemde vervorming eigenlik, bijna een verdubbeling van een bepaald spectrum van je stem (is dat gewoon niet vervorming?).

je zang is juist prachtig, en het is een prachtig nummer, daarom is het jammer dat er iets mee lijkt te zijn; de zang.

de zang haal je door Neutron? of vergis ik me, en gebruik je ook Ozone?

een kale track, géen MP3, van de zang, dus de individuele opname, zonder plugins (wat voor pre-amp gebruik je? kan ook channel strip op zitten, maar dat hoeft geen probleem te zijn natuurlik).

geen ekspert, maar wel benieuwd.

(de zang van mijn laatste track, hier gepost, in tracks is opgenomen met condenser mikrofoon van 25 euro of zo, inklusief shockmount en zelfs een plopfilter?, was voor het gemak. is wel immens after the fact EQ toegepast. en ik gebruik standaard de 'channel strip' van mijn losse pre-amp)
 
Beide zonder SC mastering.
Dus daarom toch nog een keer de vraag aan Andreos: is de mp3 die je mij hebt gestuurd exact dezelfde als die jij op Soundcloud hebt gezet? Dat kan eigenlijk niet....
We willen je helpen hè. We gaan eruit komen hoor. En dan heb je er nooit meer last van hopelijk. :D
 
Back
Top