Protocol for Beauty

Lid sinds
11 januari 2021
Berichten
999
Locatie
Landgraaf
Protocol for Beauty

Schoonheid is een rekbaar begrip. Er is een miljardenindustrie omheen gebouwd die mensen middels reclame en marketing probeert over te halen iets aan hun lichaam te doen of doelloze middelen op hen toe te passen. Ze vinden massaal gewillige slachtoffers er met hun hulp er steeds surrealistischer gaan uitzien en in het uiterste geval steeds meer op elkaar gaan lijken.

Ergo: Accepteer liever zoals je bent........want je bent fantastisch en uniek!!
Enne.... doneer het bespaarde geld maar aan mij. 👍



Gehanteerde instrumenten:
* MPC One (2020)
* Acces Virus TI Polar (2004)
* Korg Z1 (1997)

Recording: Bitwig Studio
 
Zeer professioneel, origineel. Je hebt er precies veel werk aan gehad. Maar dit is muziek die ik niet zo snel zal opzetten. Veel te technisch en weinig uplifting, maar dit is een kwestie van smaak. Toch nen dikke proficiat met wat je allemaal kunt ;)

Gloomy
 
Je hebt weer wat bijzonders neergezet. Deze wist mijn aandacht minder vast te houden dan de vorige, maar sowieso waardering voor je kunde en creativiteit. :okdan: Dat lange solo gedeelte is trouwens erg knap gedaan, bijzonder sfeertje, hypnotisch bijna.
 
Laatst gewijzigd:
Zeer professioneel, origineel. Je hebt er precies veel werk aan gehad. Maar dit is muziek die ik niet zo snel zal opzetten. Veel te technisch en weinig uplifting, maar dit is een kwestie van smaak. Toch nen dikke proficiat met wat je allemaal kunt ;)
Dank je Jan voor je geweldige commentaar. 👍👍👍

Het is inderdaad een kwestie van smaak maar ik hou er nou eenmaal van om soms buiten de lijntjes te kleuren. In de jaren 70 waren lange jam solo's in combinatie experimentele muziek en onverwachte wendingen aan de orde van de dag (b.v. Softmachine). Maar je moet er maar (zoals ik) van houden.
 
Je hebt weer wat bijzonders neergezet. Deze wist mijn aandacht minder vast te houden dan de vorige, maar sowieso waardering voor je kunde en creativiteit. :okdan: Dat lange solo gedeelte is trouwens erg knap gedaan, bijzonder sfeertje, hypnotisch bijna.
Hartelijk dank Bahamut. De solo is gedaan met de Korg Z1 (leent zich prima voor dit soort uitstapjes).
 
Zitten mooie stukken tussen. Karakteristiek trackje Zelfacceptatie is jammer genoeg niet voor iedereen weggelegd; perfectieliefde is een sterke, destructieve kracht.
Thanks Peter. Perfectie is sowieso de vijand van goed (genoeg) en kan soms neurotische vormen aannemen, zeker als de omgeving dat ook nog eens stimuleert
 
Plons, en toen was het afgelopen.
Caleidoscopisch werk hoor, zit echt heel veel in, ik vind het niet allemaal mooi maar sommige stukken vind ik echt weer geweldig. Die solo is zo'n stuk, heel bijzonder. Het eindthema ook, heel mooi.:okdan:
Ik heb niet naar de video gekeken, dat leidt me teveel af van de muziek :)
 
Thanks jserle, meestal zwakt dat na een paar dagen enorm af. Ik gebruik Youtube overigens als een soort van gratis muziekarchief omdat ik in het verleden veel muziek ben kwijtgeraakt (ben nogal slordig).
Nou de beelden die doen het wel. Mooi.
Zelf ben ik ook iets meer van de beelden maar voor geluid heb ik nog genoeg ideeen.
(Zo kom ik vaak bij de Baxshop omdat ik daar vlakbij woon. Maar ik kan m`n keuze moeilijk maken.)
In het nog niet HD-scherm-beeld-kwaliteit-tijdperk ben ik ook fanatiek aan het morphen geweest daarom
viel d`uwen aflevering hier in goede aarde. De muziek past goed.
Omdat ik ook al een jaar of acht lid ben van een Belgische film-club heb ik wel een beetje beoordelings vermogen opgebouwd
naar hoe het valt bij het grotere publiek bijvoorbeeld vertoont in een bioscoop.
twaalf minuten is wel lang voor een ongeduldig publiek wat in een stoel zit. Maar à la een `disco` (bestaan die nog?)
kan het niet lang genoeg duren.
 
Gelukkig zit er ook schoonheid in muziek zoals hier en een prachtige clip erbij heb je gemaakt al kan het wel wat afleiden van de muziek.
Ik moet wel zeggen dat als het thema waar de track mee begint na een minuut of vier wordt losgelaten en dan tot zo ongeveer minuut tien het meer op een free jam gaat lijken dat ik het op een gegeven moment wel wat (te) lang vind duren want pas op het laatst komt het thema van het begin weer langzaaam maar zeker wat terug, ik vindt het wel origineel zo bij elkaar in ieder geval.
Als je van een track met een verse, chorus, bridge enz houdt dan gaat dit wel te ver maar als je je gewoon mee laat nemen op dezze trip dan is het best lekker wat mij betreft.
 
Plons, en toen was het afgelopen.
Caleidoscopisch werk hoor, zit echt heel veel in, ik vind het niet allemaal mooi maar sommige stukken vind ik echt weer geweldig. Die solo is zo'n stuk, heel bijzonder. Het eindthema ook, heel mooi.:okdan:
Ik heb niet naar de video gekeken, dat leidt me teveel af van de muziek :)
Dank je Nico voor je commentaar. Super dat je hem over het algemeen kunt waarderen.
Inderdaad is niet iedereen gecharmeerd van videobeelden bij de muziek maar dat is kwestie van ff de ogen dicht doen 😊
 
twaalf minuten is wel lang voor een ongeduldig publiek wat in een stoel zit. Maar à la een `disco` (bestaan die nog?)
kan het niet lang genoeg duren.
Ik ben zelfs nog van voor de disco tijd :beard:. Vroeger waren langere nummers heel gewoon. Misschien waren mensen toen ook nog wat geduldiger ;)
 
Gelukkig zit er ook schoonheid in muziek zoals hier en een prachtige clip erbij heb je gemaakt al kan het wel wat afleiden van de muziek.
Ik moet wel zeggen dat als het thema waar de track mee begint na een minuut of vier wordt losgelaten en dan tot zo ongeveer minuut tien het meer op een free jam gaat lijken dat ik het op een gegeven moment wel wat (te) lang vind duren want pas op het laatst komt het thema van het begin weer langzaaam maar zeker wat terug, ik vindt het wel origineel zo bij elkaar in ieder geval.
Als je van een track met een verse, chorus, bridge enz houdt dan gaat dit wel te ver maar als je je gewoon mee laat nemen op dezze trip dan is het best lekker wat mij betreft.
Dank je Krautrock voor je commentaar 👍👍👍.
Ik ben eigenlijk niet zo van geijkte patronen. Dus elke keer weer een verrassing wat er op tafel komt :D
 
Ik ben zelfs nog van voor de disco tijd :beard:. Vroeger waren langere nummers heel gewoon. Misschien waren mensen toen ook nog wat geduldiger ;)
Dat scheelt wel. Ik schreef ook niet dat het nummer te lang was. Behalve als film enkel en alleen dan.
Maar het geheel is wel zeer bewonderingswaardig om te zien hoeveel buitenlandse comentaren er op gegeven waren.
Hoe krijg gij, U :beard: jij dat voor elkaar?
Mijn aandacht ging vooral naar de bijzondere beelden en minder naar de muziek.
 
caladeiscoop: schoonheidskijker... ( Ontleend aan Engels kaleidoscope [1817], een geleerde schepping, bedacht door de uitvinder, de Schotse natuurkundige Sir David Brewster (1781-1868), en gevormd uit het bn. Grieks kalós ‘mooi’ (zoals in → kalligrafie ‘schoonschrijven’), het zn. eĩdos ‘vorm, gestalte’, zie → idee, en het achtervoegsel -scopium uit het werkwoord skopeĩn ‘kijken, zien’, zie ook → bioscoop. )

vind beeld en muziek perfekt met elkaar werken.

en prachtig, beide!
 
Back
Top