Op Alibaba bestellen, wat moet ik nog weten??

Tot voor de covidperiode vond ik het best redelijk lopen , het duurde wel eens wat lang, maar het kwam wel aan

Ten tijden van covid was het een ramp , sindsdien is het of niet meer helemaal goed meer georganiseerd, of er zijn wat onbetrouwbare types bij ingestapt, maar ik heb er tenminste persoonlijk de afgelopen 2 jaar teveel negatieve ervaringen mee .( zoals hierboven beschreven)

Andere zullen vast ook andere ervaringen hebben .
 
Ze gebruiken in China weekmakers in het plastic die in de EU verboden zijn.
Ook zijn veel onderdelen als trafo's ed. van zulke slechte kwalitiet dat de geen EU keurmerk zouden krijgen.
Opladers en batterijen zijn ronduit gevaarlijk omdat ze spontaan vlam kunnen vatten.
Ze kunnen ze deze troep via een omweg op Alibaba voor woekerprijzen aan de EU slijten.
Ik koop er zelf niks.
Heeft tesla daar ook geen handje van . Van vlambare batterijen. Dus we doen Tesla ook in de ban… ohnee als we dat doen verkopen wij geen kaas meer aan de VS ..
 
Tot voor de covidperiode vond ik het best redelijk lopen , het duurde wel eens wat lang, maar het kwam wel aan

Ten tijden van covid was het een ramp , sindsdien is het of niet meer helemaal goed meer georganiseerd, of er zijn wat onbetrouwbare types bij ingestapt, maar ik heb er tenminste persoonlijk de afgelopen 2 jaar teveel negatieve ervaringen mee .( zoals hierboven beschreven)

Andere zullen vast ook andere ervaringen hebben .

Was dit op Aliexpress of Alibaba?
 
Het was steeds besteld via de alibaba app en ook heb ik via amazon producten van diverse webwinkels uit china besteld

Ik heb geen aliexpress app ..(?)
 
Vreemd. Ik weet niet wat van producten het waren en wat de prijs was.. maar ik heb voor mijn aankopen op Alibaba telkens contact met de fabrikant gehad en kon onderhandelen. Alles is geleverd en het contact met leveranciers is er nog steeds. Totaal geen klachten.
Dat er op Alibaba scam is zou best kunnen.. heb je op Marktplaats ook maar er zit zeker verschil tussen Alibaba en Ali-Express.. Je kunt ook de feedback van een aanbieder zien.. als een aanbieder stelselmatig niet verzend is het snel over.. mits je geen negatieve feedback geeft natuurlijk..


1696680155733.png
 
Heb trouwens onlangs ook wat kabelzooit gekocht op Amazon.. 'n paar jaar terug ook wat soortgelijk spul van Ali-Epxress.. alles aangekomen toen en nu ook weer. Het gaat dan echt om spul wat ik niet tegenkom bij Bax, Thomann of alleskabels (oid).. maar liever koop ik het daar.. verzending duurt wat langer via Amazon omdat het niet uit Nederland komt waarschijnlijk..



1696680707657.png
 
Ik heb het idee dat we langs elkaar heen praten maar ik ga het nog een keer proberen. De spullen die ik koop zijn exact hetzelfde als wat hier (en vaak pas veel later verkrijgbaar is) aangeboden wordt. Ik ben dan misschien een uitzondering.. er zijn genoeg mensen die hier niet aan beginen en DMX verlichting koopt bij Bax bv (van het huismerk Aira bv).. of een product van een merk wat misschien wel exclusief en alleen te verkrijgen is van dat merk. American DJ bv.. daar koop ik ook lampen van.
De spullen waar semi handelaren (Cameo, Eurolite, etc) hun merk op plakken koop ik liever niet.. ik zie niet in waarom dat zou leiden dat er straks alleen maar aftanse rotzooi te koop zou zijn.

Ik denk dat het langs elkaar heen praten wel een beetje klopt maar ik begrijp wat je zegt en ik begrijp ook dat je deze post hebt gedaan om puur praktische redenen. Ik wijs alleen op het morele aspect van je post. Deze websites dragen er aan bij dat wij overspoeld worden door Chineze rotzooi en ik zie dit toch een beetje als sluikreclame daarvoor. Althans dat is hetgene waartegen ik ageer.
 
Back
Top