Op Alibaba bestellen, wat moet ik nog weten??

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.010
Locatie
-
Heb al een paar keer in China dingetjes besteld. De verzendtijd maakt het soms extra spannend.. maar tot nu toe is alles aangekomen. :okdan:

De Alibaba site heeft zijn eigen berekening op de verzendkosten. Sommige traders proberen items aan te bieden als sample en dan moet je alsnog in onderhandeling als je meer dan 1 item wilt en wordt je een veel hogere som voor de verzendkosten berekend. Terwijl, als je je order besteld via Alibaba, het ook goedkwam, en de verzendkosten bij het online bestellen bekend zijn en niet per bericht hoeft te onderhandelen.

Nu heb ik gisteren wat leuke dingetjes besteld. Verzendkosten werden keurig berekend via de Alibaba site en het totaal gisteren via een online bestelling voldaan gisteren. Nu krijg ik ineens een bericht van de firma waar ik bestelde, dat ik nog 48 dollar extra moet betalen voor de verzendkosten. Wie is hier nu verantwoordelijk voor, Alibaba, of de leverancier zelf? Iemand ervaring met dit soort geintjes?

Er wordt me nu shipping by sea aangeboden voor het bedrag wat ik heb overgeschreven.. hahaha.. see you next year.. :D Ik hou wel van een avontuurtje overseas maar dit is ff nieuw voor me.. hellup?! :mega:
 
Laatst gewijzigd:
Oh ja. :D

Ik heb uitgelegd dat in niet ga afwijken van wat me op Alibaba is aangeboden. Het bedrag wat ik heb overgeschreven, onder de geldende voorwaarden die me toen zijn geboden.. Iets als "cancel mijn order en update de verzendkosten zodat deze kloppen op Alibaba. En breng me op de hoogte als het geregeld is, dan zullen we nog weleens zien of ik ga bestellen... :maffia:

Dit resulteerde in een "Let me check our shipping agent whether have shipping way can send ok?" haha.. ze proberen gewoon hoe dan ook, de op Alibaba geregelde verzending te omzeilen ofzo. Is me al een keer eerder overkomen en toen flink genaaid met de shipping.. part of the negotiations?? :D

Hetzelfde item was trouwens ergens anders nog goedkoper maar dat vertrouwde ik niet. En het had volgens de specificaties minder modi. Het gaan om een DMX apparaat en wil zeker weten dat er voldoende mogelijkheden zijn om het aan te sturen. Maar deze informatie kan ook onvolledig zijn natuurlijk.

Al met al ben ik hier nu al 'n uur mee bezig geweest.. maar we leren ervan zullen we maar zeggen. :geslaagd:
 
Loop je het risico dat je ook nog 'ns een behoorlijk bedrag moet aftikken bij aankomst, vanwege invoerrechten enzo?
 
Verzending kon toch worden geregeld. Niets hoeven bijbetalen :okdan: Daar ben ik dan weer Hollander voor. hehe.. :D
Loop je het risico dat je ook nog 'ns een behoorlijk bedrag moet aftikken bij aankomst, vanwege invoerrechten enzo?
Dat blijft altijd de vraag. Bij mijn vorige zending via Alibaba (3 maanden terug inmiddels) heb ik nog geen Douane heffing gehad. Aangezien ik dit ook afentoe gebruik om inkomsten te generen kan ik de BTW die hierin zit wel verrekenen eventueel.. invoerrechten niet natuurlijk.
Sommige items worden hier in de EU met een plakkertje van een of andere tussenhandelaar voor het 3-voud aangeboden.. ok.. je krijgt daarvoor wel garantie..
Maar sommige items zijn bij deze EU lichtboeren niet verkrijgbaar.. daarvoor moet je dus zelf bij een Chinees langs die ze kan leveren.

Even voor een beeld.. het gaat om items als hieronder. 'Blinder' en lichtorgel ineen. 8)

 
Laatst gewijzigd:
Niet iedereen is een fan weet ik, maar ik heb al enkele keren zonder vragen geld van Paypal teruggekregen bij niet ontvangen zendingen (buyer protection). Ik vind het een aanrader.
 
wat kost zo n DMX lichtbar eigenlijk ?

Zat met verzending van 6 stuks en de invoerkosten op iets meer dan 600 euro. Als je er minder koopt is de verzending relatief wat duurder.. Invoer was 67 euro dit keer.. dat blijft een beetje een loterij lijkt wel. Bij mijn vorige 2 Ali deals heb ik over 1 nooit invoerrechten hoeven betalen en over een andere de normale invoerkosten.. btw, inklaringkosten en invoerrechten..5 of 6% ongeveer dacht ik.. (afhankelijk van het soort product)

Ik moet nog wat creëren om ze individueel op een micstand te kunnen bevestigen, dan kun je ze in je ruimte opstellen.. maar 4 naast elkaar is ook al leuk.. hieronder ff vlug wat geprogged op de Wolfmix (is 'n DMX aanstuurding voor dit soort lampen).. sorry voor het slechte mix en camerawerk.. :D

 
Laatst gewijzigd:
Ik vind jouw demo een stuk leuker dan het officiele Youtube filmpje. Op basis van je officele filmpje denk ik "meh, laagt maar zitten, goedkope brol". Bij doe van jou denk ik "wow, da's best leuk om te hebben!".
 
Ik vind jouw demo een stuk leuker dan het officiele Youtube filmpje. Op basis van je officele filmpje denk ik "meh, laagt maar zitten, goedkope brol". Bij doe van jou denk ik "wow, da's best leuk om te hebben!".
oh.. kee. Dankje.. :) Het zijn zeker leuke lampjes ja!

Ik kan deze lampjes niet echt vinden op YT. Er wel een 8 en 14 channel versie.. en achteraf gezien is dat volgens mij het tweede filmpje demootje wat ik postte van 1 zo'n bar.. )
De versie die ik heb heeft voor elk segment 'n kanaal en voor de RGB segementen 3 individuele kanalen.. En zoals met elke DMX lamp.. de aansturing kan een lamp maken of juist helemaal niet uit de verf laten komen.. De Wolfmix is wat dat betreft een super handson ding. Maar je moet em wel de hele tijd blijven bedienen.. Waarschijnlijk kun je met 'midi naar DMX' ook wel makkelijk dit soort dingen proggen.. als je automation een beetje kan kopieëren.. maar ben nog bezig met dan andere programma.. de fixture identity daarvoor is voor 90% gecreëert.. Hieronder een videootje daarvan. Iets minder smooth dan met de Wolfmix maar ik kan daarmee letterlijk mijn hele verzameling tracks laten scripten en me laten verassen.. en hou mijn handen vrij voor muziek maken.. :) (had in de vorige video wat rook gebruikt.. geeft ook een andere vibe..)

 
Ze gebruiken in China weekmakers in het plastic die in de EU verboden zijn.
Ook zijn veel onderdelen als trafo's ed. van zulke slechte kwalitiet dat de geen EU keurmerk zouden krijgen.
Opladers en batterijen zijn ronduit gevaarlijk omdat ze spontaan vlam kunnen vatten.
Ze kunnen ze deze troep via een omweg op Alibaba voor woekerprijzen aan de EU slijten.
Ik koop er zelf niks.
 
Ze gebruiken in China weekmakers in het plastic die in de EU verboden zijn.
Ook zijn veel onderdelen als trafo's ed. van zulke slechte kwalitiet dat de geen EU keurmerk zouden krijgen.
Ze kunnen ze deze troep via een omweg op Alibaba voor woekerprijzen aan de EU slijten.
Er zal best een kern van waarheid in kunnen zitten.. maar ook het omgekeerde is waar.. en worden dezelfde lampen tegen woekerprijzen in de EU verkocht. Als ze al te vinden zijn. Ik heb 'n paar maandem terug nieuwe, hoger vermogen Bee-Eye moving heads gekocht dan ik al had. De template voor de Eurolite versie (á 700 euro) die sinds 'n jaartje te koop is werkt gewoon op de Alibaba versie die ik voor nog geen 200 euro kocht.. exact dezelfde lamp ook en wordt daar al jaren verkocht. Ik weet natuurlijk niet wat voor een voeding erin zit maar ik heb al langere tijd lampen in gebruik van een ander model Bee-Eye moving heads die ik 3 jaar terug kocht en veel gebruikt heb. Waren toen niet in de EU verkrijgbaar.. inmiddels sinds 'n jaartje wel. Ik volg die ontwikkelingen met lampjes al een tijd daar maar het loopt hier in de EU vooral achter en daarbij wordt het zeker niet tegen woekerprijzen aangeboden in vergelijk.

Ok.. je hebt niet echte garantie in de zin dat je iets kan opsturen ter reparatie maar onlangs wel perfecte support gekregen op een plankje licht wat raar deed. Keurig opgelost. :) Ze steken heel veel effort in het klanten tevreden houden is mijn ervaring.. de garantie gaat zeker verder dan de spreekwoordelijke Chinese muur.. :)
 
Laatst gewijzigd:
Weet je wat er gebeurt als je ultra goedkope troep koopt op die chineze websites?
Dan kunnen de europese verkopers niet meer concureren waardoor een race naar de bodem ontstaat.
En dan kunnen we straks alleen nog maar aftanse rotzooi kopen.
Je ziet dat ook al in de kledingindustrie gebeuren. Gangbare kleding van pakweg 20 jaar geleden was van beduidend betere kwaliteit dan nu
 
Weet je wat er gebeurt als je ultra goedkope troep koopt op die chineze websites?
Dan kunnen de europese verkopers niet meer concureren waardoor een race naar de bodem ontstaat.
En dan kunnen we straks alleen nog maar aftanse rotzooi kopen.
Je ziet dat ook al in de kledingindustrie gebeuren. Gangbare kleding van pakweg 20 jaar geleden was van beduidend betere kwaliteit dan nu
Ze verkopen het hier toch ook, echter betaal je dan meer voor hetzelfde product.
 
Gemiddeld kwam 1/3 vd spullen besteld via ali nooit aan bij mij.

Klagen via paypal heeft slecht 1 keer terugstorting van het geld opgeleverd, de andere keren gebeurden er gewoon niets of ging paypal akkoord met een volledig vaag berichtje in het chinees als bewijs dat er iets was opgestuurd naar nl , ook al stond daarbij niet wat er was opgestuurd en was het adres in rotterdam terwijl ik in limburg woon.

ben er mee gestopt, liever iets meer betalen en gewoon in de eu bestellen dan deze oplichterij .
 
Gemiddeld kwam 1/3 vd spullen besteld via ali nooit aan bij mij.

Klagen via paypal heeft slecht 1 keer terugstorting van het geld opgeleverd, de andere keren gebeurden er gewoon niets of ging paypal akkoord met een volledig vaag berichtje in het chinees als bewijs dat er iets was opgestuurd naar nl , ook al stond daarbij niet wat er was opgestuurd en was het adres in rotterdam terwijl ik in limburg woon.

ben er mee gestopt, liever iets meer betalen en gewoon in de eu bestellen dan deze oplichterij .
Misschien zit er nog verschil in Alibaba en Ali-Express. Had daar ook 1 mindere ervaringen.. iets wat niet werkte.. maar was 1 van de 10 aankopen.. verder alles aangehad. Ik had er ooit wat kabelzooi besteld die hier niet te krijgen was.. Maar tegenwoordig vind ik alles op Amazon.. waarschijnlijk ook rechtsstreeks uit China.. :D

Weet je wat er gebeurt als je ultra goedkope troep koopt op die chineze websites?
Dan kunnen de europese verkopers niet meer concureren waardoor een race naar de bodem ontstaat.
En dan kunnen we straks alleen nog maar aftanse rotzooi kopen.
Je ziet dat ook al in de kledingindustrie gebeuren. Gangbare kleding van pakweg 20 jaar geleden was van beduidend betere kwaliteit dan nu
Ik heb het idee dat we langs elkaar heen praten maar ik ga het nog een keer proberen. De spullen die ik koop zijn exact hetzelfde als wat hier (en vaak pas veel later verkrijgbaar is) aangeboden wordt. Ik ben dan misschien een uitzondering.. er zijn genoeg mensen die hier niet aan beginen en DMX verlichting koopt bij Bax bv (van het huismerk Aira bv).. of een product van een merk wat misschien wel exclusief en alleen te verkrijgen is van dat merk. American DJ bv.. daar koop ik ook lampen van.
De spullen waar semi handelaren (Cameo, Eurolite, etc) hun merk op plakken koop ik liever niet.. ik zie niet in waarom dat zou leiden dat er straks alleen maar aftanse rotzooi te koop zou zijn.
 
Ik heb nooit slechte ervaringen gehad met AliExpress. De zeldzame keren dat iets niet of kapot aankwam werd er nieuwe verzonden of geld terug. Verder geldt inderdaad dat dezelfde rotzooi hier verkocht wordt maar dan met opleg zonder dat daar noemenswaardige inspanning tegenover staat. Die steek ik liever in mijn eigen zak.
 
@MacGyverGear mijn opmerking was niet naar jou specifiek gericht hoor. Meer algemeen waarover de topic over gaat: 'Op Alibaba (en de 40 rovers) bestellen, wat moet ik nog weten?'
Nou.. dat je dat beter helemaal helemaal niet doet dus
Heel veel mensen weten niet eens het verschil tussen Aliexpress en Alibaba.. En voor dat laatste platform heb ik dit topic geopend, adviezen bij onderhandeling en afhandeling van aankopen op Alibaba.
Jouw bijdrage aan dit topic is nu wel duidelijk, daar heeft iemand die wel op Alibaba wil bestellen vrij weinig aan.
 
Back
Top