Desert Winds

Hola andreos,

Mooie volwassen track. Ik vind het theremin/voice-achtige hoge geluid erg goed klinken Alleen af en toe wat distortion
 
Heel erg mooi gemaakt zeg! Dat achterin de maat spelen van die piano draagt enorm bij aan de sfeer... Dit kan zo in een film!

Hier en daar wel wat distortion. Ik vermoed te hoog einde volume bij het bouncen?
 
Hola andreos,

Mooie volwassen track. Ik vind het theremin/voice-achtige hoge geluid erg goed klinken Alleen af en toe wat distortion
Hola Peterdh,

Dank je wel!
Ik bgrijp het niet ,min 3db en min 15 lufs.
Dus ik hoor het hier niet:D
Waar ligt het dan aan .....

Groeten van Andreos:)
 
Mooie compositie Andreos!

Hola Peterdh,

Dank je wel!
Ik bgrijp het niet ,min 3db en min 15 lufs.
Dus ik hoor het hier niet:D
Waar ligt het dan aan .....

Groeten van Andreos:)

Wel zonde van die distortion inderdaad. Heb je wel vaker in je tracks. Volgens mij zie je iets over het hoofd.
Maximum van -3 dBFS peak level en -15 LUFS integrated? Gemeten op de master track?
En weet je zeker dat dat inclusief de Wavestate partij is? (aangenomen dat je de hardware versie van de Wavestate gebruikt)
Als je het signaal van de Wavestate monitort via je audio interface telt dat niet mee in Cubase en kan het totaal van alles nog steeds clippen.
Maar het lijkt vooral aan de piano te liggen overigens....
 
Mooie compositie Andreos!



Wel zonde van die distortion inderdaad. Heb je wel vaker in je tracks. Volgens mij zie je iets over het hoofd.
Maximum van -3 dBFS peak level en -15 LUFS integrated? Gemeten op de master track?
En weet je zeker dat dat inclusief de Wavestate partij is? (aangenomen dat je de hardware versie van de Wavestate gebruikt)
Als je het signaal van de Wavestate monitort via je audio interface telt dat niet mee in Cubase en kan het totaal van alles nog steeds clippen.
Maar het lijkt vooral aan de piano te liggen overigens....
Hola Bahamut,

Dank je wel.
Over distortion ,waarom hoor ik het niet op mijn speakers,Distortion Is vervorming.
Op soundcloud kan je ook de regelaar lager zetten.
En inderdaad hoor je een mix in de lage tonen,dat ik soep noem,maar wel expres.
Verder onverklaarbaar als alles Korekt ingesteld is.
Wat op internet gevonden.............................................................

Ik weet dat veel mensen op deze sub niet naar een audioschool of wat dan ook zijn gegaan, maar de laatste tijd wordt er veel gesproken over vervorming. zelfs als je hiervoor naar school bent gegaan, pushen ze eq en compressie, maar ze praten nooit echt over vervorming of 'verzadiging', wat ik tussen aanhalingstekens zet omdat het gewoon een vorm van vervorming is, maar het komt van een andere bron. alles wat je doet is 'vervorming', gewoon een andere kijk en ik denk dat dat veel mensen in de war brengt.

aan alle slaapkamermensen die er zijn … je zou moeten proberen dingen te bedenken vanuit de golfvorm. geluid is toch golven? sinusgolf, 440hz, wat dan ook.

plug-ins, hardware…. wie maakt het nog uit.

leerboekvervorming is het kwadrateren van de bovenkant van een golfvorm, de pieken (dat is een oversimplificatie). compressie verkleint de afstand tussen hen.
verzadiging manipuleert ook de pieken en voegt misschien een rimpeleffect toe. eq verschuift een deel van de golf. fase beweegt de golf in de tijd.

dus wat betekent het voor de muziekmaker?

het is allemaal een middel om een doel te bereiken. waarom praten we over verzadiging? omdat bandmachines op een magnetisch veld werkten dat maar zoveel aankon, dus uiteindelijk zou de golfvorm of je geluid de band vervormen of 'verzadigen'. dit klinkt in de meeste gevallen goed, omdat de pieken en dalen van de golven op een zachtere manier worden vervormd dan bijvoorbeeld, laten we zeggen, een synthesizer een blokgolf zou tekenen, en veel prettiger dan een vroege AD-converter de hele ronde zou alias of vierkant maken randen van een golf.

tape had fysieke grenzen die we verlegden omdat we graag stront pushen.

toen plugden mensen ook hun gitaren in en zetten ze op 11, of in het geval van de beatles, besloten, laten we gewoon rechtstreeks op een console aansluiten en draaien naar 11. deze vervorming is een circuit dat wordt geraakt met een mismatch van tolerantie en de gruizige vervorming waarvan we allemaal weten dat het is geboren, zo gaat het verhaal.

digitale clipping is vervorming, maar het is hard … het is een scherpe snee, en onze oren houden meestal van afgeronde golven, digitale clipping is gewoon schokkend voor het oor dat houdt van golven om te buigen, niet om te pieken, maar het maakt allemaal deel uit van dezelfde familie.

compressie is net zo eenvoudig als het verkleinen van de afstand tussen de toppen van de golven, maar het kan op verschillende manieren en met verschillende snelheden worden gedaan (vca, fet, vari-mu... plus alle instellingen zoals aanvalsvrijgave enz.).

dus voor al deze berichten die de laatste tijd praten over deze openbaring in vervorming en verzadiging...

P.S zou iedereen het dan anders horen,ik weet dat de meeste mannen problemen hebben met hoge tonen,ik hoorde vroeger bij anderen mannen bij het afspelen
van hun stereo thuis,altijd veel lage tonen zij hoorden de hoge tonen gewoon niet.
Zelf ben ik een uitzondering mijn oren kunnen veel hoog horen.

Groeten van andreos :)
 
Heel erg mooi gemaakt zeg! Dat achterin de maat spelen van die piano draagt enorm bij aan de sfeer... Dit kan zo in een film!

Hier en daar wel wat distortion. Ik vermoed te hoog einde volume bij het bouncen?
Dank je wel:)

Groeten van Andreos.
 
Mooie compositie Andreos!



Wel zonde van die distortion inderdaad. Heb je wel vaker in je tracks. Volgens mij zie je iets over het hoofd.
Maximum van -3 dBFS peak level en -15 LUFS integrated? Gemeten op de master track?
En weet je zeker dat dat inclusief de Wavestate partij is? (aangenomen dat je de hardware versie van de Wavestate gebruikt)
Als je het signaal van de Wavestate monitort via je audio interface telt dat niet mee in Cubase en kan het totaal van alles nog steeds clippen.
Maar het lijkt vooral aan de piano te liggen overigens....
hola.
Alles gemeten op de mastertrack,dus hiermee okk gesaved.
De piano is uit cubase 12 VERVE.

Gr.van Andreos :)
 
Mooi nummer hoor. :okdan:
Een cinematies jaren 80/90 serie music;
Spannend begin, tragic midden stuk en een piano roll die eindigd in een verlaten woestijn...
Ik mis alleen de wind (of is dat cliché?) :D

Goed gedaan!
20230815170036988379.png
 
Back
Top