Jen SX1000

Status
Please reply by conversation.
Het is dat je er een zoekt voor een vriendelijke prijs, anders staat er nog een op Marktplaats.
 
@Synthurion Hij zoekt al een tijdje een verkoper aan deze prijs. Voor mij een soort graadmeter.
Ja die zou ik ook wel weer terug willen.
Erg mooie square wave, jammie!
Ja.. en die zaag.. maar het filter heeft ook een leuke sound.
 
Laatst gewijzigd:
@Synthurion Hij zoekt al een tijdje een verkoper aan deze prijs. Voor mij een soort graadmeter.

Ja.. en die zaag.. maar het filter heeft ook een leuke sound.
Zeker mooi filtertje!
Als het goed is komt deze square bass uit de sx1000 (samen met diverse andere square basjes van het heerlijke Accelerator album)

 
De voormalige kroegbaas van de helaas opgeheven cultkroeg de Move in Arnhem (nu silent disco..:kont:) had er ook een.
Deze Jen had jarenlang staan stofhappen in een hoekje en uiteindelijk heeft hij deze Jen SX1000 te koop aangeboden en ook voor een zeer nette prijs. (minder dan 400 geloof ik)
Hij had alleen niet gecheckt of de SX1000 het nog deed, wat dus ook niet meer het geval was.
Uiteindelijk heeft hij een koper gevonden die uit Amsterdam kwam en die komt dus zonder het te weten een kapotte SX1000 ophalen.
Die was natuurlijk niet blij, maar kreeg de SX1000 daarom voor nop mee of bijna voor nop mee? In elk geval iets in die trant. Dus toch nog een mazzeltje.
Ik vraag me af of de versie die op marktplaats staat dezelfde is? Gezien de verkoper ook uit Amsterdam komt en gezien deze Jen's toch redelijk zeldzaam zijn en het ook een white face versie betrof.
Maar het kan natuurlijk ook echt toeval zijn.
 
Er zit een overlay bij. Dat maakt de whiteface.. :D misschien dat dat er via via naderhand bij gescoord is.. ? geen indee. Maar er zwerven er wel meer rond hoor :)

Ik heb er ooit een gehad.. was ook in redelijke staat. 250 voor gekregen en ook zoiets voor betaald.. wat ze vaak hebben is dat die gekleurde plaatjes van de pots weg zijn.. dan zijn ze zwart.
 
Het is een Italiaanse synth, maar het valt vooral op dat er in Engeland veel van rondzwerven. In de 90's had bijna elke nu bekende house/breakbeat/jungle/idm groep er wel 1 staan.
Ze komen ook best regelmatig voor in de videoclips van toen en stonden ook vaak te koop in bijv Future music.
Blijkbaar hadden ze daar een goed distributiepunt.

Bij mij miste maar 1 colorcap, volgens mij van de main volume knop en ik had 3 of 4 van de presetoverlays en de handleiding erbij.
 
Er zit een overlay bij. Dat maakt de whiteface.. :D misschien dat dat er via via naderhand bij gescoord is.. ? geen indee. Maar er zwerven er wel meer rond hoor :)

Ik heb er ooit een gehad.. was ook in redelijke staat. 250 voor gekregen en ook zoiets voor betaald.. wat ze vaak hebben is dat die gekleurde plaatjes van de pots weg zijn.. dan zijn ze zwart.
Nooit geweten dat van die overlay. Altijd gedacht dat er twee versies waren. :D
Ik dacht ook altijd dat de pots hetzelfde zijn als de pots van de EMS Synthi?
 
ja.. idd die Kenton was er jaren terug nog niet.. ;) Ik had ook nog een uitwijkmogelijkheid om iets via Mark Cox te doen.. dan kan ik een paar functies naar keuze laten CC#en.. vooral de modulatie en het filter natuurlijk.. 8)

@MonoTron.. beeld en geluid.. :D maar die portamento en die square.. idd.. :)

 
Het is wel jammer dat deze Jen's op geen enkele wijze aan te sturen zijn.
Dit was voor mij idd de reden om 'm weer weg te doen, aangezien ik geen goede pianospeler ben.

Nog wat beeld en geluid voor Mac ;)

diverse keren oa 0:30


Rond 2:20 goed te zien


Er is ook een FSOL clip met de Jen erin, maar weet ff niet welke :D
 
ja.. idd die Kenton was er jaren terug nog niet.. ;) Ik had ook nog een uitwijkmogelijkheid om iets via Mark Cox te doen.. dan kan ik een paar functies naar keuze laten CC#en.. vooral de modulatie en het filter natuurlijk.. 8)

@MonoTron.. beeld en geluid.. :D maar die portamento en die square.. idd.. :)


Lachen, deze clip kende ik nog niet!
 
Dit was voor mij idd de reden om 'm weer weg te doen, aangezien ik geen goede pianospeler ben.

Nog wat beeld en geluid voor Mac ;)

diverse keren oa 0:30


Rond 2:20 goed te zien


Er is ook een FSOL clip met de Jen erin, maar weet ff niet welke :D

Leuk.. maar is voornamelijk wat beeld.. qua geluid heel veel stabs en samples.. ik hoor niet echt het geluid terug van de 1000.. die lead met portamento toch iets anders? De 1000 heeft maar 1 oscilator.. wel zijn er wat mods te vinden om een sub oscilator erbij te prakken.. maar of die in deze tijd al beschikbaar was??
 
Die mod zal er toen wellicht al wel zijn geweest. De oude tijd met hyperreal werden ook al veel mods rondgestuurd. Dit is niet heel ver daarvoor.

Ik verwacht idd dat er weinig SX1000 te horen is, wellicht hier en daar een basje of een extra layer. Is vooral samples wat ze gebruikten.
Die bell portamento lead kan van alles zijn, maar klinkt niet als een Jen.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top