Alesis Micron (Ion / Maniak) | Editor en BCR2000

JanCornelis

Ingeburgerd
Lid sinds
28 mei 2021
Berichten
69
Locatie
Utrecht
Is er een lid die (nog) in zijn bezig heeft:
  • Een gratis editor (mac) voor de Alesis Micron
  • Of; een template voor de BCR2000 voor de Micron

Achtergrond

Ik heb mijn Micron tevoorschijn getoverd, maar tijdens het verhuizen is de pushbutton afgebroken
;{
. Daarmee wordt het menu-duiken op deze kleine tijger onmogelijk.

Geen probleem dacht ik, ik laad wel een editor van een enthousiasteling met meer vaardigheden dan ik — maar alle editors zijn of niet meer actief — of ze kosten rond de 60 euro (teveel atm voor mij voor deze synth).

Geen probleem dacht ik, dan zoek ik gewoon een template voor de BCR2000 en ga aan de gang. Helaas lijkt alle discussie rondom de Micron en BCR2000 zich te hebben afgespeeld in Yahoo-groepen… Ik loop dus vast in mijn zoektocht.

Zou cool zijn wanneer iemand 1 van deze twee zaken binnen handbereik heeft! Tips en tricks welkom!
 
Met BCR manager kan je 14 bit nrpn voor je micron programmeren. Helaas enkel voor windows.

Op Facebook is er eveneens een bcr/bcf international group. Misschien is er daar meer te vinden.
 
Laatst gewijzigd:
Valt wel mee, bovenstaand filmpje vangt via PD het verschil tussen een hi en lo order bit op. Herinner me nog dat ik hier vroeger geen problemen mee had en dit met bovenstaand programma mooi te programeren was.
 
Back
Top