Korg Esx opslagprobleem (SmartMedia card -> SD card)

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
592
Dag mensen :doei:



Ik heb een Korg ESX. Daar zou ik graag wat samples insteken voor drumloops te maken. Hij werkt met een SmartMedia card, waar 1 inzit van 128MB.
Hoeveel drumloops zouden hier op kunnen?
En plaats zich dat makkelijk via een Macbook (met SmarMedia card aansluiting) op een SmarMedia card?


Verder zoek ik een adapter voor meer geheugen/samples te gebruiken. Wat ik gevonden heb zijn xD to SmartMedia adapters van max. 256MB. Wat ik denk nodig te hebben is eerder een SD to SmartMedia adapter. Zou dit bestaan?
En zou de Korg Esx dan met een SD card van bv. 1Gb kunnen werken? Ergens las ik dat als je met een adapter werkt, dit niet groter kan zijn dan de orginele geheugengrootte (128MB)?


Verder vroeg ik me af of een XD card of SD card van 128MB veel sneller werken dan een SmartMedia card van 128MB?



Bedankt voor de hulp! :kimono:
 
Iemand die zou kunnen helpen? Ben hierin vrij radeloos :stupid
 
Misschien eens bij Sawloop kijken: GitHub - skratchdot/open-electribe-editor: Open Electribe Editor (formerly known as ESX Wave Organizer) is a program that allows you to organize, edit, and create .esx files for the Korg ESX-1. . Waarom denk je dat je een SD kaart nodig hebt? Omdat er ook een SD versie van de ESX is? Formaat maakt niks uit.

Je kan er max 384 samples in laden die bijlkaar niet meer dan 285 seconden mogen zijn. Hij draait op 44.1KHz, 16-bits dacht ik. dus op de SM kaart van 128 MB kan je meer kwijt dan dat je kan laden. Max loop/sample lengte weet ik niet. Ik zou op zoek gaan naar een xD to SM adapter, die heb ik vroegah ook gehad.
 
Bedankt Vinnieq. Ik denk een SD kaart nodig te hebben omdat ik met veel drumloops wil werken...

Heveel geheugen zou de Esx SD versie hebben?

Wa
 
Bedankt Vinnieq. Ik denk een SD kaart nodig te hebben omdat ik met veel drumloops wil werken...

Heveel geheugen zou de Esx SD versie hebben?

Wa
Hetzelfde geheugen als de smartmedia kaart.

De smart media of SD kaart als bepaald niet het totale geheugen van ESX.

Het totale geheugen van de ESX is zoals vinneq aangeeft: Je kan er max 384 samples in laden die bijlkaar niet meer dan 285 seconden mogen zijn. Hij draait op 44.1KHz, 16-bits dacht ik. dus op de SM kaart van 128 MB kan je meer kwijt dan dat je kan laden.

Maar in de Open Electribe Editor kan je ook zien hoeveel samples je (nog) kan inladen.

Zelf werk ik met de Open Electribe Editor versie V1.20 en de v1.0.4 versie.
In de v1.0.4 kan je stereo wav files inladen en met 1 druk op de knop omzetten naar Mono.

Niet heel scherp beeld maar misschien heb je er wat aan:
 
1 minuut stereo Wav op 16 bits 44.1 kHz is ongeveer 10 MB. 285 seconden is dus iets onder 50 MB. geheugen in de ESX. Waarschijnlijk wat minder want er is een max aan het aantal stereo samples. Dus je kan ongeveer 3x het geheugen van je ESX op een 128 MB kaartje kwijt. Ik weet niet of er een maximale lengte voor 1 sample is. Ik heb mijn ESX jaren geleden weggedaan (2x) en geen manual meer.
 
Bedankt voor de antwoorden mensen! Neen, niet uitgekomen..

Wel zie ik op internet dat de xD-versie van de Korg EsX 4G opslagruimte heeft? Is toch een pak meer dan 128MB smartmedia bij de eerste versie?
 
Vraagje: als ik nu met mijn esx met smartmedia card werk en later een esx met xd card zou kopen, is het dan mogelijk om het materiaal van de smartmedia card op de esx met xd card te krijgen?

Bedankt!
 
Back
Top