Xd-naar-SmartMediacard-adapter

Hallo,

Ifv geheugenuitbreiding vroeg ik me af in welke mate werken met een Xd-naar-SmartMediacard-adapter in een korg esx/emx werkt?
Functioneert dit vlot of geeft dit eerder problemen?

voorbeeld:
XD-SMC Adapter Interface Card Adapter/Converter XD Memory Card to Smartmedia | eBay

Vriendelijke groet! :)
Bij mijn Yamaha RS7000 werkte dat prima. Je moet alleen rekening houden dat de XD kaart niet groter qua capaciteit is dan het apparaat maximaal aan kan. Bij mij werkte een 128MB kaart goed, maar een 2GB kaart niet, omdat de RS ‘m dan niet herkende. De keinere XD kaarten zullen tzt ook war zeldzamer (en dus duurder) gaan worden.
 
voor m'n drie MC-909's is zo'n adapter alleen meer opslag ruimte,
het duurt ook veel langer om op te starten,
en je moet weten welke XD cards werken, de M en M+ werken niet voor de MC-909

al bij al was het niet echt de moeite waard om er 256 XD cards voor te gebruiken,
en al zeker niet omdat het bij één vd MC909 fouten gaf,
ik denk dat het smartmedia slot moet gekuist of vervangen worden
 
Bij mij werkte een 128MB kaart goed, maar een 2GB kaart niet, omdat de RS ‘m dan niet herkende.

Kan je geen partitie maken van 128 MB ? Misschien herkend de RS deze dan wel (de eerste 128MB dus). En maak je een backup v/d rest.
 
Kan je geen partitie maken van 128 MB ? Misschien herkend de RS deze dan wel (de eerste 128MB dus). En maak je een backup v/d rest.
Dat zal waarschijnlijk wel kunnen. Maar mijn RS (inlusief alle kaartjes en adapters) zijn vorig jaar deur uit gegaan. Kan het dus helaas niet meer testen.
 
Geen aanrader dus! Ik dacht net dat je op die manier je geheugen kan uitbreiden... :(
 
tja, ik kan alleen voor de MC-909 spreken,,
een XD van 256 is dubbel zo groot, maar het duurt dubbel zo lang als de xd vol staat, om op te starten, k denk al langer dan 10 minuten

128MB is al veel
en ik gebruik exs (extreme sample converter) om de samples te beluisteren,
en de samples die ik niet meer gebruik en goed vind - te deleten, maar da's wel foefelen want dat kan EXS niet direct deleten, da's met TotalCMD
en 't moet eerst van Smartmedia naar SSD en dan terug naar smartmedia gecopierd worden, want EXS werkt te traag, direct op Smartmedia te editen

tja, en anders zelf is proberen en ondervinden, de Smartmedia to xd adapters zijn zeldzaam, ik dacht maar één verkoper meer ?,,
 
Back
Top