Weer een nieuwe nieuwe in de maak, nummer drie! Wederom hiphop volgens bekend recept!

Dilago

Ouwe rot
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
1.708
Locatie
burgum
Door een citaat van Pierre Kartner ter harte te nemen dat liedjes maken 10% inspiratie en 90% werk is, komt me redelijk wat muzikaal werk uit handen. De man had echt helemaal gelijk!

Deze track, die in verre staat van voltooiing is, komt zeker op het aanstaande album. Heb de flow gebaseerd op die van de soundtrack van de Napolitaanse serie Gomorrah getiteld: Nuje Vulimme 'na Speranza. Zowel de flow als de serie kunnen mijn goedkeuring wegdraaien en aangezien Italië het land is waar de Nederlandse muziekmaffia de mosterd haalt kon ik niet achterblijven en daar ook een steentje van meepikken.

De muziek die door mij geproduceerd is, is overigens totaal niet op de serie of de soundtrack gebaseerd. Deze beat is al vrij oud en ik wist niet wat ik er mee zou doen tot vandaag.

Genoeg gel*ld en zet de ondertiteling maar aan mocht je het niet verstaan. Het is de bedoeling dat er nog een derde couplet achteraan komt.. Daar ben ik nog op aan het broeden.
 

Attachments

  • wer sunder jilt.mp3
    3,6 MB
Ik hoor de link met Mokadelic heel duidelijk :)

Lekkere track hoor!
 
Ik heb 'alleen' de flow van het refrein benaderd, maar ik zal wel even vragen bij Buma hoe of wat voordat ik het aanmeld want je weet maar nooit. :)
 
Ik heb de opbouw van Mokadelic min of meer gevolgd (m.u.v. de intro) en aangezien mijn nummer veel sneller is duurt ie maar 2.34 minuten. Vertragen is geen optie want ik pas het tempo altijd aan op de feel van de muziek. Zonet heb ik nog een vleugje 'Run Dmc' toegevoegd aan de outro. Afsluitend zou ik het refrein nog eens kunnen herhalen of zal ik het zo laten?
 

Attachments

  • harm - sodom.mp3
    3,6 MB
Heb 'm vertraagd en meteen maar opgenomen. Dank je Piertje voor de wijsheid pik en doe ze daaro de groeten van me! ;)
 

Attachments

  • harm - sodom.mp3
    3,9 MB
Heb er nog een laatste couplet van 8 bars achteraan gezet.

Dit is waarschijnlijk de eindversie.
 

Attachments

  • harm - sodom.mp3
    3,9 MB
Door de vertraging van de beat vond ik de pitch van mijn stem te laag klinken.
Heb de track nogmaals gedaan en nu de coupletten met kopstem. Het derde couplet is nog/ weer leeg. Daar buig ik me nog even over.
 

Attachments

  • hoapje op hoop.mp3
    4,5 MB
Toch nog wat dingen veranderd zoals de drum en de pitch van de rap weer gedaan zoals eerst. Het derde stuk heb ik geschrapt en nu even zien wat ik daar mee doe.
 

Attachments

  • wer sunder jilt.mp3
    4,5 MB
De tekst heb ik automatisch laten trancribreren van -- MP3 > naar > tekst -- door AI
Naar mijn idee bakt de computer er ook niet veel van om er iets van te begrijpen van de woorden.
Dit was het resultaat :

Janus
cremeren op
de beste sfeer die bij mijn dochter van die
van die in het Zadel heeft Neptunus fabrieken de benen loterijwinnaars op de straat
dus op bed en ik maar werken met je mother
netto sneller die je moet bellen en dat helpt wat vertellen wat het bestellen. Die gaat het niks van hier naar dezelfde dan Joe biden heavy maar werken tot de rest van het geld kwijt zat zo werken
tot charcoal. Ice is dat nodig
is de hoofdstad van noord-holland?

Transcribe by Wreally

Zelf een beetje zitten puzzelen.:

da we noddig hea =

dat wij nodig hebben
elke keer de beste keer
honger op straat
gaat toch te keer
fabel van de adel
die voor eeuwig leeft die zijn vrienden . . . .
 
Laatst gewijzigd:
De tekst heb ik automatisch laten trancribreren van -- MP3 > naar > tekst -- door AI
Naar mijn idee bakt de computer er ook niet veel van om er iets van te begrijpen van de woorden.
Dit was het resultaat :

Janus
cremeren op
de beste sfeer die bij mijn dochter van die
van die in het Zadel heeft Neptunus fabrieken de benen loterijwinnaars op de straat
dus op bed en ik maar werken met je mother
netto sneller die je moet bellen en dat helpt wat vertellen wat het bestellen. Die gaat het niks van hier naar dezelfde dan Joe biden heavy maar werken tot de rest van het geld kwijt zat zo werken
tot charcoal. Ice is dat nodig
is de hoofdstad van noord-holland?

Transcribe by Wreally

Zelf een beetje zitten puzzelen.:

da we noddig hea =

dat wij nodig hebben
elke keer de beste keer
honger op straat
gaat toch te keer
fabel van de adel
die voor eeuwig leeft die zijn vrienden . . . .
Geen touw aan vast te knopen, vet hoor! Een groot poëtisch talent die a.i! ;)
 
Toch nog wat dingen veranderd zoals een extra partij gitaar erbij gezet. Het nummer is bijna af nu. Het derde couplet neemt Moesman voor zijn rekening. Die krijgt de smaak te pakken! ;)

Vanmiddag hebben we aan zijn vers gewerkt die hij zelf geschreven heeft en ik wat gebakkebaard. Het staat er nog niet op maar hier nog even een tussenversie.
 

Attachments

  • wer sunder jilt.mp3
    4,5 MB
Het snelle werken werkt aanstekelijk want Moesman zn vocals staan er ook al op!

Check 'm hij lijkt al niks meer op hoe ik er mee begon!
 

Attachments

  • slechterik en dj dulac - de hoop ft moesman.mp3
    4,5 MB
We blijven nog even bij de traditie dat ik nog wat verander nadat ik de eindmix heb gepost. Daarom zeg ik nu maar niet meer dat ik er niks meer aan verander, maar slechts dat het de bedoeling is er niks meer aan te veranderen. Edoch een frisse kijk er op morgen kan dat nog wijzigen.
 

Attachments

  • slechterik en dj dulac - de hoop ft moesman.mp3
    4,7 MB
Back
Top