Flippertronics 2023

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.740
Locatie
Streek rond Herentals - België
Hier is ie dan... 3 revox bandopnemers, 3 m band, gitaar, drumbak, space echo, en de MEGA fm als synth. Broer op bezoek gehad, dan is t hier altijd op n ander niveau


Het waren 3 sporen, dus zoals altijd weinig te tante Edit-then.
 
Laatst gewijzigd:
Tape of digitaal lijkt toch andere mogelijkheden te hebben. Met tape kun je geleidelijk aan het volume van de eerdere opnames verminderen.
En bij digitaal (looper) begin je heel erg zacht waarna de volgende laag weer iets harder er bovenop komt om enkel keren vol te houden.
Tape vind ik toch mooier. Vloeiender. En door de compressie natuurlijker en alles even hard in volume. Vanwege de automatische kunst van het weglaten blijft er meer herkenbaar over.
Digitaal wordt het gauw een zootje van teveel door elkaar. Het mixt anders.
 
Hier voor de liefhebber, de flippertronics stem puur, is de mega fm synth, speelt 4 noten, maar niet altijd. We hadden 8 variaties. Ik weet niet welke er gebruikt zijn, ik zat aan de faders

mp3
 

Attachments

  • fliptronics &0 juli 23.mp3
    11,4 MB
Niet lief, maar wel heel mooi.

Meer dan geslaagd experiment, dit is gewoon een track.


Het waren 3 sporen, dus zoals altijd weinig te tante Edit-then.

Hoeft ook niet. Zou nog wél een basnoot lusten, niks ingewikkelds, gewoon 1 toon, bwoammm... kan je er nog naast opnemen. Ga je niet doen, weet ik. ;) Maar toch..



Hier voor de liefhebber, de flippertronics stem puur, is de mega fm synth, speelt 4 noten, maar niet altijd. We hadden 8 variaties. Ik weet niet welke er gebruikt zijn, ik zat aan de faders

En dan post je deze er nog effe bij... wauw, heel fijn... is een eigen upload op Soundcloud waard...
 
Broer vroeg me net de stems, er komt mss nog wel een redo uit zijn hand. Hij gaat de gitaar herdoen denk ik, meer van die rare geluiden ipv dat geram

Hehe een extra upload? SC zit vol, ik ben toe aan n nieuw profiel. Of wat ouds wissen. Beetje zonde van die plays, ik moet daar jaren voor sparen :walker:
 
Geen slecht plan, tof. Zitten nu al een paar goede noises tussen die de sfeer lekker neerzetten - los van het geram.. misschien kan je die (op de achtergrond) erin houden.
 
Niet slecht, maar na de noise(klankkleur) compositie zijn m'n trommelvliezen echt wel toe aan iets melodieuzer.
 
Ik vreesde dat ritme doorheen zo'n setup nooit zou lukken, maar het kan dus duidelijk wel! Tof experiment.
 
mja het thema was ambient, ik vind dat altijd slaapverwekkend, dus heel geslaagd dan :D - nee ernstig, ik dacht 'ambient, dus dat moet wat in t zelfde schuitje blijven, niet teveel afwisseling anders is t n track' - laat ik dat nu net hoe goed kunnen: eentonig zonder afwisseling. Ik ben n ramp in arrangementen maken. We hadden er ook geen tijd voor moesten we dat willen doen, trein moest broer naar huis voeren voor etenstijd

Het oorspronkelijke plan was een dagje met 3 jammen, maar de slimste van ons 3 moest werken. We hebben gewoon 3 sporen opgenomen, enkel de gitaar heeft een redo gehad en weg was mijn bezoek. Ik heb de laagjes over elkaar gezet en dat krijgen jullie. En ik heb het saaiste van de gitaar wat weggeknipt. Ondertussen heeft broer akoestische gitaar gestuurd, maar ik denk niet dat ik dat er snel even over plak voor jullie oren, ik zit alweer met n virus zegt de dokter en ben amper in staat wat nuttigers te doen dan op SF te posten. Het oorspronkelijke plan was gans de week loss gaan ongestoord in de studio maar daar kwam dus helemaal niks meer van, na maandag.
 
Laatst gewijzigd:
De lagen hebben een mooie samenhangende opeenvolging. Het gekke bij mij is dat ik een stuk meer waardeer als de extra informatie hoe het gemaakt is bekend is.
Vermoedelijk komt er dan iets van een muzikant in me naar boven. Om zelf op dat `spoor` ook iets dergelijks te maken. Kortom het stimuleert de creativiteit meer dan dat ik denk of schrik :
Waar komt die onsamenhangende herrie nu weer vandaan. Hoewel dit bij de goeie beelden weer enorm ondersteund kan zijn om recht in je stoel te blijven zitten.
Ben ik toch een liefhebber van jouw ambieent. Maak eens iets wat langer is. Zeker dat rust ook goed is voor uw gezondheid.
 
Rust is n hele opdracht hier, in mijn hoofd zit t vol stemmen met moetjes.
"Rust is een hele opdracht" hmmm mooie titel voor n song. :dj:
In mijn fantastie had ik alles met video gedaan maar dat is 1 een utopie (omdat t vele uren beeldmateriaal zou zijn) en omdat ik echt nul kaas at van zo'n beeldbewerking sync met audio. Dus dat gaat n fantasietje blijven, ik begin liever n verse track
 
het is jammer dat er weinig te tante edithen is
dit is dan een jam zonder een echt verhaal wat mij betreft, lekker freaken maar niet concreet
met die elementen zou je een track kunnen maken hoewel het wel erg los zand is nog. de drums zouden veel interessanter kunnen natuurlijk maar je hebt je handen dan niet echt vrij met zo'n jam
en er mist een baspartij! het klinkt een beetje als een synthforum meeting nog :D
 
ja de samenhang tijdens t spelen was er niet. Ik vond het ook maar een vreemde workflow, maar het was zo eens wat anders. Ik weet dat we meerdere drum patterns hadden gemaakt, ik weet niet of die ook in de mix zitten, ik was fx faders aan t riden tijdens broer de drumdoos faders n beurt gaf
 
Back
Top