Tone Boosters Lowtone

Ik keek net op de website van ToneBoosters. Ze hebben net een Bass Synthesizer gereleasd: Lowtone en dat voor (maar) €24!

IMG_0265.jpeg


Wat info van de website:

TB Lowtone is een innovatieve plug-in voor bassynthesizers met drie spanningsgestuurde oscillatoren met een grote verscheidenheid aan golfvormalgoritmen, continue pulsbreedtemodulatie (PWM), frequentiemodulatie (FM) en harde synchronisatie van de oscillator, aangevuld met een spanningsgestuurde ruis synthesizer, parametermodulatie een opnieuw ontworpen niet-lineair spanningsgestuurd filter.

TB Lowtone is 's werelds eerste bassynthesizer met loudness-domain harmonische synthese, waardoor diepere, meer consistente en productieklare basgeluiden worden gecreëerd in vergelijking met conventionele synthesizers die in het (lineaire) amplitudedomein werken.

TB Lowtone beschikt ook over een slimme randomizer die nieuwe patches genereert met een enkele klik, en die leert van de patches die je al hebt gemaakt om nieuwe, gepersonaliseerde patches te genereren!
 
hmmm dit wordt een loyality aankoop, heb hem niet echt nodig, maar Toneboosters moet blijven 8) want wat een fijne spullen.
Dat heb ik ook. Flowtones vind ik toch wel een erg fijne synth. EQ4 gebruik ik ook graag. De limiter staat nog op mijn lijstje. Die schijnt erg goed te zijn.

Ik heb altijd een zwak voor ToneBoosters, D16 en Valhalla DSP.
 
Ik ga hem proberen, ik heb sublab xl al maar als deze minstens van hetzelfde niveau is is dat zeer bruikbaar, zeker voor dit bedrag.
Ik heb die Sub XL ook geprobeerd, maar die is toch wel heel erg georiënteerd op hiphop en trap en dat soort stijlen. Broekspijpwapperende 808 subbassen, waar de kopjes in mijn kamer van gaan trillen. Je moet ervan houden 😁
 
Ik heb die Sub XL ook geprobeerd, maar die is toch wel heel erg georiënteerd op hiphop en trap en dat soort stijlen. Broekspijpwapperende 808 subbassen, waar de kopjes in mijn kamer van gaan trillen. Je moet ervan houden 😁
De presets wel inderdaad, maar die gebruik ik nooit, als je vanaf de default een sinewave of saw pakt, alle mods uit zet en ook de sample osc en pitch op 0% zet, dan de X-bass subtiel aan zet, heb je een perfecte diepe bass sound zonder die hiphop thumb, de x-bass is erg bijzonder, het is net even dat extra laagje wat je bass sound nog mooier maakt, je kan hem dan ook nog opkrikken met wat distortion effects. Ik gebruik hem regelmatig.
 
Marketing
Dat dacht ik al, want als ik zo kijk naar de opties op de synth dan zie ik niets anders dan wat je ook op een normale synth ziet. Desalniettemin gaven m’n gedachte voor een moment (enkele seconde) het idee dat ik dit nodig zou hebben voor mij producties. Tja… marketing (en copy) hebben onbewust een hoop invloed op ons.
 
tja, flauw, en bang voor variantie? :) zo is alles na de Telharmonium marketing...
en die copywriter zou zich beter met diepgang bezighouden dan met lamme strategieen alleen maar om meer te verkopen. :)

grappig hoor... die reakties.
 
Het kan ook prima dat de engine achter de knopjes weldegelijk dingen doet die georiënteerd zijn op bass sounds. De man achter deze plugins heeft wel meer interessante dingen bedacht. Wellicht eerst eens zelf proberen alvorens af te serveren als marketing?
 
Dezelfde man die schaamteloos beweert dat er 'voltage controlled' oscillators en filters in zijn plugin zitten? :D

Maar goed, buiten de marketing om hebben 'traditionele' basssynths meestal een beperkt bereik qua pitch, zoals de oude Moog Taurusjes.
 
Het kan ook prima dat de engine achter de knopjes weldegelijk dingen doet die georiënteerd zijn op bass sounds. De man achter deze plugins heeft wel meer interessante dingen bedacht. Wellicht eerst eens zelf proberen alvorens af te serveren als marketing?

Dat denk ik eigenlijk ook. Net als dat je speciale effect pedalen hebt voor basgitaar kun je ook synths hebben die meer geënt zijn op bas geluiden. Je hebt ook niet voor niets een Novation Bass Station om maar wat te noemen.
 
Wat is het verschil tussen een normale en een “bass” synth?
Als je bass sounds wilt maken met een analoge synth, dan wil je snappy envelopes. Misschien dat hij die zo geprogrammeerd heeft.. en mss ook 24pole of hogere filter?

Denk dat het zoiets is, als je alles kan programmeren moet je keuzes maken ook voor marketing inderdaad
 
Ik heb hem even getest, het is een vrij simpele synth, maar toch wel redelijk wat osc types en filter types, inderdaad ook 24 pole, en ook een drive knop, de nadruk op bass ligt hem denk ik vooral in de punch knop, die vind ik persoonlijk wel handig, want een bass sound wordt al gauw wollig of verdwijnt snel in je mix, normaal gesproken gebruik ik daar een 2e layer voor of de noise osc in bijvoorbeeld serum. maar met de punch knop kan je dus een soort van hardere attack toevoegen. Verder heb je een zogeheten loudness-domain synthesis knopje, ik merk wel dat het wat extra boost geeft aan de bass. Al met al is het voor 25 euro zeker geen slechte aankoop, alleen dan wel jammer dat er geen init/default patch op zit, dat kan ik nooit begrijpen. Een Hive of Serum is natuurlijk wel wat uitgebreider en daar kan je ook prima snappy basjes in maken.
 
Back
Top