Nieuw ding

macsimski

Kan het open? Mooi!
Lid sinds
30 november 2017
Berichten
41
Locatie
Arnhem, The Netherlands
Hoi Allen,

hier effe een videootje van mn zelf gebouwde inductieve mixer, genaamd ¨The Charge Inductor"(naar de Flux Capacitor uit een bepaalde film uit de jaren tachtig) dit was een generale repetitie van een optreden die ik die avond had tijdens Elektrik Cafe in Arnhem.

 
Interessant toestel! :okdan:

Wat ik mij dan direct afvraag is hoe dat zou werken. ;) Ik zie in het apparaat een aantal spoelen waarvan ik aanneem dat ze door de ingangssignalen van je mixer worden aangestuurd. Die staafjes die je in je handen houdt zijn dat vermoedelijk ook spoeltjes met of zonder kern of zelfs alleen maar kernen zodat de plaats waar je die staafjes houdt bepaalt hoe en in welke mate je ingangssignalen via die staafjes inductief naar de uitgang van je mixer gekoppeld worden en vervolgens ten gehore worden gebracht. Of wat ook nog zou kunnen is dat die staafjes zelf al het uitgangssignaal van de mixer oppikken. Is het zoiets?
 
Lijkt wel op een moderne Theremin...
idd spooky metalic BTTF sounds :okdan:
 
hola,

Knap gemaakt :okdan: Ik heb niet de hele track geluisterd dat was mij te lang!

Groeten van Andreos:)
 
Ik heb geen idee waar ik naar kijk maar het klinkt heel aangenaam :) Zijn dit audiosporen die door middel van een soort D-beam van volume worden voorzien? Zover mijn mega cryptische, non-technische vraag. :D
 
Klinkt ook nog eens heel goed.
Als ik het goed begrijp dan openen die witte blokjes alleen maar een gate. volume omhoog.
Dus het genereerd geen geluid.
 
Een uitleg lijkt me handig. In de doos met plexiglas top ( een philips vhs recorder uit begin 2000) zitten 4 stereo versterkers en 8 inductoespoelen. Dmv wipschakelaars per spoel kan ik uit 16 bronnen kiezen. Ik heb van tevoren drie tapes gevuld met lange loops van geluid. Die spelen af in de twee portastudios. De drie witte blokjes zijn andere inductor spoelen. Eentje gaat direct de (bijna niet zichtbare) DEP-5 in. De tweede direct de echolette tape echo en de derde eerst door een phaser en dan ook de echolette in. Hoe dichter je bij een van de 8 spoelen komt, hoe harder het geluid. Zit je tussen twee, hoor je een mix. Zo kun je heel snel met beweging geluiden mixen. Het is dus volledig analoog.
 
Wow, waar kijk ik naar?
Een uitleg lijkt me handig. In de doos met plexiglas top ( een philips vhs recorder uit begin 2000) zitten 4 stereo versterkers en 8 inductoespoelen. Dmv wipschakelaars per spoel kan ik uit 16 bronnen kiezen. Ik heb van tevoren drie tapes gevuld met lange loops van geluid. Die spelen af in de twee portastudios. De drie witte blokjes zijn andere inductor spoelen. Eentje gaat direct de (bijna niet zichtbare) DEP-5 in. De tweede direct de echolette tape echo en de derde eerst door een phaser en dan ook de echolette in. Hoe dichter je bij een van de 8 spoelen komt, hoe harder het geluid. Zit je tussen twee, hoor je een mix. Zo kun je heel snel met beweging geluiden mixen. Het is dus volledig analoog.
Aha. Vet!
 
Back
Top