Dawesome Love - Instant Ambient Plugin

love-feature-creative-liberation.jpg


Dawesome komt nu met een effekt.

de basis is een granular effekt, die wat afwijkt van andere granular effekten, maar zeer effektief heeft. kent 3 modes; swarm/chop/robot. robot voegt wat synthesis toe. en chop, de naam zegt het al...

de output van de granular kan door een Filter - Shimmer - Delay - Chorus - Clouds - Phaser.

de reeks valt niet te veranderen... wel kun je alle effekten aan en uit zetten...

het is meer dan een instant ambient plugin, voor sounddesign, is ie ook erg goed (een aantal Factory Presets, zijn van, ja!).

er valt niet veel over te zeggen, maar probeer m! dan merk je dat dit effekt een heerlik effekt is om mee te werken en prachtige, sterke resultaten kan geven.

o ja! de naam van een preset, wordt gegenereerd.... kan je "afwijzen", maar via machine learning, krijg je een aantal preset namen voorgeschoteld. die je over kan nemen, as is, of aan kunt passen, of kunt negeren....
erg leuk...

vid van de maker zelf:



een voorbeeld vid van Databroth:



en een van mij;




op dit moment in de sale: via JRRSHOP plus coupon GROUP ongeveer $29,75

of via de tracktion site; met meer info:

 
Ik heb hem even onder handen genomen. bovenste gedeelte is erg leuk, de 3 verschillende karakters maken deze plugin toch net even anders dan andere van zijn soort, de reverse knop en de sync zijn erg interessant. Het onderste gedeelte zijn gewoon de effecten van eerdere plugins van Dawesome, ik vind de anti knop in de filter wel erg tof, shimmer en clouds zijn mooi, maar ik vind valhalla supermassive en shimmer beter klinken, tegenwoordig gebruik ik voor verbs en delays liever daarvoor bestemde plugins. De delay van Dawesome vind ik tegen vallen, kan weinig en de sync heeft andere aanduiding dan andere delays. Chorus en Phaser doen gewoon wat ze moeten doen. Ik vind het wel jammer dat je ze niet anders kan rangschikken. Wat ik ook wel mis is de typische Dawesome Modulation. Ze hadden hier toch wel wat uitgebreiders van kunnen maken vind ik, maar voor dit prijsje is het zeker geen miskoop, want ik denk dat ik de granular sowieso wel ga gebruiken, wellicht wel met andere effecten erachter maar dat maakt niet uit.
Presets overigens niet geprobeerd maar ik ga wel even de presets van @vink uit proberen!
 
Afgelopen jaar ben ik vanuit dawless wat meer de daw gaan toepassen. Moet zeggen dat ik de eenvoud Dawesome erg prettig vind werken en heb inmiddels elke plugin van Dawesome!

Betreft Love en fx rangschikking gebruik de Radium softsampler van Soundminer. Deze heeft naast de interne fx ook 4 plugin slots waarvan je de rangschikking zelf kan toepassen. Ga ervan uit dat de meeste softsamplers dit ook wel kunnen. In ieder geval geen issue met rangschikking.

Vink, dank voor de suggestie van Crusher-X 10. Zodra m’n nieuw Mac binnen komt Crusher-X10 er ook bij. Moet zeggen dat ik het principe van geen korting waardeer! Sinds ik me wat meer verdiep in plugin land geven al die absurde kortingen een nare bijsmaak.

Kortom granular is reuze interssant van simplel tot complex!
 
Heb m

Aangeachaft, morgen maar ff proberen dan ;)

Bedankt voor de tip!
 
Leuk, maar heb niet de indruk dat je hier echt meer mee kan bereiken dan met een synth die een granular engine heeft + wat effecten in serie.
 
Ook bedankt @vink

Via AudioDeluxe ook een kleine €30 en incl. gratis IK Multimedia T-rackS tape machine.. geen idee of ‘t wat is, maar: gratis 😬
 
Back
Top