Dawesome Love - Instant Ambient Plugin

love-feature-creative-liberation.jpg


Dawesome komt nu met een effekt.

de basis is een granular effekt, die wat afwijkt van andere granular effekten, maar zeer effektief heeft. kent 3 modes; swarm/chop/robot. robot voegt wat synthesis toe. en chop, de naam zegt het al...

de output van de granular kan door een Filter - Shimmer - Delay - Chorus - Clouds - Phaser.

de reeks valt niet te veranderen... wel kun je alle effekten aan en uit zetten...

het is meer dan een instant ambient plugin, voor sounddesign, is ie ook erg goed (een aantal Factory Presets, zijn van, ja!).

er valt niet veel over te zeggen, maar probeer m! dan merk je dat dit effekt een heerlik effekt is om mee te werken en prachtige, sterke resultaten kan geven.

o ja! de naam van een preset, wordt gegenereerd.... kan je "afwijzen", maar via machine learning, krijg je een aantal preset namen voorgeschoteld. die je over kan nemen, as is, of aan kunt passen, of kunt negeren....
erg leuk...

vid van de maker zelf:



een voorbeeld vid van Databroth:



en een van mij;




op dit moment in de sale: via JRRSHOP plus coupon GROUP ongeveer $29,75

of via de tracktion site; met meer info:

 
ik ben me sinds een paar maanden gaan bezighouden met plug-ins, mijn hemel wat een aanbod.
Vond die dawsome ook erg mooi maar had al teveel gekocht.
 
leuke Plugin, die wel een beetje de creativiteit killed. toch aangeschaft.
 
leuke Plugin, die wel een beetje de creativiteit killed. toch aangeschaft.

ik kan wel begrijpen wat je hiermee bedoelt, denk ik. of vul te veel in.

toch... al had ik ook in het begin het idee, het doet te veel, of hoe je zeg het... je kunt er vrij precies, maffe resultaten er uit krijgen, die zeker precies, ik herhaal, gemaakt zijn.

de presets bij dit soort plugins, granular based, zijn uitgangspunten. ik gebruik ze nooit, en maf dat er wel... goed...

ik heb er met veel plezier mee gewerkt, en zal dat blijven doen. voor sounddesign, meer dan voldoende, en afhankelik, zoals altijd van de source... met granulars.

het is een wat atypische granular, geheel gemaakt, voor het geheel. zoals ik al aangaf, de 3 modes, maken m wel bizonder, de robotic... is nice...
 
En is het wat? of leuk voor twee soundscape nummers en dan kan ie weer de kast in? :) Ik ben oprecht benieuwd.

granulars produceren niet per definitie soundscapes, ze staan bekend om ambient, soundscape achtige resultaten.

maar Love, heeft meer achter de hand. en zoals elke granular, kun je er veel meer mee dan de standaard pads, of drones.

granular is synthese, met bepaalde eigenschappen, en kan veel opleveren.

je merkt het gelijk wanneer je de grain size zo klein als mogelik maakt, en dan met de density/birth/rate werkt. en de grain size steeds iets groter maken. (eigenlik moet je het andersom doen, ach der zijn geen regels).

en de soundscapes die ze kunnen maken, hoeven absoluut niet doorsnee te zijn.... integendeel....
 
granulars produceren niet per definitie soundscapes, ze staan bekend om ambient, soundscape achtige resultaten.

maar Love, heeft meer achter de hand. en zoals elke granular, kun je er veel meer mee dan de standaard pads, of drones.

granular is synthese, met bepaalde eigenschappen, en kan veel opleveren.

je merkt het gelijk wanneer je de grain size zo klein als mogelik maakt, en dan met de density/birth/rate werkt. en de grain size steeds iets groter maken. (eigenlik moet je het andersom doen, ach der zijn geen regels).

en de soundscapes die ze kunnen maken, hoeven absoluut niet doorsnee te zijn.... integendeel....
snap ik, maar bijna alles wat ik in die demos hoor zit toch wel enigszins in de soundscape hoek. Met een bak galm en delay krijg je dat wel een beetje vanzelf. Dat alles het zelfde sausje krijgt bedoel ik. Maar ongetwijfeld kun je er meer mee.
 
snap ik, maar bijna alles wat ik in die demos hoor zit toch wel enigszins in de soundscape hoek. Met een bak galm en delay krijg je dat wel een beetje vanzelf. Dat alles het zelfde sausje krijgt bedoel ik. Maar ongetwijfeld kun je er meer mee.

ja klopt, dat is de marketing. en het krijgt snel hetzelfde sausje.. daarin heb je gelijk in.
wel jammer, de maker is niet van de sausjes, zelf... maar zo gaat het, zoals het al gezegd marketing, en mensen vallen er ook voor.

ik probeer hier te strijden voor granulars, dat ze meer kunnen, of heel bizondere soundscapes kunnen maken!!

mijn tic....
 
Laat ze maar komen, nieuwe plugs,er zal er wel ooit één uitkomen die me bevalt, want klankmatig klinkt het als de rest en voegt het niets toe voor mij.
 
Laat ze maar komen, nieuwe plugs,er zal er wel ooit één uitkomen die me bevalt, want klankmatig klinkt het als de rest en voegt het niets toe voor mij.

Ik snap wel wat je hiermee bedoeld. Zelf heb ik veel van de nieuwste granular plugins, en daarnaast nog veel Kontakt libraries die ongeveer hetzelfde doen, en ik vind ze op zich wel allemaal goed klinken maar veel verder dan de presets kom ik dan niet (ook omdat er ziek veel presets meestal bij zitten, alleen die luisteren ben je dan al een avond mee bezig). Dus het ironische is dat de basis gewoon goed klinkt, maar wil je er zelf echt gaan toepassen dan moet je er veel dieper induiken.

Gek genoeg heb ik dit dan weer minder met de Nanobox Lemondrop, daar heb ik zelf dan idee dat ik weer meer muzikaals uithaal. Maargoed, dat zal wel met het gevoel van investering te maken hebben en de zelfopgelegde noodzaak om dat eruit te halen ofzo.
 
Dus het ironische is dat de basis gewoon goed klinkt, maar wil je er zelf echt gaan toepassen dan moet je er veel dieper induiken.

wanneer je er dieper in wilt duiken;


een betaald e-book. dat mij geheel in de granular wereld heeft getrokken...

ik weet verder geen YT of andere sites, waar in diepte granular wordt 'uitgelegd'.

Dawesome Love wijkt nogal af van Fragments of Silo, die, nou ja Silo is de meest standaard granular, met extra's, Silo is weer goed in andere zaken, althans voor mij.
het granular effekt van Love heeft herkenbare instellingen, maar kent 3 modes, afwijkend van Fragments, behalve Swarm, lijkt het nog het meest op een standaard granular.

de rolls royce onder de granular effekten is vanzelfsprekend Crusher-X, de analogie met rolls royce, is ook de prijs......

heb je die echt nodig?

goed. mijn instelling is juist dat granular effekten, de presets meestal niets toevoegen, aangezien de source zo van belang is, dat je alles moet zelf moet instellen.
maar dat is mijn instelling, ik herhaal.

en heb zelf een arsenaal aan granulars.... ook Crusher-X. en Love...

Love is dus, ik herhaal, wederom, een wat a-typische granular, wellicht net als Clouds.. de workflow is wat anders dan de standaard granulars, beperkte instellingen voor de standaard dingen, maar weer andere instellingen, en de combi maakt het net wat anders. en de toegevoegde effekten...
 
wanneer je er dieper in wilt duiken;


een betaald e-book. dat mij geheel in de granular wereld heeft getrokken...
heb idd wel zin om mij meer te verdiepen in granular maar het ziet er weer een zware turf uit :-) zal je link in mijn favorieten zetten. Thanks!
 
Back
Top